ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رکوردهای دست نیافتنی



رکوردهای دست نیافتنی

در رقابت های المپیک و سایر مسابقات مهم دنیا، ورزشکاران رکوردهای متفاوتی را جابجا کرده و نام خودشان را به ثبت می رسانند. این در حالی است که برخی از رکوردها با گذشت سالها هنوز دست نیافتنی هستند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از رکوردهای که کمتر کسی می تواند تا سال های زیاد به آن ها دست پیدا کند.

رکورد دوی 1600 متر

رقابت های المپیک, رکوردهای المپیک

این مسابقه که از سری مسابقات دو و میدانی حساب می شود یکی از سخت ترین و طاقت فرساترین دوهایی است که یک دوندهمی تواند انجام دهد. این دو شامل سرعت، استقامت و تکنیک است. درسال 1999 هیچام ال جروج از مراکش رکورد این رقابت را در دست دارد. او توانست این مسیر را در سه دقیقه و 43 ثانیه بدود و دیگر هیچکس نتوانست به رکورد او برسد.

60 امتیاز در یک بازی

رقابت های المپیک, رکوردهای المپیک

بسکتبال بازی است که در آن هر 5 بازیکن به میزان توانایی هایشان می توانند امتیاز کسب کنند. به دست اوردن 60 امتیاز در یک بازی بسیار کار سختی است ولی "ویلت چمبرلین" توانست این کار را در 32 بازی خودش انجام دهد و رکوردی دست نیافتی را به نام خودش ثبت کرد. نزدیکترین فرد به او " کوبه برایانت" است که تنها 5 بازی به این افتخار رسیده است.

سریعترین پرتاب توپ بیسبال

رقابت های المپیک, رکوردهای المپیک

توپ بیسبال تنها 140 گرم وزن دارد و پرتاب کردن آن نیز خیلی سخت نیست و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. در این بازی سرعت بسیار مهم است و پرتاب توپ باید با بالاترین سرعت باشد."آرلودیس چپمن" در سال 2010 توانست رکورد سرعت این بخش را بشکند. او توپ را با سرعت 170 کیلومتر بر ساعت پرتاب کرد.

رکورد پرتاب گوی

رقابت های المپیک, رکوردهای المپیک

در کنار پرتاب کردن توپ سبک بیسبال باید نامی هم از یکی از رشته های دو و میدانی به نام پرتاب گوی بکنیم. در این مسابقه ورزشکار باید گوی سنگینی را تا حد امکان پرتاب کند. در سال 1990 "رندی برنز" توانست این گوی سنگین را 23 متر پرتاب کند و همچنان نیز کسی به رکورد او دست پیدا نکرده است.

رکورد دوی ماراتن

رقابت های المپیک, رکوردهای المپیک

یکی از دیگر از سخت ترین رشته های دو و میدانی، دوی ماراتن است که در آن ورزشکاران باید مسیر بسیار طولانی را هر چه سریعتر به پایان برسانند. در سال 2011 " پاتریک ماکائو" از کنیا توانست با ثبت رکورد دو ساعت و سه دقیقه این رکورد را به نام خودش به ثبت برساند.

7 بار پیروزی در تور دو فرانس

رقابت های المپیک, رکوردهای المپیک

یکی از معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری در تمام دنیا مسابقات " تور دو فرانس" است. در این مسابقات بهترین دوچرخه سواران از تمام دنیا دورهم جمع می شوند و در چند روز با یکدیگر به رقابت می پردازند. " لانس ارمسترانگ" کسی است که در 7 سال پیاپی توانست این مسابقات را پیروز شود.

رکورد بلندترین پرش دنیا

رقابت های المپیک, رکوردهای المپیک

پرش طول نیز یکی دیگر از زیرمجموعه های دو و میدانی است. در این رشته نیز رکوردهای جهانی خیلی دیر به دیر عوض می شوند. در سال 1991 " مایک پاول" با پرش حیرت انگیز 8.95 متر توانست این رکورد را به نام خودش ثبت کند. او برای 21 سال است که این رکورد را در اختیار دارد..../باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
آرزوی دست نیافتنی ما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوال از رئیس جمهور، رویای دست نیافتنی مجلس هشتم؟



 

 

سوال از رئیس جمهور، رویای دست نیافتنی مجلس هشتم؟

 

زمزمه‌های سوال از رئیس جمهور دوباره در بهارستان شنیده می‌شود. زمزمه‌هایی که‌گاه چنان قوت می‌گیرد که در صدر اخبار رسانه‌ها جاگیر می‌شود تا جایی که هیاهوی رسانه‌ای درباره آن سیاه نمایی نامیده می‌شود و گاهی در بایکوت خبری فرو می‌رود اما آنچه نتیجه این ماجراست یک جمله بیشتر نیست: «تابوی سوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم شکسته نشد»

مجلس هشتم که روابط پر تنشی با دولت را تا به امروز پشت سر گذاشته است و به زعم اکثر سیاسیون در بسیاری از موارد در برابر تخلفات دولت کوتاه آمده است تا به امروز نتوانسته حق قانونی خود برای سوال از رئیس جمهور را اجرایی کند تا شاید کمی از فشار افکار عمومی بکاهد.

حرف و حدیث‌ها درباره فشار دولتی‌ها روی نمایندگان مجلس برای پس گرفتن امضا‌ها، تعلل هیات رئیسه برای اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور، استعفا و سخنان علی مطهری مطهری در روز جلسه استعفا در صحن علنی مجلس، همه و همه از حاشیه‌هایی بود که چند ماه پیش با رسانه‌ای شدن طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد مطرح شد اما اعتراضات امضا کنندگان طرح به هیچ جا نرسید و هیات رئیسه همواره از کمبود تعداد امضا‌ها خبر داد تا همچنان سوال از رئیس جمهور رویای دست نیافتنی مجلس هشتم باقی بماند.

این روز‌ها اما بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد و این بار نیز مانند گذشته یکی از نمایندگان طراح سوال از رئیس‌جمهور را به رسانه‌ها خبر داد که تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور تا روز چهارشنبه به ۷۸ امضا رسیده است.

دهدشتی، نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در بیان جزئیات تازه از طرح سوال از احمدی‌نژاد، ‌ گفت: تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور تا روز چهارشنبه به ۷۸ عدد رسیده و بعید می‌دانیم که این بار کسی امضایش را پس بگیرد، چرا که قرار بر این شد که اسامی کسانی که امضای خود را پس می‌گیرند منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این بار کسی امضایش را پس بگیرد باید در برابر مردم و افکار عمومی پاسخگو بوده و دلیل پس گرفتن امضایش را توضیح دهد، اظهار داشت: برخی از نمایندگان با این باور که محورهای سوال قدیمی شده یا از موعد مقرر آن گذشته سوال خود را پس گرفته بودند، به همین دلیل محورهای سوال را محدود کردیم و محورهایی که از موعد خودش گذشته بود را حذف کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص اعلام وصول شدن این طرح از سوی هیات رئیسه، تاکید کرد: تعلل‌های هیات رئیسه مجلس به این دلیل بود که از دوباره از نصاب افتادن تعداد امضا‌ها می‌ترسیدند و اگر اعلام وصول می‌شد و از نصاب می‌افتاد اصلا در مجلس جلوه خوشی نداشت از این رو هیات رئیسه مدام تعلل می‌کرد اما این بار دیگر دلیلی برای تعلل وجود ندارد.

این سخنان دهدشتی در حالی است که پیش‌تر برخی طراحان سوال از رئیس‌جمهور این شائبه را مطرح کرده بودند که قدرتی در هیات‌رئیسه مانع از آن است طرح سوال از رئیس‌جمهور در صحن مجلس مطرح شود.

هرچند علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهارنظری که در خصوص طرح سوال از رئیس‌جمهور داشت این مسئله را رد کرد و گفته بود طبق آیین نامه اگر امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور به حد نصاب برسد به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود و احتیاج به رسیدگی در صحن علنی ندارد، اما با این حال این حرف و حدیث‌ها همچنان در بهارستان ادامه دارد و حتی هیاتی برای پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور با حضور داریوش قنبری، مسعود پزشکیان، سیدرضا اکرمی، علی مطهری و عوض حیدرپور شهرضایی تشکیل شده است که این گونه موارد را بررسی کند.

در هر حال، آنچه مسلم است، اظهارات این روزهای دهدشتی و سایر نمایندگان پیگیر طرح سوال، حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد و این گونه اظهارات پیش از این نیز در‌‌ همان روزهای ابتدایی این طرح در ماه‌های گذشته مطرح شده بود و نتیجه‌ای جز به تعویق افتادن سوال از محمود احمدی‌نژاد نداشته است.

باید نشست و دید در روزهای واپسین حیات مجلس هشتم، نمایندگان این مجلس از خود قاطعیت نشان خواهند داد یا سوال از رئیس جمهور برای همیشه رویای مجلس هشتمی‌ها باقی می‌ماند.../شفاف