ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رکورد جدید نقل و انتقال‌ها در لیگ جزیره


تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس در خرید بازیکنان، رکورد جدیدی در فصل نقل و انتقال‌های تابستانی از خود به جا گذاشتند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از ساکرنت، تیم‌های انگلیسی که تابستان سال گذشته با 835 میلیون پوندی که برای خرید بازیکنان جدید پرداختند، رکورد تازه‌ای در زمینه نقل و انتقال‌ بازیکن به جا گذاشته بودند، در تابستان سال جاری 870 میلیون پوند برای خرید بازیکنان جدید هزینه کردند تا رکورد سال گذشته‌شان را نیز بشکنند.

در بین باشگاه‌های انگلیسی، منچسترسیتی نیز با 160 میلیون پوندی که برای خرید بازیکن پرداخت کرد، رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رساند. آنها تنها برای سه بازیکن جدیدشان، 135 میلیون پوند پرداختند. 54 میلیون پوند برای کوین دی‌بروین، 49 میلیون برای رحیم استرلینگ و 32 میلیون برای نیکلاس اوتامندی نشان داد که سران متمول باشگاه منچسترسیتی قصد دارند در فصل جاری، قهرمانی را از باشگاه چلسی پس بگیرند.

منچستریونایتد هم در روز پایان نقل و انتقال‌های تابستان جاری، 36 میلیون پوند برای خرید آنتونی مارتیال پرداخت. لیورپول هم برای خرید کریستین بنتکه، مهاجم بلژیکی استون ویلا دست به جیب شد و 23.5 میلیون پرداخت کرد.

الکس تورپ، یکی از اعضای گروه تجاری ورزشی Deloitte در گفت‌ و گو با BBC اظهار کرد: تابستان جاری رکورد جدیدی در زمینه نقل و انتقال‌ها به ثبت رسید. تیم‌های انگلیسی همانند سال‌های گذشته ترجیح دادند بیشتر مبلغ درآمدهایشان را برای خرید بازیکنان جدید اختصاص دهند.

تورپ اضافه کرد: مجموع هزینه تیم‌های انگلیسی در سال 2015 که متشکل از پنجره نقل و انتقال‌های زمستانی و خریدهای تابستانی است نیز به رکورد جدیدی رسیده که برای نخستین بار از مرز یک میلیارد پوند عبور کرده است.


ویدیو مرتبط :
10 انتقال برتر لیگ جزیره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیگ برتر انگلیس بازهم رکورد نقل و انتقال‌ها را شکست



 منچسترسیتی, آرسنال,تاتنهام,هزینه‌های لیگ‌ها فوتبال در انگلیس

لیگ برتر انگلیس بازهم رکورد نقل و انتقال‌ها را شکست

تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس بازهم با خریدهایشان در نقل و انتقال‌های تابستانی رکورد شکستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با پایان یافتن فصل نقل و انتقال‌های اروپا مشخص شد که تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس با پرداخت 630 میلیون پوند، بیشترین خریدها را انجام دادند.

رکورد پیشین نیز در سال 2008 توسط تیم‌های انگلیسی ثبت شده بود جایی که آنها 500 میلیون پوند برای خرید بازیکنان مورد نظر خود پرداخت کرده بودند. با توجه به هزینه‌هایی که تیم‌های تاتنهام، لیورپول، منچسترسیتی و آرسنال انجام دادند بار دیگر مشخص شد که متمول‌ترین تیم‌های فوتبالی در انگلیس حضور دارند.

سود سرمایه گزاری و موفقیت تیم‌های انگلیسی موجب شده تا آنها این سود را به فوتبال تزریق و در فصل نقل و انتقال‌ها هزینه کنند. این موضوع نشان دهنده ادامه رشد و توسعه فوتبال در انگلیس است.

البته سایر لیگ‌ها نیز هزینه‌های زیادی در این زمینه انجام دادند. در لیگ اسپانیا، رئال مادرید 100 میلیون یورو برای گرت بیل ولزی پرداخت و بارسلونا نیز 57 میلیون برای نیمار هزینه کرد.

بسیاری بر این باور هستند هزینه‌های زیادی که تیم‌ها در خرید بازیکن انجام می‌دهند با قوانین «فیرپلی مالی» یوفا مغایرت دارد.

سایمن چادویک، استاد تجارت در ورزش دانشگاه کاونتری انگلیس معتقد است با توجه به قراردادهایی که در تابستان جاری بسته شده، تیم‌ها باید با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو شوند.

«تیم‌های زیادی در لیگ برتر انگلیس بیش از آنچه باید، در نقل و انتقال‌ها هزینه کرده‌اند. این بدان معنا است که آنها قانون فیرپلی مالی یوفا را زیر پا گذاشته‌اند. نباید این اتفاق بیفتد زیرا آنها در حال هزینه کردن درآمدهای خود هستند.»/خبرگزاری فارس