ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

زندگینامه احمدرضا عابدزاده



 

 

زندگینامه احمد رضا عابد زاده

 

احمدرضا عابدزاده (زاده ۴ خرداد ۱۳۴۵ در آبادان) دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران و باشگاه استقلال تهران است. احمدرضا عابدزاده هم اکنون به عنوان مربی دروازه بانان باشگاه پرسپولیس تهران مشغول به فعالیت است.

 

عابدزاده او درسال ۱۳۴۵ در سرزمین سوزان ایران(آبادان) ششمین فرزند خانواده بدنیا آمد.وی را احمدرضا نام نهادند.در کودکی بر روی زمین‌های داغ ودر زیر آفتاب سوزان آبادان به دنبال توپ می‌دوید. روزهای شوکوفایی خودرا پس از مهاجرت به اصفهان آغاز کرد. سالهای اولیه دهه ۶۰ در تیم هلال احمر اصفهان بازی می‌کرد.

 

دست‌های حماسه ساز وی در آن روزگاران شبها به نوشتن تکالیف مدرسه و روزها به قلم زنی می‌پرداخت .انگشتانش زمانی را که وی در نجاری کار می‌کرد به یاد دارند اما درون ناآرام احمد با تمام مشکلات با فوتبال انسی دیگر داشت در آن زمان احمدرضا در تیم منتخب نوجوان اصفهان بازی می‌کرد و آرزوی یک پله ترقی را در ورزش داشت یعنی رسیدن به تیم جوانان . پنج بار اسمش از منتخب جوانان خط خورد ولی سماجت وی باعث شد تا سال ۱۳۶۴ جوانان اصفهان همراه با عابدزاده بازی کنند.

 

۱۸ سال بیشتر نداشت که به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و در اواخر همین سال عضو ثابت تیم ملی گردید .در۱۳۶۸به تهران آمد وپیراهن استقلال را به تن کرد وی در همین سال ازدواج کرد . پنج سال بعد پیراهن آبی اش را با رنگ قرمز عوض کرد و از دوم دی ماه ۱۳۷۳ رسما به حفاظت از دروازه پرسپولیس پرداخت .وی یک دروازبان جسور درتیم سرخ وتیم ملی بود . وی دارای ۷۸ بازی ملی و۵۲ گل خورده می‌باشد که از این جهت یک رکورد جالب توجه‌است.

 

وی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸فرانسه یکی از ارکان موفقیت تیم ملی در راه صعود بود . در سال ۱۳۶۹ اولین فرزندش بدنیا آمد و نگهبان جوان دروازه‌های احمد رضا در سال۱۳۷۱ بدنیا آمد دومین فرزندش را امیر نامید . عابد زاده رویای حکومت بر دروازه هارا بوسیله امیر در سر می‌پروراند.اوج شهرت احمد رضا در بازی مقابل کره شمالی اتفاق افتاد که با مهار 3 پنالتی پی در پی ایران را به مقام قهرمانی ۱۹۹۰ آسیا رساند.


ویدیو مرتبط :
گفتگوی کامران نجف زاده با احمدرضا عابدزاده در رستوران عابدزاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدرضا عابدزاده: پرسپولیس را نابود کردند!



احمدرضا عابدزاده: پرسپولیس را نابود کردند!

 

در ماه محرم اخراج شدم، در همین ماه این بلاها سرشان آمد.دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران که این روزها به دور از فضای فوتبال سرگرم کار و کاسبی خود است لب به انتقاد از حبیب کاشانی و علی دایی گشود.

 

احمدرضا عابدزاده مربی اسبق دروازه بانان تیم فوتبال پرسپولیس پیرامون نتایج اخیر سرخپوشان تهرانی به برنا گفت: مردم همیشه بهترین قضاوت کنندگان هستند و شما هم از آمد و رفت آنها به ورزشگاه ها می توانید به نوع عملکرد آقایان پی ببرید. وقتی برای تماشای دیدار پرسپولیس فقط 400، 500 نفر به ورزشگاه آزادی می روند، خب معلوم می شود که مردم دل خوشی از آنهایی که پرسپولیس را به این روز انداختند ندارند.

همین پرسپولیس طی سالهای گذشته حتی وقتی که می باخت حمایت مردم را داشت اما امروز می بینیم که تماشاگران با این تیم قهر کرده اند.

عابدزاده در ادامه گفت: شما وقتی کثیفی های یک چشمه آب را از بین نبرید تحت هر شرایطی آب آن چشمه آلوده است مگر اینکه بروید سراغ سرچشمه و پاکسازی را از آنجا شروع کنید.

در پرسپولیس هم باید ببینید مشکل اصلی کجاست و چه به روز این تیم آمده است؟

وی افزود: از آقای سعیدلو می خواهم که به داد پرسپولیس برسد و اجازه ندهد این تیم مردمی بیشتر از این دل هوادارنش را خون کند.

عابدزاده در ادامه با اشاره به مدیریت پرسپولیس گفت: این مدیرها می آیند و می روند اما پرسپولیس همیشه می ماند، پس سازمان تربیت بدنی نباید اجازه دهد مدیری که فردا می خواهد برود بیش از این پرسپولیس را نابود کند.

دروازه بان اسبق تیم ملی درباره بازگشت علی دایی پس از استعفا گفت: این آقا اگر درست فکر می کرد هیچ وقت بر نمی گشت؛ باید می رفت و پشت سرش را نگاه نمی کرد اما یک عده او را سیاه کردند و دایی هم چون قدرت تصمیم گیری درست نداشت برگشت.

وی افزود: سال قبل پیش از عاشورا آن کار را با من کردند و حکم اخراج را دادند و امسال دقیقا در ماه محرم  و در روزهای عزاداری امام حسین (ع) این بلاها سر خودشان آمد.

عابدزاده در ادامه گفت: مدیریت باشگاه تیم را به این روز انداخته است، آقایان فقط دنبال بوقچی ها هستند تا از بیت المال به آنها حقوق بدهند، ناهار و شام بدهند و ...

دروازه بان اسبق پرسپولیس اضافه کرد: مردم خوب می دانند که مقصران اصلی چه کسانی هستند و چرا پرسپولیس به این روز افتاده است.

عابدزاده در پاسخ به این سوال که آیا قصد بازگشت به صحنه فوتبال را دارد گفت: مردم همه چیز را می دانند و دوست ندارند امثال عابدزاده در این فوتبال کثیف باشند؛ عده ای از اسم عابدزاده می ترسند، خودتان آنها را می شناسید.../برنا