ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رویارویی استقلال و پرسپولیس پیش از لیگ؟


استقلال و پرسپولیس پیش از لیگ در یک تورنمنت حاضر می‌شوند که در این تورنمنت تیم سپاهان و تراکتورسازی هم حاضر هستند.

خبرگزاری ایسنا: با همت بنیاد شهید و امور ایثارگران اوایل مرداد تورنمنتی چهار جانبه میان تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی برگزار می‌شود.

مهرزاد خلیلیان با تایید این مطلب به ایسنا، گفت: اواخر تیر تیم‌های یاد شده به هتل خواهند رفت تا پیش از آغاز لیگ این رقابت‌های چهار جانبه در تهران برگزار شود.


ویدیو مرتبط :
استقلال 1 - 2 پرسپولیس(لیگ برتر خلیج فارس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا محروم می شوند !



 

 

 

استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا محروم می شوند !

 

 

 

رییس سازمان لیگ برتر فوتبال با بحرانی خواندن وضعیت باشگاه های لیگ برتری هشدار داد كه اگر در فرصت باقی مانده مدارك لازم برای حرفه ای شدن به AFC ارسال نشود، ممكن است لیگ ایران به آماتور تغییر پیدا كرده و باشگاه های ایران از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند.

عزیز الله محمدی در نشست كمیته رسانه ای فدراسیون فوتبال، اظهار كرد: باشگاه های لیگ برتر تنها تا ۱۴ اكتبر(۲۲ مهر) امسال فرصت دارند، مدارك كامل خود را برای كسب سهمیه لیگ قهرمان آسیا به AFC ارائه كنند كه این مدارك باید شامل سند برطرف شدن تمام مشكلات سال گذشته آن ها باشد.

وی ادامه داد: باشگاه های راه آهن، ملوان، سایپا، فولاد و صبا دارای اشكالاتی در امكانات ورزشگاه مانند سیستم نوردهی ، میكس زون و ... هستند و باشگاه های داماش، فجرسپاسی و مس سرچشمه كه به تازگی به لیگ برتر صعود كرده اند نیز باید مدارك كامل بازیكنان شان را ارائه كنند.

رییس سازمان لیگ فوتبال در ادامه درباره باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: این دو باشگاه پس از انتخاب اعضای هیات مدیره شان باید به ثبت شركت ها برسند و مدرك ثبت شان ترجمه شده و به AFC ارسال شود چون در غیر این صورت احتمال دارد این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا كنار گذاشته شوند و سهمیه ایران در سال آینده نیز كم شود. رییس فدراسیون فوتبال در تاریخ پنجم مهر در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان ثبت دو باشگاه را درخواست كرده اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی در ادامه با بیان این كه مصوبه مجلس در ممنوع كردن دستگاه های دولتی از هزینه كردن در ورزش حرفه ای به ضرر باشگاه های فوتبال است، افزود: هم اكنون بسیاری از باشگاه های لیگ برتر پول كافی برای پرداخت حقوق بازیكنان و مربیان خود ندارند و به همین دلیل ممكن است لیگ برتر در پایان نیم فصل لغو شود. وضعیت باشگاه های فوتبال در حال حاضر بحرانی است و نمایندگان مجلس باید سریعا مسایل را بررسی كرده و تصمیمی عاجل اتخاذ كنند.

محمدی همچنین درباره مساله درآمدزایی در فوتبال خاطر نشان كرد: هم اكنون سازمان لیگ حدود ۱۴ میلیارد تومان از تبلیغات درآمد كسب می كند و ۱۱.۵ میلیارد تومان نیز حق پخش تلویزیونی مسابقات است كه صدا و سیما به ما می دهد. این موارد با كمك مالی كه ایرانسل به ما كرده است، در مجموع حدود ۳۰ میلیارد تومان می شود كه اگر باشگاه ها نیز در مجموعه حدود ۳۰ میلیارد تومان درآمد كسب كنند، تازه می شود ۶۰ میلیارد تومان و این در حالی است كه طبق استاندارد AFC باشگاه های ایران باید حدود ۱۸۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشند. درآمد اكنون سازمان لیگ و باشگاه ها یك سوم مبلغی است كه باید وجود داشته باشد.

رییس سازمان لیگ در ادامه یازدهم دی سال ۱۳۹۱ را آخرین زمان صدور پروانه حرفه ای برای باشگاه ها اعلام كرد و گفت: اگر كشوری می خواهد لیگ حرفه ای داشته باشد، باید حداقل ۱۲ باشگاهش گواهی حرفه ای بودن را از AFC دریافت كند. در غیر این صورت نمی توانند در لیگ قهرمانان آسیا شركت كنند و لیگ داخلی شان نیز آماتور خواهد بود. مهم ترین شرط حرفه ای بودن از نگاه AFC این است كه باشگاه ها طراز مالی مثبت داشته باشند، درآمد و هزینه های شان همخوانی داشته باشد و بدهی نیز نداشته باشند..../ ایسنا