ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رییس باشگاه فنرباغچه ترکیه ، کنار رفت


«عزیز ییلدریم» رییس باشگاه فوتبال فنرباغچه ترکیه در پی رد درخواست تجدیدنظرش از دادگاه عالی قضایی این کشور، روز جمعه از ریاست این باشگاه کناره گیری کرد.

خبرگزاری ایرنا: دادگاه عالی تجدیدنظر ترکیه روز پنجشنبه حکم مجازات حبس «عزیر ییلدریم» رییس باشگاه فوتبال فنرباغچه پر هوادارترین باشگاه در ترکیه را به اتهام تبانی تایید کرد.

ییلدریم 61 ساله قرار است با ابلاغ این حکم بلافاصله برای پشت سر گذاشتن حبس دو سال و 8 ماه راهی زندان شود.

وکیل مدافع ییلدریم در پی صدور این حکم گفت: دادگاه تجدیدنظر درخواست لغو حکم مجازات را رد کرده و اکنون فقط راه باقی مانده برای ییلدریم به منظور رهایی از مجازات زندان، مراجعه به دادگاه قانون اساسی با عنوان کردن این مساله که محاکمه وی عادلانه نبوده است، می باشد.

ییلدریم ژوئیه سال 2012 در دادگاه بدوی به اتهام تشکیل یک سازمان تبهکار به حبس دو سال و شش ماه و به اتهام مشارکت در تبانی در مسابقات فوتبال به حبس سه سال و نه ماه محکوم شد.

دادگاه عالی تجدیدنظر ترکیه، ماه ژانویه این حکم را تایید کرد اما رییس باشگاه فنرباغچه این حکم را سیاسی خواند و تجدیدنظر در آن را خواستار شد.

دادستان دادگاه عالی تجدیدنظر روز پنجشنبه این درخواست را رد کرد.

علاوه بر عزیز ییلدریم، حدود 100 نفر دیگر در این پرونده محکوم شده اند.

ییلدریم امروز (جمعه) با حضور در باشگاه فنرباغچه و بر سر تمرین تیم فوتبال این باشگاه گفت: من تلاش بسیاری برای حل مشکلات این باشگاه انجام دادم.

وی با اعلام کناره گیری اش از ریاست این باشگاه افزود: امیدوارم هر کسی که به جای من عهده دار این پست خواهد بود، بتواند در روند پیشرفت این باشگاه گام های موثری بردارد.

ییلدریم خطاب به بازیکنان تیم فوتبال فنرباغچه گفت: من انتظار دارم همانگونه که در دوران ریاست من به خوبی فعالیت کردید، این امر تداوم داشته باشد و انتظار من آن است که شما حداقل یک جام قهرمانی باشگاه های اروپا را برای این باشگاه به ارمغان آورید.


ویدیو مرتبط :
فوتبال ترکیه/خلاصه بازی فنرباغچه ترکیه - شاختار اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد عبدالله رییس جمهوری ترکیه گل از تحریم های ایران



 

 

انتقاد عبدالله رییس جمهوری ترکیه گل از تحریم های ایران

عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه  کارایی تحریم های بین المللی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران را زیر سوال برد .

گل در مصاحبه با روزنامه " وال استریت ژورنال " آمریکا با اشاره به اینکه ترکیه اساسا با گسترش سلاح های هسته ای در منطقه خاورمیانه مخالف است گفت : " ترکیه برای بازداشتن ایران از تولید سلاح های هسته ای و حل صلح آمیز بحران اتمی ایران همکاری فعالی با آمریکا و دیگران دارد ."

عبدالله گل که برای شرکت در شصت و پنجمین  اجلاس سالانه مجمع عمومی  ملل متحد به نیویورک سفر کرده است با اشاره به اینکه ترکیه به  اجرای تحریم های اعمالی علیه ایران وفادار است ، در عین حال افزود : " در مجموع تنبیه اقتصادی ایران سازنده نیست ، چرا که این تحریم ها و تنبیه ها تخم کینه و دشمنی را بین مردم می افکند .  "

گل با اشاره به اینکه کشورش از تسلیح اتمی ایران نفعی نمی برد واتفاقا به عنوان یک کشور همسایه ایران ، ترکیه در صورت مجهز شدن ایران به سلاح اتمی امنیت و ثبات منطقه را در خطر خواهد دید ، افزود : " اگر شما ثبات نداشته باشید طبیعتا نمی توانید همکاری اقتصادی ( با دنیا ) داشته باشید .

رییس جمهوری ترکیه در عین حال افزود : " ما به عنوان کشور همسایه عراق از جریان جنگ امریکا علیه عراق صدمات زیادی دیدیم و نمی خواهیم بار دیگر این صدمات با جنگ ایران و آمریکا برایمان تکرار شود .

عبدالله گل همچنین با اشاره به اینکه اقدام اسراییل در حمله به کاروان آزادی غزه و کشتن 8 شهروند ترکیه در کشتی مرمره خلاق حقوق و مقررات بین المللی بود ، افزود که تا زمانی که حکومت اسراییل بابت این اقدام عذرخواهی  نکند و به جبران صدمات وارده نپردازد ، آنکارا روابط خود با دولت تل آویو را عادی نخواهد کرد .

رییس جمهوری ترکیه در پاسخ به سوالی درباره دلیل لغو دیدار خود با شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ملل متحد و اینکه آیا لغو این دیدار به دلیل نپذیرفتن  موضوع عذرخواهی از سوی پرز بوده است یا نه ؟ با رد این موضوع گفت : من هیچ دیداری را لغو نکردم چرا که اساسا قبلا هیچ توافقی درباره انجام شدن این دیدار نشده بود .

گل با رد این مساله که کشورش روز به روز از جهان غرب دورتر و به کشورهایی چون ایران و سوریه نزدیک تر می شود ، گفت که ترکیه خواهان حفظ روابط نزدیک خود باغرب است و اصلاح قانون اساسی این کشور و دموکراتیک تر شدن این قانون اقدامی  در راستای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا و برداشتن موانع موجود بر سر راه عضویت ترکیه در کلوپ اروپایی است .

گل افزود : " مسیر و جهت گیریهای ترکیه در این زمینه  کاملا  روشن است ...../تحلیل:عصرایران