ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ریبری : فان خال آدم خوبی نیست


فرانک ریبری ستاره فرانسوی باشگاه بایرن مونیخ، بار دیگر در یک مصاحبه از روابط نه چندان خوبش با لوئیس فان خال، سرمربی حال حاضر منچستریونایتد سخن گفت.

ورزش سه: ریبری زمانیکه لوئیس فان خال هدایت بایرن را بر عهده داشت، زیر نظر او کار می کرد و یک عنوان قهرمانی لیگ و یک جام حذفی در فصل 2009-2010 را نیز با فان خال به دست آورد. با این وجود، ریبری هرگز روابط حسنه ای با این سرمربی هلندی نداشت و در مصاحبه خود با وبسایت گل نیز بر این مساله تاکید کرد.

او در این رابطه گفت:" ما مشکلاتی اساسی با یکدیگر داشتیم. او وقتی کارش را با بایرن شروع کرد، کسی نمی دانست که چه اتفاقی خواهد افتاد. برای فان خال اصلا مهم نبود که شما بازیکن بزرگ و ستاره تیم هستید یا خیر؛ همه مجبور بودند یک بار دیگر خودشان را به او ثابت کنند.

اولین برخورد من با او نیز جالب نبود و به عنوان یک بازیکن حرفه ای، اعتمادم را از دست دادم. فان خال البته ایده های بزرگی در زمین بازی داشت ولی رفتار خارج از زمین او خوب نبود. می توانم بگویم که از نظر من، او آدم خوبی نبود. رابطه شخصی ما هم به هم ریخته بود. همین مساله باعث شده بود تا در آستانه رفتن به رئال مادرید و جدایی از بایرن قرار بگیرم."


ویدیو مرتبط :
شیاطین سرخ و فان خال در لس آنجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فان خال گزینه خوبی برای یونایتد است؟


شکست مقابل وولفسبورگ و حذف از لیگ قهرمانان، فشارها روی لوئیس فان خال را چند برابر کرد.‏

ورزش سه: شکست مقابل وولفسبورگ و حذف از لیگ قهرمانان، فشارها روی لوئیس فان خال را چند برابر کرد.‏

وقتی قرعه کشی مرحله گروهی چمپیونزلیگ انجام شد و منچستریونایتد در ‏گروهی قرار گرفت که وولفسبورگ، آیندهوون و زسکا مسکو در آن حضور داشتند، بسیاری یک صعود ‏آسان را برای شیاطین سرخ پیش بینی می کردند اما در نهایت مرحله گروهی با یک فاجعه برای یونایتدها ‏به پایان رسید؛ اتفاقی که حتی در زمان حضور دیوید مویس هم رخ نداده بود.‏

مویس توانسته بود در گروهی بایرلورکوزن، شاختار دونتسک و رئال سوسیداد حضور داشتند، بدون ‏شکست و به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد صعود کردند؛ آن هم در تنها فصلی که او روی نیمکت ‏شیاطین سرخ نشسته بود. ‏

اما فان خال در دومین فصل و بعد از هزینه ای 260 میلیون پوندی، حالا باید رویاهای شیاطین سرخ را ‏در لیگ اروپا دنبال کند. نشریه دیلی میل نگاهی داشته به 5 مورد کلیدی که شایستگی این مربی هلندی ‏روی نیمکت منچستریونایتد را زیر سوال برده است:‏

نتایج

فان خال همیشه تاکید دارد که در زمان ارزیابی نمایش های تیمش باید شرایط تیمی که او تحویل گرفت را ‏هم در نظر داشت. مشکل این است که مویس به خاطر افت تیم نسبت به زمان حضور سرالکس فرگوسن ‏اخراج شد و قرار نیست دوران حضور مویس به عنوان نقطه مرجع در نظر گرفته شود. ‏

در 18 فصل حضور یونایتدها در لیگ قهرمانان، این تیم تنها دو بار در رسیدن به مرحله بعد ناکام ماند ‏‏(06-2005 و 12-2011)؛ بنابراین با هر استانداردی، نرسیدن این تیم به مرحله بعد یک ناکامی محسوب ‏می شود. ‏

فان خال در اولین فصل حضورش در منچستریونایتد، این تیم را از رتبه هفتم به چهارم رساند. ‏اوج کار او در فصل گذشته بازه زمانی ماه مارچ و آوریل بود که توانست چهار پیروزی پیاپی مقابل ‏تاتنهام؛ لیورپول، استون ویلا و منچسترسیتی کسب کند‎. ‎چهار پیروزی که تا حد زیادی توانست حضور ‏یونایتد در جمع چهار تیم برتر رقابت های لیگ برتر انگلیس را قطعی کند. اوضاع اما در فصل جاری ‏خوشایند نیست.

آمار عجیب 7 تساوی بدون گل در بیست و پنج دیدار به خوبی نشان می دهد که لوئیس فان ‏خال در امر نتیجه گیری نتوانسته خوب عمل کند. پیروزی 3-0 مقابل اورتون در گودیسون پارک و ‏همپنین برتری 3-1 مقابل لیورپول در الدترافورد، مهم ترین نتایج فان خال در فصل جاری محسوب می ‏شوند. فان خال در عین حال مقابل آرسنال در امیریتس با 3 گل شکست خورده  و صد البته در خانه ‏سوانسی نیز با ارائه نمایشی ضعیف، شکست 2-1 را متحمل شده است‎.

تاکتیک‎

هواداران منچستریونایتد در فصل جاری همواره با «فلسفه» بازی تیمشان مشکل داشته اند‎. ‎همان فلسفه ای ‏که فان خال معتقد است جا افتادنش یک پروسه طولانی مدت خواهد بود. یونایتد در فصل جاری همواره ‏مالکیت بالای توپ را عهده دار بوده  و همواره  بیش ترین پاس را نسبت به حریفش رد و بدل کرده است. ‏با این حال این برتری در آمار و ارقام، نتوانسته کمک شایانی به این تیم کند. در یونایتد خبر از حمله های ‏سریع و برق آسا نیست. حمله هایی که می تواند در عرض چند ثانیه حریف را نابود کند.

شاگردان فان خال ‏یکی از مهم ترین مشکلاتشان زود رسیدن به گل است. آن ها تنها دو بار پیش از دقیقه بیست بازی هایشان ‏به گل رسیده اند و همین عامل باعث شده تا در اکثر دیدارها ابتکار عمل را در دست نداشته باشند. فان خال ‏علاقه ندارد بازیکنانش چندان با توپ اقدام به حرکات انفرادی کنند. دقیقا به همین علت بود که او عذر ‏بازیکنی خلاق و رها همچون آنخل دی ماریا را از تیم خواست. یونایتد گرچه در فاز تدافعی موفق بوده ‏است و تنها 10 گل در این فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس دریافت کرده، اما به همان اندازه در فاز ‏تهاجمی کم خطر، کند و کم اثر نشان داده است‎.

جذابیت‎

یونایتد فان خال در فصل جاری فاقد جذابیت است. دقیقا همان پارامتری که یونایتد سر آلکس فرگوسن ‏همواره از آن بهره مند بود و باعث می شد تا دید هواداران همواره نسبت به تیم مثبت باشد. یونایتد ‏فرگوسن همواره به جذابیت و جسارت معروف بود. اینکه تیم تا دقیقه آخر و تا زمانی که سوت پایان بازی ‏به صدا درنیامده، جنگندگی و جسارت خود را حفظ می کرد. شاگردان فان خال اما اکنون این گونه نیستند. ‏تیم آن روح، جذابیت و جسارت لازم را برای کسب نتیجه از خود نشان نمی دهد و همین مسئله در کنار ‏عدم نتیجه گیری باعث شده تا هواداران نیز دید خوبی نسبت به تیم نداشته باشند‎.

نقل و انتقالات‎

لوئیس فان خال 260 میلیون پوند خرج نقل و انتقالات تیم کرده اما باز هم در شبی سرنوشت ساز همچون ‏دیدار مقابل ولفسبورگ، با دست خالی به مصاف حریف رفته است. هر چند مصدومیت های بازیکنان نیز ‏تاثیر گذار بوده، اما فان خال نیز نتوانسته تعادل خوبی در ترکیب تیم ایجاد کند. مصدومیت رونی، والنسیا ‏و هررا باعث شده بود تا یونایتد در فاز تهاجمی با محدودیت های جدی در جدال مقابل ولفسبورگ رو به ‏رو باشد.

فان خال در این دیدار حساس و مهم رو به جوانانی آورد که شاید بازی های دیگری می توانست ‏فرصت مناسب تری برای آزمایش آن ها باشد. برگ برنده فان خال در بازی دیشب، نیک پاولی بود که ‏پیش از این در شکست ‏‎4-0 ‎‏ یونایتد مقابل تیمی گمنام در جام اتحادیه در فصل گذشته برای یونایتد به ‏بازی گرفته شده بود!! ممفیس دیپای و یا مارسیال خریدهایی قابل قبول در فاز تهاجمی محسوب می شوند ‏اما همچنان جای خالی خریدهایی کلیدی در خط حمله احساس می شود‎.

احساسات هواداران‎

این روزها مهم ترین مسئله در یونایتد، احساس منفی هواداران نسبت به تیم است. صدای اعتراض ‏هواداران در دیدار مقابل پی اس وی و وستهام به خوبی شنیده شد و اکنون محبوبیت فن خال روی سکوها ‏به کمترین میزان خود طی دو سال گشته رسیده است.

سایه پپ گواردیولا این روزها بیش تر از همیشه ‏روی فان خال سنگینی می کند و هواداران یونایتد معتقد هستند که گواردیولا می تواند راه نجات تیم در ‏تابستان سال آینده باشد. هفته های آتی در لیگ برتر انگلیس برای سرمربی هلندی حیاتی خواهد بود. اگر ‏پیروزی های پیاپی و نمایش های جذاب تر از راه نرسد، مطمئنا صدای اعتراض هواداران نیز بلند تر ‏خواهد شد و فان خال هر چه بیشتر خود را به در خروجی نزدیک می بیند‎.‎