ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رویانیان:با قهرمانی برخورد قاطع نشود از فوتبال می‌روم/مردم بگویند اشتباه‌ها عمدی است یا نه/واکنش سپاهان به اظهارات دایی



محمد رویانیان , انتقاد رویانیان از قضاوت محسن قهرمانی

رویانیان:با قهرمانی برخورد قاطع نشود از فوتبال می‌روم/مردم بگویند اشتباه‌ها عمدی است یا نه

محمد رویانیان با انتقاد از قضاوت محسن قهرمانی در بازی پرسپولیس و سپاهان گفت: اگر با قهرمانی قاطعانه برخورد نشود، از فوتبال می‌روم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اتفاق‌های بازی پرسپولیس و سپاهان و انتقادها به عملکرد محسن قهرمانی اظهار کرد: صحبت ما از اشتباهات داوری گذشته است. آن چه در بازی روز گذشته اتفاق افتاد فراتر از یک اشتباه بود. از جامعه داوران استمداد می‌طلبم نگذارند افرادی خاص وجاهت، عدالت و صلاحیت قضاوت داوران را زیر سوال ببرند. یکی از این افراد قهرمانی است. او در بازی روز گذشته اشتباه نکرد بلکه عمدا آن تصمیم را گرفت.

وی ادامه داد: این کار می‌تواند ناشی از مسائل روحی – روانی و شخصیتی باشد و یا می‌تواند ناشی از دست‌های پشت پرده باشد که امیدوارم مورد دوم نباشد. اگر دستی در کار است، چرا آن را قطع نمی‌کنید؟ آیا این درست است که دل 30 میلیون هوادار را غمگین کنید. آخر به چه قیمتی و چرا؟ اتفاق رخ داده در بازی گذشته اشتباه داوری نبود. اشتباه برای وقتی است که داور صحنه را نمی‌بیند. نه اینکه وقتی صحنه را ندیده، بدترین تصمیم را می‌گیرد و یک تیم را نابود می‌کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد مجدد از محسن قهرمانی گفت: این برای نخستین بار نیست که این داور در بازی‌های پرسپولیس مقابل سپاهان اتفاقات را به نفع تیم اصفهانی رقم می‌زند. در سال‌های گذشته یک بار در زمان دنیزلی و یک بار هم در زمان دایی پرسپولیس با سپاهان بازی داشت که هر دو بار 4 بر یک مغلوب شد و جالب اینجاست که در آن بازی‌ها هم اشتباه‌های داوری به کمک تیم اصفهانی آمد. آقای قهرمانی آیا اشتباه شما در آن بازی‌ها هم اتفاقی بوده است. وقتی یک اشتباه فاحش چند بار تکرار می‌شود، اسمش چیست؟ مردم به این سوال پاسخ دهند.

رویانیان در ادامه گفت: پرسپولیس این بازی را باخته و دیگر نمی‌توان سه امتیاز را برگرداند اما من توقع برخورد قاطعانه با قهرمانی را دارم. اگر با او برخورد نشود از فوتبال می‌روم و اگر برخورد شود هم به این فوتبال امیدوار می‌شوم که می‌توان در آن نفس کشید. من به اصفهانیان ارادت دارم. او می‌تواند از من شکایت هم بکند اما یادش نرود که این کار صورت مسئله را پاک نمی‌کند. برخورد محکم با قهرمانی نه تنها حرف و حدیث‌ها را از جامعه داوری دور می‌کند که همه ما را به پاک بودن فوتبال امیدوار می‌کند.

 

علی دایی ,مدیرعامل سپاهان


واکنش سپاهان به اظهارات دایی

قائم مقام باشگاه سپاهان از پیگیری حقوقی اتهامات علی دایی خبر داد.

مسعود تابش در واکنش به اظهارات علی دایی پس از بازی پرسپولیس با سپاهان که گفته بود از قبل می‌دانستیم محسن قهرمانی به سمت سپاهان غش کرده است!  اظهار کرد: ما ترجیح می‌دهیم در این باره صحبتی نکنیم، اما معاونت حقوقی باشگاه در حال بررسی این موارد است که اگر اتهامی به سپاهان زده باشند، قطعا شکایت‌های لازم را انجام دهیم.

** پرسپولیس بررسی کند ببیند چه کسی به ‌آنها خیانت کرده!
وی با بیان این که پرسپولیسی‌ها قبل از بازی با سپاهان جوسازی کرده بودند، افزود: این حرف‌ها صحت ندارد و اتفاقا این دوستان بودند که از دو، سه روز قبل از بازی جوسازی را شروع کردند. دوباره به سراغ مربوط به موضوع آب‌ها رفتند و از این جور مسائل. بنده به عنوان مدیر اجرایی تیم سپاهان اجازه نمی دهم یک آدم غیر مربوط وارد رختکن تیمم شود. ما کارشناس تغذیه، پزشک و مسئول تدارکات داریم و می‌دانیم هر جا که به عنوان تیم مهمان حاضر می شویم مسئولیت تدارک تیممان بر عهده خودمان است.

تابش ادامه داد: این را همه تیم‌های لیگ می دانند، حالا اگر پرسپولیس این بار که البته با مشکل آب مواجه نشدند، اما اگر دفعه پیش چنین مشکلی داشتند بروند بررسی کنند که چه کسی در تیم‌شان خیانت کرده که مثلا آب‌های آلوده مصرف کرده‌اند! ما به هیچ وجه به این مسائل توجهی نمی‌کنیم.

** سپاهان امسال بیشترین ضررها را از داوری دیده اما آنها را مغرضانه نمی‌داند
قائم مقام باشگاه سپاهان با بیان این که کمیته‌ داوران و محسن قهرمانی پاسخگوی برخی اتهامات وارده باشند، به ایسنا گفت: قهرمانی و کمیته‌ داوران پاسخ‌های لازم در این باره را باید بدهند. سپاهان معمولا درباره داروی صحبت نمی‌کند. در همین فصل بیشترین ضررها را از ناحیه سوتهای اشتباه غیر عمد داوران دیده‌ایم، گل صحیح تیم ما به فجر آفساید اعلام شد، خیلی وقت‌ها داوران به ضرر سپاهان سوت‌ زده‌اند، اما همیشه گفته ایم که مغرضانه نبوده است. ‌

** دایی باید مستنداتش را ارایه کند
تابش در واکنش به این که علی دایی گفته است من شماره حساب ندارم و قهرمانی به سمت سپاهان غش کرده بود، به ایسنا گفت: واقعا دلیل این اتهامات را نمی‌دانم. علی دایی از بزرگان فوتبال ایران بوده و برای سپاهان بسیار محترم است. او یک مربی حرفه‌ای است و نمی‌دانم بنا بر چه دلایلی اتهامات را وارد می‌کند. دوستان حتما باید مستنداتی داشته باشند و این ادعاها را ثابت کنند. همان طور که گفتم معاونت حقوقی باشگاه با جدیت پیگیر این موضوع است. هیچ کجای دنیا شاهد چنین مسائلی نیستیم و واقعا از این بابت متاسفیم.

** بازیکن پرسپولیس به خودش اجازه می‌دهد درباره مدیرعاملی سپاهان نظر بدهد
وی با انتقاد از صحبت‌های یکی از بازیکنان پرسپولیس، تصریح کرد: همین یکی، دو روز پیش بود که یکی از بازیکنان پرسپولیس در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که چه کسی بهتر از فلانی مدیرعامل سپاهان شود، واقعا این برای ما جالب بود. من به عنوان یک مدیر در سپاهان هیچ وقت به خودم اجازه نمی دهم درباره مدیرعامل پرسپولیس اظهار نظر کنم،‌ اما می بینیم که در آن طرف چنین اتفاقی می‌افتد.

** ساختار منسجم سپاهان با این حرف‌ها تکان نمی‌خورد
تابش با تاکید بر این که سپاهان دارای اصول و ساختار منسجمی است که چنین مسائلی تکانش نمی‌دهد به ایسنا گفت: ما برای باشگاه برنامه پنج ساله داریم و از الان به راندمان باشگاه در سال 95 فکر می‌کنیم.

 

در این باشگاه استانداردسازی شده و مدارک ایزو را گرفته‌ایم. شاید هر باشگاه دیگری بود با از دست دادن مدیرعامل خوب و لایقی همچون علیرضا رحیمی، دچار بحران می‌شد. اما برای سپاهان این اتفاق نیفتاد، چون باشگاه ما قائل به شخص نیست و استراتژی دارد و تمام برنامه‌ها در این باشگاه تعریف شده و اگر تابش هم از آن برود مانند هر شخص دیگری اتفاقی نمی‌افتد. کاملا اتوماتیک بازی با پرسپولیس را فراموش ‌کرده‌ایم و به فکر بازی با ذوب آهن هستیم و همیشه همین طور بودیم.

** مدیرعاملی انتخاب می‌کنیم که حداقل 5 سال بماند
قائم مقام باشگاه سپاهان در پاسخ به این سوال که چه زمانی مدیرعامل جدید این باشگاه را معرفی خواهید کرد گفت: فعلا ترابیان رییس هیات مدیره باشگاه با حکم سرپرستی سپاهان را اداره می‌کند و بنده هم به عنوان قائم مقام در خدمت او خواهم بود. هیات مدیره مشغول بررسی‌های لازم است تا شخصی را انتخاب کند که در یک پروسه زمانی حداقل ، چهار ، پنج ساله سکان مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرد و طبق استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حرکت کند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اظهارات تند دایی علیه رویانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری کریمی در واکنش به اظهارات نماینده علی دایی : شما تماس گرفتید و گفتید به خاطر اشتباه در داربی عذرخواهی کن و من هم متاسفانه دوباره این کار را کردم



واکنش کریمی به اظهارات بهمن دهقان ,پرسپولیس

کریمی: چندبار پیشنهاد دادید به پرسپولیس بیایم؟/چطور ازمهرآباد ونگهبانی به بالای شهر رسیدید؟

کمک‌داور سابق فوتبال در واکنش به صحبت‌های نماینده علی دایی جزییات جدیدی از پرونده جنجالی این روزهای فوتبال را مطرح کرد.

مرتضی کریمی در واکنش به اظهارات بهمن دهقان نماینده تام‌الاختیار علی دایی درباره خود، اظهار کرد: آقای دهقان وقتی مصاحبه‌تان را دیدم متوجه شدم که خیلی فراموشکار هستید. به خاطر اینکه هفته پیش نود پخش شد اما ظاهرا بعد از شش روز شما متوجه یکسری مسائل شده‌اید. قطعا نوشته‌ای که در سایت است به سواد شما نمی‌خورد، شاید شما جلسه 3+1 داشته‌اید.

او ادامه داد: آقای دهقان شما چندین بار پیشنهاد همکاری با پرسپولیس را به من دادید که من گفتم جایم در پرسپولیس نیست. خیلی از دوستان هم شاهد هستند. حتی شما گفتید ما یک تیم هستیم و اگر دایی به شموشک هم رفت، با هم در آن تیم کار می‌کنیم، حالا با توجه به این صحبت‌ها آیا من از شما درخواست کرده‌ام که به پرسپولیس بیایم؟

کریمی گفت: من در روزی که شما ادعا کردید در ورزشگاه تختی بودم، در حال تماشای بازی صبا و راه‌آهن بودم و همان شب شما و دوستان دیگرتان از آن فرد بدنساز به شدت ناراضی بودید و او را عامل این ناهنجاری‌ها می‌دانستید.

 

حالا چطور شده که پای من وسط کشیده شده است. داستان واریز پول را من بعدها از دوستان عزیز خودتان شنیدم و حتی آن شب در دفتر سرمربی محترم گفتم که آقای اکبری می‌گوید با هماهنگی آقای میم از حساب خیریه پول واریز شده است که شما گفتید آقای میم که عابربانک نداشته است و خود اکبری این پول را ریخته است.

این کمک‌داور سابق فوتبال در ادامه گفت: آقای اکبری که در دو سال گذشته رفیق صمیمی و فابریک خودتان بود. آقای دهقان! صحبت از اتوبان کرده‌اید. چرا در این اتوبان نام شما هنرنمایی می‌کند. شاید چون هوا بارانی است شما هم خیس شده‌اید؟ چرا شما درخواست کرامت انسانی و عفو عمومی را آن شب پیشنهاد کردید؟

 

شما نام شلمچه را فقط شنیده‌اید، اما من آنجا را لمس کرده‌ام. حال اینکه دوستان شما در خیابان‌های خرمشهر چه می‌کرده‌اند؟ چرا نگفته‌اید دوستانتان دوست داشته‌اند دو بازیکن اصلی آبادان خیلی موثر نباشند؟ آقای دهقان خیابان ستاری، چهار راه مخبری یادت هست که فیلم یک سرمربی صنعتی را آوردی و گفتی او با جادوگران ارتباط دارد و آن را به یک برنامه تلویزیونی فرستادی.

کریمی گفت: سرمایه زندگی من با تمام واقعیت‌ها مشخص است. اما شما چطور از مهرآبادجنوبی و نگهبانی یک شرکت به بالای شهر رسیده‌اید؟ سال گذشته پیش از یک مسابقه در اکباتان با یک تیم شهرستانی چرا گفتید و اصرار داشتید که این برد اهمیت بسیار زیادی دارد؟ چرا معتقد بودید مبلغ قرارداد سرمربی در پایان فصل تغییر هنگفتی خواهد داشت. چرا درباره این برد به من این همه اصرار داشتید؟

 

آقای دهقان! چگونه مدیرعامل شاهین بوشهر شدید؟ با چه رزومه و سوابقی؟ آقای دهقان داربی را یادت هست؟ من در ساوه بودم و به من زنگ زدی و گفتی که باشگاه استقلال خیلی حمله کرده اگر امکان دارد فردی به نام قدوسی با شما تماس می‌گیرد با او مصاحبه کن و یک بار دیگر به خاطر داربی سه سال پیش عذرخواهی کن. من هم متاسفانه این کار را کردم و دوبار عذرخواهی کردم.

او ادامه داد: به 40 کشور سفر کرده‌ام و عقده اینجور چیزها را ندارم. به باشگاه راه‌آهن هم کاری ندارم. خوشبختانه مچ خبرنگاری را که سه روز پیش از قول من یک مصاحبه زده بود و فایل صوتی‌اش دست خودم است، گرفتم و حال این را می‌خواهم بگویم من می‌توانستم بگویم که قهرمانی درخواستی داشته و همه شما و دوستانتان و طرفداران پرسپولیس خوشحال شوند و هم آینده‌نگری کنم تا بعدها در کنار دایی باشم، اما وجدان داشتم و به جامعه داوری هنوز تعهد اخلاقی داشته، دارم و خواهم داشت و اگر از داوری رفتم فقط به خاطر خانواده‌ام بود.

 

یادتان باشد که دیگران نسبت به شما چه دیدگاهی دارند و خدا را شکر دبیر ستاد تخلفات حرفه‌ای فوتبال در برنامه 90 اعلام کرد که کریمی هیچ گناهی ندارد. گناه من فقط این است که در کنار شما بودم و چیزهایی را که نباید می‌دیدم و می‌شنیدم دیدم و شنیدم.

کریمی تاکید کرد: در هر محکمه‌ای هم خواستید شکایت کنید خواهم آمد و از هیچ چیزی هم ترس ندارم. باز هم می‌گویم که شما بسیار اصرار داشتید من به پرسپولیس بیایم. اگر آدم موجهی نبودم، چرا من را می‌خواستید؟ /ایسنا