ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

زرینچه: عضویت در هیات مدیره را نپذیرفتم


کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران با اشاره به تماس امیررضا خادم معاون وزیر ورزش و جوانان با وی برای قبول عضویت در هیات مدیره استقلال گفت: از خادم عذرخواهی و ضمن قدردانی از حسن توجه وی اعلام کردم که علاقه مند به فعالیت در حوزه فنی هستم.

تابناک: کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران با اشاره به تماس امیررضا خادم معاون وزیر ورزش و جوانان با وی برای قبول عضویت در هیات مدیره استقلال گفت: از خادم عذرخواهی و ضمن قدردانی از حسن توجه وی اعلام کردم که علاقه مند به فعالیت در حوزه فنی هستم.

زرینچه: عضویت در هیات مدیره را نپذیرفتم،علاقمندبه فعالیت در حوزه فنی استقلال هستم.

«جواد زرینچه» روز شنبه پس از انتخاب بهرام افشارزاده و کامران صاحب پناه به عنوان مدیرعامل و رییس هیات مدیره باشگاه استقلال در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:افشارزاده بیش از 30سال درراس امور اجرایی ورزش بوده و فرد شناخته شده ای است وهمه اعضای هیات مدیره نیز استقلالی ودلسوز این تیم هستند.

وی با بیان اینکه اعضای هیات مدیره جدید استقلال به دنبال ایجاد تحول در این باشگاه هستند، افزود: باید همه هواداران و پیشکسوتان از اعضای هیات مدیره حمایت کنند تا مشکلات باشگاه به نحو شایسته ای پشت سر گذاشته و تیم خوبی روانه مسابقات لیگ برتر شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از اعضای هیات مدیره استقلال به خصوص صاحب پناه، نثاری، پورحیدری ومعینی دارم، مطمئن هستم آنان توانایی رفع مشکلات را دارند.

وی همچنین با اشاره به توانمندی امیررضا خادم نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: امیدوارم با تدبیر خادم و اعضای هیات مدیره استقلال، این باشگاه بزرگ وپرطرفدار دیگر مشکلات گذشته را نداشته باشد.

زرینچه خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم هواداران پرشمار استقلال با ترکیب جدید هیات مدیره استقلال، روزهای روشنی را در آینده خواهند دید.

کاپیتان سابق تیم استقلال در خصوص کادرفنی این تیم برای فصل آینده گفت: به نظر من از نظر فنی قلعه نویی بهترین گزینه برای سرمربیگری استقلال است و امیدوارم هر چه زودتر برای ادامه همکاری وی با استقلال به توافق برسند.

«جواد زرینچه» سال 1391درحالی که عضو هیات مدیره باشگاه استقلال بود از سمت خود استعفا داد و دلیل آن را رعایت نکردن

صداقت در گفتار و رفتار و مجموعه اتفاقاتی که می توان از آنها به عنوان نمایش یا توهین به افکار عمومی و ایجاد فضای بداخلاقی یا زیر پا گذاشتن ‏ارزش های اخلاقی نام برد، اعلام کرد.

اعضای هیات مدیره جدید استقلال تهران روز چهارشنبه هفته گذشته معرفی شدند و آنان روز شنبه بهرام افشارزاده را به عنوان مدیرعامل و کامران صاحب پناه را به عنوان رییس هیات مدیره انتخاب کردند.


ویدیو مرتبط :
با حال ترین جلسه هیات مدیره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظارت بر یک سازمان با عضویت در آن سنخیت دارد؟/کدام نمایندگان عضو هیات مدیره «شستا» هستند؟+ جدول پاسخ نمایندگان



   شستا ,مجموعه شستا ,شستا  چیست

 

نظارت بر یک سازمان با عضویت در آن سنخیت دارد؟/کدام نمایندگان عضو هیات مدیره «شستا» هستند؟+ جدول پاسخ نمایندگان

 

در باب شبهه حضور عده‌ای از نمایندگان مجلس در هیات مدیره شرکت‌های شستا را از تعدادی نمایندگان مجلسصحت و سقم این امر را جویا شدیم. عده‌ای به شدت از شنیدن خبر ابراز تعجب و از صحت آن ابراز بی‌اطلاعی و عده‌ای دیگر نیز بسیار بی‌تفاوت از ماجرا عبور می‌کردند. ناگفته نماند که تعدادی نیز از اظهار نظر در این باره خودداری و تعدادی هم وعده ارائه اخبار دقیق‌تر پس از جلسه امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر کار را دادند.

سرویس اقتصادی «فردا»؛ همزمان با پیگیری موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به سمت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خبری که چندی پیش و همزمان با بررسی طرح تحقیق و تفحص از این سازمان بر زبان‌ها افتاده بود، بار دیگر در رسانه‌ها منتشر شد.

«عضویت ۲۰۰ نماینده مجلس در هیات مدیره شرکت‌های شستا» خبری است که گرچه رقم آن دور از ذهن است اما  تعجب همگان را بر انگیخت. در خبر‌ آمده: حدود ۲۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی که غالبا در مرحله نخست انتخابات مجلس نهم ناموفق بوده‌اند، عضو هیات مدیره شرکت‌های شستا، وابسته به سازمان تامین اجتماعی هستند.

 

شستا چه مجموعه‌ای است؟

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در اجرای تبصره ۵۰ قانون بودجه سال ۱۳۵۷ کل کشور به منظور سرمایه گذاری و مشارکت از محل ذخایر سازمان تامین اجتماعی و تحصیل سود به نحوی که با توجه به نرخ تورم، حداقل ارزش واقعی ذخایر سازمان حفظ گردد و همچنین تسهیل در تصمیم گیری و ایجاد منابع مالی جدید در قالب بازده سرمایه گذاری در جهت تامین امکانات مورد نیازبرای ایفای مسئولیت‌ها، تعهدات بیمه‌ای و حقوق بازنشستگان مشمول سازمان تامین اجتماعی در تاریخ ۶/۱/۱۳۶۵ تاسیس شد.

 

شستا که در شمار غول‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آید، در حوزه‌های دارو، سیمان، کاشی، لعاب، لاستیک، کاغذ و... سهم عمده‌ای از تولید و توزیع را در کشور دارا می‌باشد.

 

تحقیق و تفحص از تامین احتماعی

هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در زمان مدیریت علی ذبیحی در این سازمان ابتدای سال پیش به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. پس از اتمام این تحقیق و تفحص سلیمان جعفر‌زاده از تخلف در این سازمان و سازمان بازنشستگی کشوری خبر داد و گفت: در حالی که داشتیم به سرنخ‌های بیشتری در این پرونده بزرگ اختلاس پی می‌بردیم هیئت رئیسه مجلس از ادامه تحقیق و تفحص جلوگیری کرد. اگر فعالیت ما تا ۶۰ روز دیگر ادامه داشت می‌توانستیم  اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم.

 

وی می‌گوید: از روز اولی که طرح تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد بلافاصله با فشارهای سیاسی از سوی بسیاری از چهره‌ها و حتی هیئت رئیسه مجلس مواجه شدیم چرا که نمایندگان حاضر در تیم تحقیق و تفحص به سراغ شرکت‌هایی رفتند که ۶۰ سال هیچگونه نظارتی بر عملکرد آن‌ها نبوده است. همین شرکت‌ها تهمت‌ها و افتراهای بسیاری به گروه تحقیق و تفحص وارد کردند.

 

اما در عین حال یوسف‌پور رییس هیئت مدیره شرکت‌ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در آن زمان از اعمال نفوذ یکی از نمایندگان مجلس در تخلفات شستا خبر داده و گفته بود که پرونده اعمال نفوذ این نماینده که خلاف هم بوده است، را به مجلس ارائه دادیم و دادگاه نیز در حال پیگیری است.

 

وی در این باره توضیح داد: یکی از نمایندگان مجلس برای مشارکت با یک شرکتی که در زیرمجموعه شستا نبوده است، مبالغی را به عنوان مشارکت با شرکت‌ها در نظر می‌گرفتند که قاعدتا باید برای این مبالغ وثیقه‌های معتبر از آن شرکت دریافت می‌کردند. هنگامی که این شرکت‌ها را تحویل شستا دادم متوجه شدیم یک سری تخلفات برای اخذ وثیقه انجام شده و آن‌ها معتبر نبوده است. این مشارکت‌ها با شرکت‌ها به این شکل بوده که برخی افراد اعمال نفوذ می‌کردند که به آن شرکت وام بدهند یا وثیقه‌هایی که دریافت کردند، زیر سقف مشارکت بوده است.

گرچه به گفته باهنر گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از ریل خارج شد اما به هر حال خبرهایی از اختلاس بزرگ در مجموعه شستا از سوی بهارستانی‌ها به گوش رسید، خبرهایی که چندی بعد تلخی خود را به خبر حضور نمایندگان ملت در هیات مدیره شستا سپرد.

 

نظارت بر شستا با عضویت در شستا سنخیت دارد؟

مجلس به عنوان تنها نهاد قانونگذاری و نظارت در کشور است، نهادی که اعضای آن به محض ورود در برابر قرآن مجید قسم یاد کردند که «با تکیه بر شرف انسانی خویش پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری باشند. ودیعه را که ملت به آن‌ها سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنند و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوی را رعایت نمایند و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشند، از قانون اساسی دفاع کنند و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظر‌ها، استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آن‌ها را مدنظر داشته باشند.»

 

اما آیا نمایندگانی که وامدار ثروت و مقام دیگر نهاد‌ها می‌شوند،می‌توانند عدالت و نظارت واقعی خود را به منصه ظهور بگذارند؟بی تردید اهالی ساختمان هرمی بهارستان باید پبه این شبهه مطرح شده پاسخ دهند که آیا نظارت بر عملکرد دیگر نهاد‌ها و نگاهبان دستاوردهای انقلاب بودن، منافاتی با حضور در نهادهای اقتصادی-که البته دوشغله بودن هم محسوب می‌شود- نخواهد داشت؟

 

وقتی نمایندگان از همه جا بی‌خبرند!

در باب شبهه حضور عده‌ای از نمایندگان مجلس در هیات مدیره شرکت‌های شستا را از تعدادی نمایندگان مجلس صحت و سقم این امر را جویا شدیم. عده‌ای به شدت از شنیدن خبر ابراز تعجب و از صحت آن ابراز بی‌اطلاعی و عده‌ای دیگر نیز بسیار بی‌تفاوت از ماجرا عبور می‌کردند. ناگفته نماند که تعدادی نیز از اظهار نظر در این باره خودداری و تعدادی هم وعده ارائه اخبار دقیق‌تر پس از جلسه امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر کار را دادند.

 

در ذیل به نمونه‌هایی از واکنش‌های نمایندگان به خبر عضویت تعدادی از نمایندگان در هیات مدیره شرکت‌های شستا اشاره می‌کنیم:

 

در ذیل به نمونه‌هایی از واکنش‌های نمایندگان به خبر عضویت تعدادی از نمایندگان در هیات مدیره شرکت‌های شستا اشاره می‌کنیم:

در ذیل به نمونه‌هایی از واکنش‌های نمایندگان به خبر عضویت تعدادی از نمایندگان در هیات مدیره شرکت‌های شستا اشاره می‌کنیم:

« فردا» این موضوع را از دیگر نمایندگان نیز جویا خواهد شد و تا حصول نتیجه نهایی و روشن شدن صحت این امر پیگیری های خود را ادامه خواهد داد./فردانیوز