ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

زمین فوتبال به میدان جنگ تبدیل شد



 

در جریان دیدار هفته اخیر میان دو تیم باشگاهی قبرس، هواداران این تیم با سنگ و اشیای فلزی به جان یكدیگر افتادند.به گزارش فارس به نقل از مركز اطلاع رسانی "In cyprus "، دیدار دو تیم باشگاهی قبرس در شهر لیماسول كه به داربی لیماسول معروف است، این بار با درگیری‌ها و حواشی زیادی رو به رو بود.

در جریان این بازی برخی هواداران شرور دو تیم سنگ و اشیای فلزی و سنگین زیادی به سوی یكدیگر پرتاب كردند كه منجر به زخمی شدن تعدادی از هواداران دو تیم و سه پلیس گردید.

همچنین هواداران دو تیم قصد داشتند درگیری خود در میدان بازی را به خیابان‌های اطرافی استادیوم و داخل شهر نیز بكشانند كه پلیس با مشاهده وخامت اوضاع وارد عمل شد.

پلیس به زحمت توانست هواداران متعصب دو تیم را با گاز اشك آور متفرق ساخته و پس از چند ساعت خیابانها را آرام كند.../فارس


ویدیو مرتبط :
اختلاف های قومی زمین فوتبال را به میدان جنگ تبدیل کرد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ صدا وسیما و دولت در زمین فوتبال



اخبار,اخبار ورزشی , صدا وسیما

 

اخبار ورزشی - جنگ صدا وسیما و دولت در زمین فوتبال

فشار دولت به صداوسیما برای پرداخت حق پخش تلویزیونی که قرار بود به تمکین این نهاد منجر شود حالا با جلسه دوشنبه رییس منجر به همصدایی صدا وسیماوفوتبال شده.

ضرغامی درجلسه ای که بافوتبالی ها داشته رسما اعلام کرده که بودجه فعلی کفاف هزینه لیگ برتر را نمی دهد و آنها هم به فوتبال برای گرفتن حقش از مجلس کمک خواهند کرد.


 «جلسه فوتبالی ها و ضرغامی جلسه مثبت و بی فایده ای بوده» این جمله یک توضیح کامل است از جلسه ی هماهنگ نشده ای که روز دوشنبه و پیش از برنامه نود برگزار شد. جلسه ای که کمتر کسی به غیر از رییس صداوسیما از هدفش اطلاع داشت.

 

شاید به همین دلیل بود که زمان زیادی از جلسه  3ساعته ،به سخنرانی عزت الله ضرغامی اختصاص پیداکرد و اعضای تلویزیونی دیگر ساکت بودند . شاید به همین دلیل بود که تقدس نژاد معاون مالی سازمان درآن جلسه حضور نداشت و اصلا به همین دلیل بود که فردوسی پور هم به حل شدن مشکل حق پخش امیدواربود. تقریبا هیچ کس نمی دانست برنامه چیست.

روزدوشنبه و از اوائل صبح به ناگاه رییس سازمان صدا وسیما تصمیم گرفت که با فوتبالی ها جلسه داشته باشد. تماس هایی که حدود ساعت 11 با مدیران باشگاه هاگرفته شده نشان می دهد که این برنامه در همان ساعت های اولیه صبح ریخته شده و با هدف حضور حداکثری فوتبالی ها به مدیران هم خبر داده شده است.

اما آنچه در جلسه عنوان شد هیچ شباهتی به توافق نداشت. به صحبت های مدیران باشگاه ها که دقت کنید به دومساله اساسی اشاره می کنند. آن ها می گویند که :« محتوای جلسه مثبت بود» و «جلسه فایده ای نداشت» برداشت مثبت از این جلسه به خاطر برخوردی که عزت الله ضرغامی بعد از 10 سال با فوتبال داشته. او برای اولین بار روبه روی فوتبالی ها نشست و در مورحق پخش بسیار متواضعانه سخن گفت. رییس از خاطرات دوران گذشته گفت و اینکه مجلس و دولت در دوران گذشته چه تقصیری را برگردن داشته اند.

این برخورد متواضعانه در حالی عجیب و مثبت به نظر می رسید که پیش از این ضرغامی حتی حاضر نشده بود در موردش صحبت کند و در روزهایی نه چندان دور ،کار را هم به شواری تامین کشانده بود. حالا اما در چرخشی ناگهانی رییس صداوسیما در آخرین روزهای  مدیریتش هم لحن را تغییر داده و هم با فوتبال موافق صحبت می کرد. این همان قسمتی است که فوتبالی ها را به نگاه مثبت وامی دارد. اما حرف های رییس در جلسه یک قسمت مهم داشته :«ما در حال حاضر این پول را نداریم اما اگر بخواهید با شما هم نظر هستیم که حق پخش پرداخت شود.»


در اصل منظور رییس این طور بوده که صدا وسیما این حق پخش را حق خودتان می داند اما بایدآن را از دولت و مجلس بگیرید. جریان برنامه نود هم تاحدودی به همین سمت کشیده شد مخصوصا در جایی که مهدی تاج از مجلس و اتفاقات 12 سال قبل خبرمی داد.

تغییر جهت رییس صداوسیما البته به نظر می رسد که بی ارتباط با وضعیت روزهای اخیر نباشد. از سویی دولت علی رغم همه اختلاف نظرهایی که با رییس فدراسیون فوتبال دارد در ماجرای حق پخش از فدراسیون حمایت می کند و حتی دوشنبه شب و در برنامه نود ، مهدی تاج  از گزارش شواری راهبردی وزارت ورزش به نفع حق پخش استفاده کرد. ازسویی دیگر هم بودجه تصویب شده صدا وسیما هنوز به صورت کامل پرداخت نشده.

این طور که شنیده می شود دولت فقط رقمی حدود 30 درصد بودجه مصوب برای صدا وسیما را پرداخته . البته تاچند روز دیگر احتمال معرفی رییس جدید برای صداوسیما وجود دارد و به نظر می رسد که تعلل دولت درپرداخت بودجه بی ارتباط با این مساله نباشد.

فشار دولت به صداوسیما برای پرداخت حق پخش تلویزیونی که قرار بود به تمکین این نهاد منجر شود حالا با جلسه دوشنبه رییس منجر به همصدایی صدا وسیماوفوتبال شده. ضرغامی درجلسه ای که بافوتبالی ها داشته رسما اعلام کرده که بودجه فعلی کفاف هزینه لیگ برتر را نمی دهد و آنها هم به فوتبال برای گرفتن حقش از مجلس کمک خواهند کرد.

حالا فوتبال به میدان جنگ دولت و رسانه ملی تبدیل شده برای اینکه حق فوتبال را بدهند. همه هم از نادیده گرفتن شدن حق مردم حرف می زنند. باشگاه ها ، دولت و صداو سیما .هر 3 می خواهندحق مردم را از هم بگیرند.
اخبار ورزشی - عصر ایران