ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رویانیان: مساوی حق علاقمندان به فوتبال نبود/ فتح‌الله‌زاده: از نتیجه راضی نیستم



دیدار استقلال و پرسپولیس ,مدیرعامل باشگاه استقلال,

رویانیان: مساوی حق علاقمندان به فوتبال نبود/ فتح‌الله‌زاده: از نتیجه راضی نیستم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه بالا بردن حساسیت‌های دربی باعث شد بازیکنان دو تیم نتوانند نمایش همیشگی خود را داشته باشند و با استرس به میدان رفتند گفت: من از نتیجه به دست آمده خیلی راضی نیستم. به نظرم مساوی حق دو تیم بود اما حق هواداران نبود. مدیرعامل استقلال هم با بیان اینکه از نتیجه راضی نیست گفت: از کادر فنی و بازیکنانم رضایت کامل دارم.

محمد رویانیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب به تساوی روز جمعه تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر اشاره کرد و افزود: به هر حال ما دوست داشتیم این بازی را ببریم. بازیکنان ما قدرت پیروزی در این دیدار را داشتند و به اعتقاد من فوتبال خوبی را هم به نمایش گذاشتند اما برخی ها آنقدر قبل از بازی استرس به این بازیکنان وارد کردند که نتوانستند فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه برخی ها نادرست از این بازی به عنوان یک فوتبال بد یاد کردند خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان نباید فقط انتقاد کنند و مدام بگویند بازی بدی بود. باید خودشان را جای بازیکنان و مربیان دو تیم بگذارند و ببینند که مقابل صد هزار نفر بازی کردند با آن هم فشاری که وجود دارد چگونه است. متاسفانه برخی مجریان با اینکه برای ما خیلی هم قابل احترام هستند اما مدام انتقاد می کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: به نظرم استرسی که از قبل وارد می شود و فضایی که رسانه ها برای این بازی درست می کنند و تبلیغات گسترده ای که راه می اندازند، فشار زیادی را روی بازیکنان وارد می کنند. چاپ عکس ها و نمادهای مختلف روی جلد روزنامه ها و بررسی آماری و مقایسه ای در بخش های مختلف تلویزیون باعث می شود بازیکنان در روزهای منتهی به این بازی فشار زیادی را تحمل کنند. شما بروید بررسی کنید ببینید از دو ماه قبل همه شروع می کنند در مورد دربی حرف می زنند و آمارهایی می دهند که این برای بازیکنان و کادر فنی استرس زا می شود.

وی ادامه داد: به نظرم ما باید دست در دست هم دهیم و این مشکل را حل کنیم. باید فضایی را ایجاد کنیم که بازیکنان و کادر فنی به این دیدار هم به چشم یک بازی معمولی نگاه کنند و با دور کردن استرس و فشارها فقط به فکر پیروزی باشند. نه اینکه آنقدر فضا را سنگین کنیم که بازیکنان هر دو تیم از ترس نباختند فوتبال خودشان را هم فراموش کنند و نتوانند علاقمندان به فوتبال را راضی به خانه هایشان بفرستند. باید در این مورد فضاسازی شود و طوری رفتار کنیم که دیگر بازیکنان و مربیان از باخت نترسند. الان اینطور است که هر دوی اینها از باخت می ترسند و خوب بازی نمی کنند.

محمد رویانیان با تاکید بر اینکه توجه به بازیکنان خوب است خاطرنشان کرد: این توجه نباید به عاملی برای ایجاد استرس مضاعف تبدیل شود. تلویزیون از 48 ساعت قبل مدام در بخش های مختلفش آمار مقایسه ای پخش می کند و وقتی یک تیم آمارها را می بیند به دنبال این است که نبازد. باید کاری کنیم که دو تیم احتیاط را کنار بگذارند و فقط به فوتبال فکر کنند نه اینکه از باخت بترسند و آنقدر با احتیار بازی کنند که هیچکس از دیدن فوتبالشان لذت نبرد.

وی خاطرنشان کرد: من به اهالی محترم رسانه پیشنهاد می دهم برای بازی بعدی نشستی با مدیران دو باشگاه داشته باشند و اجازه بدهند که ما ماجرای قبل از بازی را طراحی کنیم و فضا را به سمتی ببریم که دیگر چنین استرسی روی بازیکنان و کادر فنی وجود نداشته باشد. ما باید بنشینم و برای بازی برگشت فکری کنیم که بازیکنان با خیالی آسوده به میدان بروند و فوتبال بازی کنند نه اینکه از ترس باختن نتوانند عملکرد معمولی خودشان را هم ارائه کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد حضور خلعتبری در دیدار برابر استقلال هم گفت: به دنبال مذاکراتی که با مسئولان باشگاه عجمان داشتیم ظهر پنجشنبه مجوز بازی وی صادر شد اما برای اینکه فیفا را هم در جریان این نقل و انتقال قرار دهیم و در آینده به مشکلی برنخوریم با این نهاد بین المللی هم مکاتبه کردیم که خوشبختانه ظهر جمعه پاسخ فیفا را هم دریافت کردیم و با نظر علی دایی خلعتبری در نیمه دوم به میدان رفت و نمایش خوبی هم داشت. امیدوارم در دیدارهای آینده شرایط بهتر شود.

محمد رویانیان با بیان اینکه به عملکرد بازیکنان و کادر فنی تیمش در دیدار برابر استقلال نمره متوسط می‌دهد، تاکید کرد: به نظر من تساوی در دیدار استقلال و پرسپولیس حق این دو تیم بود اما حق هوادارانی که به ورزشگاه آمده بودند یا از تلویزیون این بازی را تماشا می کردند نبود. امیدوارم با تدابیری که در نظر گرفته می شود در دیدارهای آینده شاهد نمایش بهتری از سوی هر دو تیم باشیم.

دیدار استقلال و پرسپولیس ,مدیرعامل باشگاه استقلال,

علی فتح الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد نتیجه تساوی در این دیدار گفت: من از نتیجه راضی نیستم. به نظرم اگر خسرو حیدری را داشتیم برنده این بازی می شدیم. از دست دادن دو امتیاز این دیدار ما را از کورس قهرمانی عقب می اندازد.

وی در مورد بالا بودن احتیاط و استرس بازیکنان دو تیم نیز گفت: شما در دربی‌های بزرگ دنیا می‌‍بینید که هر دو تیم بازی می‌کنند و یکی برنده می شود و یکی بازنده. در این میان رسانه ها به تیم بازنده کار ندارند و به تعریف و تمجید از تیم برنده می پردازند. اما در فوتبال ایران برعکس است و همه سراغ تیم بازنده می روند و مدام این تیم را به خاطر شکست در دربی مورد سرزنش قرار می دهند. برای همین است که بازیکنان و کادر فنی دو تیم سعی می کنند بازنده این بازی نباشند.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه این فضا باعث می شود بار سنگینی روی دوش بازیکنان و کادر فنی باشد خاطرنشان کرد: وقتی بازیکنان هر دو تیم این فضا را می بینند و می دانند اگر ببازند باید تا مدتها مورد سرزنش قرار بگیرند محتاط بازی می کنند و تمام فکرشان این است که نبازند.

فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه از نتیجه راضی نیست اما از عملکرد قلعه نویی و بازیکنان راضی است گفت: کادر فنی ما شجاعت داشت و تیم را تهاجمی به میدان فرستاد. ضمن اینکه ما یکی دو بازیکن اصلی مان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم اما پرسپولیس همه بازیکنانش را داشت و خلعتبری را هم اضافه کرده بود. با این حال موقعیت های ما بیشتر از پرسپولیس بود و می توانستیم با استفاده بهتر از این موقعیت ها برنده شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتاد و هفتمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید./خبر گزاری مهر


ویدیو مرتبط :
رویانیان و فتح الله زاده در کنار هم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویانیان: پادشاه اسپانیا گفته رویانیان مدیرعامل رئال‌ مادرید شود!/ فتح‌الله‌ زاده اصلا فوتبال بلد نیست



انتقاد رویانیان از عادل فردوسی پور,مصاحبه جدید رویانیان,باشگاه پرسپولیس

رویانیان: پادشاه اسپانیا گفته رویانیان مدیرعامل رئال‌ مادرید شود!/ فتح‌الله‌ زاده اصلا فوتبال بلد نیست

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید اختلافاتش با عادل فردوسی پور را فراموش کرده است.

به گزارش  خبرآنلاین؛ محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس با عادل فردوسی پور آشتی کرده است. او و عادل هفته قبل به تیر و تار هم زدند ولی حالا به گفته رویانیان، مشکلی ندارند. مدیرعامل پرسپولیس، در این باره توضیحاتی می دهد و همچنین درباره ماجرای عجیب شکست نوجوانان پرسپولیس به دلیل نبود آمبولانس توضیحاتی می دهد. گفت و گوی او با خبرورزشی حاوی نکات تازه ای بود.

*ابتدا از یک سوال حاشیه ای شروع کنیم. یکی از مسئولان ستاد منشور اخلاقی گفته بودند که اجازه ندادند شما ع.پ را سرمربی پرسپولیس کنید.
ع.پ؟ یعنی چه کسی؟ دقیقا جمله چه بوده است؟ من مصاحبه را نخواندم.

*گفته بودند ع.پ اسطوره یک باشگاه قرار بود سرمربی تیم بزرگ شود ولی ما اجازه ندادیم.
یعنی منظورش علی پروین بوده است؟

*بله.
مهم نیست این حرف ها. جدی نگیرید. (خنده)

*این ماجرای نبود آمبولانس در بازی تیم نوجوانان پرسپولیس چه بوده؟ انگار بچه ها هم پول هایشان را برای اجاره آمبولانس روی هم گذاشته اند ولی آخرش هم پول کم آورده بودند.
نه بابا، این حرف ها چیست. اصلا این خبرها صحت ندارد. اتفاقا قرار بود آمبولانس در بازی حاضر شود، منتها در مسیر تصادف کرده بود. نامه اش هم موجود است. به زودی مستندات را روی سایت قرار خواهیم داد. آنها از این بابت حتی از ما عذرخواهی کرده اند. رای بازی هم برمی گردد. الان فدراسیون مشغول بررسی است و ما مدارک لازم را در اختیارشان قرار دادیم. اصلا این حرف ها درست نبود که ما پول آمبولانس نداشتیم و این حرف ها.

*شما چرا اخیرا در مصاحبه ای گفتید تلفن تان کنترل می شود؟ منظورتان با چه کسی بود؟
آنها که باید، منظور بنده را فهمیده اند. ولی واقعا این کار انجام شده است.

*یعنی می خواستند به شما در پرسپولیس ضربه بزنند؟
ببیند من نمی توانم خیلی چیزها را بگویم. ولی برخی ها در جلساتی رفتند و حرف هایی زدند تا جو علیه ما شود. ترجیح می دهم سکوت کنم و در این باره چیزی نگویم.

*اختلاف شما با عادل فردوسی پور تمام شد یا ادامه دارد؟
ببیند من و عادل با هم مشکلی نداریم.

*شما گفتید که او سالی 50،60 میلیارد تومان از 90 درآمد دارد.
من اینطور نگفتم. ببخشید من سال هاست در این نظام دارم کار می کنم و این چیزها را نمی فهمم؟

*ولی در مصاحبه های مختلف این حرف را زدید. یعنی تکذیبش می کنید؟
من نگفتم عادل این پول را در می آورد. در آمد برنامه 90 هم خیلی بیشتر از این حرف هاست.

*الان رابطه تان با عادل چطور است؟
من و عادل فردوسی پور با هم اس ام اس بازی می کنیم. بعد از اختلاف هایی که پیش امد، من به او یک اس ام اس دادم و عادل هم جواب من را داد و گفت که هدفی نداشته است. ما با هم خیلی اس ام اس بازی می کنیم و الان مشکلی نداریم. به قول معروف به همان اندازه که زود دعوا می کنیم به همان اندازه هم زود آشتی می کنیم.

 

بنده اگر با عادل دعوا کردم، به خاطر پرسپولیس بود وگرنه برنامه اش را همیشه دوست داشته ام. دلخوری ما هم به خاطر نقد 90 از بازی تراکتورسازی بود. باید قبول کنیم این برنامه برنامه تاثیرگذاری است. من عادل را دوست دارم، این را خودش می داند. همین الان شما با او تماس بگیرید و بپرسید چقدر من را دوست دارد. رابطه ما اتفاقا خوب است.

*ولی زیاد با او دعوا می کنید.
من به خاطر خودم که دعوا نمی کنم، اگر حرفی است به خاطر پرسپولیس است. شک نکنید اگر این برنامه مهم و تاثیرگذار نبود یا ما عادل را دوست نداشتیم، اصلا برایمان مهم نبود.

*راستی آقای فتح الله زاده زیاد با مجیدی فوتبال بازی می کند و هر بار می گوید او را می برد. شما با دایی فوتبال بازی نمی کنید؟
(خنده) بله شنیده ام فتح الله زاده با مجیدی فوتبال بازی کرده ولی ما که جرات نداریم با دایی رودرو فوتبال بازی کنیم؟ البته فتح الله زاده که فوتبال بلد نیست. اما خدایی او را دوست دارم. خوش قلب است.

*ماجرای رفتن بازیکنان به فوتبال امارات هم دردسری شده. مثلا عده ای می گفتند نکونام قرار بوده برود.
من به نکونام احترام می گذارم. او یک افتخار ملی برای ماست. به خاطر ایران به امارات نرفت. زیاد به این «می گویندها» توجه نکنید. مثلا می گویند قرار بود نکونام به امارات برود. همین فردا می خواهید من یک خبر در رسانه ها درست کنم که می گویند پادشاه اسپانیا دستور داده رویانیان مدیرعامل رئال شود؟ هر ادعایی که به قول معروف درست نیست.

 

موضوع رفتن نکونام به امارات هم شایعه بود. معنی ندارد این چیزها را جدی بگیریم. نکونام کاپیتان تیم ملی ماست و بازیکن با شخصیت و دوست داشتنی است. ولی به خاطر اینکه دوستش دارم، واقعیت را درباره نیامدن نکونام به پرسپولیس نمی گویم.

*خبرهایی رسیده که در دولت جدید احتمال تغییرات در مدیریت استقلال و پرسپولیس وجود دارد. حتی می گویند غمخوار یا عابدینی قرار است جای شما را بگیرند.
این خبرها را من هم شنیده ام ولی ما از فردای خود خبر نداریم ولی اگر قرار است برای بودن یا نبودن کار کنیم که نمی شود. ولی همین فردا معلوم نیست که ما زنده باشیم یا مرده. ما فکر می کردیم مثلا آقای سلطانی فر رای می آورد و شنبه سر کار حاضر می شود و ما هم همراه با علی آقا (فتح الله زاده) به دفترش می رویم و مشکلات استقلال و پرسپولیس را می گوئیم. ولی دیدید نشد.

*شما با علی دایی قبلا مشکلاتی داشته اید. ولی برای همه عجیب بود چطور همکاری کردید.
الان هم گاهی اختلاف سلیقه داریم ولی اشکالی ندارد. حتی اگر دایی من را قبول نداشته باشد، ایرادی ندارد. پرسپولیس از همه مهمتر است. اگر یک نفر به درد پرسپولیس بخورد، حتی اگر بنده با او مشکل داشته باشم، شک نکنید واجب شرعی است که به ما کمک کند.

خبرآنلاین