ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رونی کلمن با دلخوری تهران را ترک کرد



اخبار,اخبارورزشی,قهرمان پرورش اندام

با توجه به هجمه انتقادات نسبت به حضور بانوان در این دوره ها، تمامی برنامه های کلمن لغو شد تا او حتی برنامه ای برای آقایان هم نداشته باشد.

روزنامه شرق نوشت: رونی کلمن، جمعه شب با ناراحتی تهران را ترک کرد.

در ادامه این مطلب که روز یکشنبه در روزنامه شرق منتشر شد، می خوانید: بزرگ ترین بدنساز و قهرمان پرورش اندام دنیا، هفته گذشته به دعوت مؤسسه «پرشین سلام» و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به ایران آمد تا چند دوره آموزشی برای علاقه مندان و فعالان این رشته برگزار کند.

اما سفر غول بدنسازی آمریکایی آن قدر پرحاشیه شد که خیلی زود تصمیم به بازگشت به کشورش گرفت.

حاشیه ها از آنجا شروع شد که ابتدا یکی از خبرگزاری ها نوشت کلمن حامی جبهه النصره در سوریه بوده و حضور او در ایران عجیب به نظر می رسد.

این تمام ماجرا نبود، تا اینکه گفته شد کلمن قرار است در این کلاس ها به خانم ها هم آموزش بدهد و این امر با اعتراض ها و واکنش های منفی زیادی در رسانه ها همراه شد.

با توجه به هجمه انتقادات نسبت به حضور بانوان در این دوره ها، تمامی برنامه های کلمن لغو شد تا او حتی برنامه ای برای آقایان هم نداشته باشد.

در همین حین برخی از کارشناسان و اهالی این رشته، به عنوان مخالفان کلمن، مدعی شدند حضور او در ایران صرفا از سوی شرکت مربوطه یک پروژه تجاری بوده که جنبه درآمدزایی دارد. برگزارکنندگان این دوره آموزشی برای ثبت نام علاقه مندان به حضور در کلاس کلمن، مبالغ خاصی را تعریف کرده بودند که از یک میلیون و ٨٠٠ هزار تا ٥٠٠ هزار تومان اعلام شده بود.

البته کار به جایی رسید که وزیر ورزش هم از حضور این ورزشکار آمریکایی انتقاد کرد و این سفر را تجاری دانست نه ورزشی.

گفته می شود فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در حالی همکاری های لازم را با مؤسسه پرشین سلام انجام داده که قرار بوده در قبال حضور کلمن در ایران، مبلغ ٢٠٠ میلیون تومان در ازای کسب درآمدها به این فدراسیون داده شود.

با این حال، روز جمعه در حالی از سوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام شد کلیه برنامه های رونی کلمن لغو شده که حضور او در ایران تنها به بهشت زهرا ختم شد؛ کلمن در اقدامی نمادین بر سر مزار شهدا رفت و ادای احترام کرد.

ناصر پورعلی فرد، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، روز گذشته در پاسخ به این سؤال که دلایل لغو کلاس های آموزشی رونی کلمن در ایران چه بود، به ایسنا گفت: «فعلا چیزی نمی دانم. ما جلسه ای دراین باره داریم. بعد از آن جلسه است که می توانم بگویم چه دلایلی وجود داشت که رونی کلمن نتوانست در کلاس آموزشی تدریس کند».

او همچنین در واکنش به اینکه تکلیف پول کسانی که برای شرکت در این کلاس ها ثبت نام کرده بودند چه می شود، افزود: «فدراسیون بدنسازی فهرست ١٠٨نفره ای را از شرکتی که رونی کلمن را به ایران آورده بود، گرفته و طبق توافقات انجام شده، شرکت موظف است در ١٥ روز آینده همه پول ها را به کسانی که نام نویسی کرده اند، بازگرداند.

بنابر گفته مسئولان شرکت، این پول حدود ١٠٤ میلیون تومان می شود».حضور رونی کلمن، چهره سرشناس پرورش اندام آمریکا، در ایران سروصدای زیادی به پا کرد و پیش از این سفر، بسیاری تلاش می کردند تا حضور او را به نام خود بزنند، اما درست بعد از سفر، کسی مسئولیت این سفر را برعهده نگرفت و برخی نیز دراین میان از حضور این میهمان در ایران، ابراز بی اطلاعی کردند.

 

 اخبار  ورزشی  -  شرق 


ویدیو مرتبط :
رونی کلمن _عضلات دو سر رونی کلمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کواچ با دلخوری تهران را ترک کرد



اخبار,اخبارورزشی,اسلووبودان کواچ

  اسلووبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز (یکشنبه) با دلخوری از برخی مسایل پیش آمده تهران را به مقصد فنلاند ترک کرد.

به گزارش ایرنا، عصر چهارشنبه هفته پیش مراسمی در ورزشگاه انقلاب تهران از سوی بانک سامان با عنوان بدرقه تیم ملی و معرفی سعید معروف به عنوان سفیرآب در لیگ جهانی برگزار شد که نحوه اجرای این مراسم موجب انتقاد سرمربی تیم ملی والیبال قرار گرفت.

درقسمتی ازاین مراسم از20ملی پوش والیبال ایران دعوت شد تا روی سن بروند و از مدیرعامل بانک سامان، رییس فدراسیون والیبال و وزیران ورزش و جوانان و نیرو هدایایی را که از سوی بانک سامان برای آنان در نظر گرفته شده بود، دریافت کنند.

در فهرست اعلام شده هیچیک از اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال قرار نداشتند که این کار باعث ناراحتی شدید سرمربی تیم ملی والیبال شد.

کواچ روز پنج شنبه صبح در اولین اقدام به دیدار محمدرضاداورزنی رییس فدراسیون والیبال رفت و نسبت به این موضوع اعتراض کرد. وی در تمرینات تیم ملی والیبال که عصر روز پنج شنبه با حضور نماینده رسانه های خبری برگزار شد نیز از نظر خلق و خوی همانند دیگر روزها نبود و نسبت به اشتباهات بازیکنان زود واکنش نشان می داد.

سرمربی تیم ملی والیبال قبل از ترک تهران برای برگزاری اردوی برون مرزی فنلاند در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، گفت: من نیامدم اینجا که به رییس فدراسیون و یا دیگر عوامل فدراسیون و ورزش ایران یاد بدهم چگونه کار کنند. من مربی والیبال هستم و در مورد مشکلات خودم و چه چیزهایی نیاز دارم با مسئولین فدراسیون که خوب هم کار می کنند، درمیان می گذارم و آنان نیز این نیازها را بر آورده می کنند.

اسلوبودان کواچ تصریح کرد:همه بازیکنان در اردوی تیم ملی والیبال برای یادگیری جمع شدند. من هم برای آموختن به آنان به ویژه بازیکنان جوان آمده ام.

وی با بیان اینکه یک سری بازیکنان در والیبال ایران وجود دارند که سطح آنان تاپ جهانی است، گفت: من تلاش می کنم تا بهترین نکات را از آنان بگیرم و به بازیکنان جوان انتقال دهم تا در نهایت تیمم بهتر بازی کند. یک سری مشکلات هم داریم که باید آنان را بالانس کنیم تا با آنها کنار بیاییم.

سرمربی تیم ملی والیبال تاکید کرد: تا قبل از مراسمی که برای بدرقه تیم ملی والیبال برگزار شد، احساس می کردم مسئولین ورزش ایران برای مربی که غیر ازتیم و تمرینات به چیزی دیگری کار ندارد، احترام می گذارند. فکر می کردم اگر بر خلاف برخی مربیان خارجی حاضر در ایران در امور فدراسیون و ورزش دخالت نکنم، درک این موضوع وجود دارد و احترام متقابل از سوی آنان خواهم داشت.

وی افزود: اما متاسفانه بعد از مراسم بدرقه به این نتیجه رسیدم که این احترام برای من وجود ندارد.

در مراسم بدرقه تیم ملی والیبال تصاویر زیادی از خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال به نمایش درآمد و از او بارها از سوی سخنرانان تمجید شد.

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: در فوتبال ایران هیچ وقت صحبت از مربی قبل از کی روش نمی شود که کی بوده و چکار کرده است، نتایجی که من با تیم ملی والیبال ایران کسب کردم (مقام چهارم لیگ جهانی، رتبه ششم قهرمانی جهان و نخستین طلای بازی های آسیایی) در تاریخ ثبت خواهد شد و شاید دیگر تکرار هم نشود، اما باز هم نام مربی قبلی تیم ملی والیبال از سوی برخی افراد به گونه ای گفته می شود که موفقیت های والیبال همیشه مدیون اوست. شاید بهتر باشد من هم مثل مربیان حاشیه دار ایران باشم.

کواچ با بیان اینکه سعی میکنم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهم و به مسایلی که بر عهده فدراسیون والیبال است، ورود نکنم، گفت: احترام گذاشته ام و باید به من احترام بگذارند. اگر این کار را نکنند، دیگر دلیلی برای همکاری نمی بینم.

وی در پاسخ به این سئوال که کواچ برعکس خیلی از مربیان خارجی تاکنون هیچ حاشیه ای نداشته است، چرا اینقدر بی قراری می کند؟ گفت: بدنه ورزش ایران ارتباطات خوبی با یک مربی وظیفه شناس برقرار نمی کند، سیستم به گونه ای عمل می کند که مربیان بی حاشیه نیزتغییر موضع می دهند. شخصیت من این است که یک جنگنده بزرگ باشم اما در زمین والیبال، انسان ها اشتباه می کنند و من این موضوع را به درستی درک می کنم. اما محدویتی برای این اشتباه ها قائل هستم و اگرازحد انتظار من بگذارد، دیگرهیچ صحبتی نیست و من همکاری ام را تمام خواهم کرد.

وی با اشاره به مشکلات کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال با وزارت ورزش و جوانان گفت: من شناخت کافی درمورد کی روش ندارم که بتوانم درباره مشکلات ایشان اظهار نظر کنم. افرادی مانند کی روش در سطح جهان شناخته شده هستند و تجربه مربیگری درتیم ها و کشورهای مختلف را در پرونده دارند. من خودم یک سری مشکلات دارم که باید آنان را بالانس و برطرف کنم یا با آنها کنار بیایم.

تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز یکشنبه با 17 بازیکن راهی فنلاند شد تا ضمن برگزاری اردوی برون مرزی در این کشور سه دیدار دوستانه و تدارکاتی با تیم ملی والیبال این کشور برگزار کند.

ملی پوشان ایران بعد از فنلاند راهی جمهوری چک می شوند و در مدت یک هفته اقامت خود در این کشور دو مسابقه دوستانه نیز با تیم ملی والیبال این کشور برگزار خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال در باره دیدار تدارکاتی با دو تیم فنلاند و جمهوری چک نیز گفت: اطلاعات زیادی درباره فنلاند ندارم اما جمهوری چک در 10 سال اخیر نتایج بسیار خوبی در مسابقه با تیم های بزرگ کسب کرده است. مسابقه با این تیم می تواند به آمادگی ایران کمک زیادی کند.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره تیم های همگروه ایران در لیگ جهانی گفت: آمریکا، روسیه و لهستان تیم های قدرتمند و خوبی هستند و تیم ایران نیز تمام تلاش خود را برای مسابقه خوب با آنان خواهد داشت. همه درباره روسیه به عنوان مهمترین حریف ایران صحبت می کنند، زیرا قهرمان المپیک است، اما نباید لهستان را دستکم گرفت زیرا سال گذشته قهرمان جهان شده است. البته شاید جدی ترین حریف ایران در لیگ جهانی آمریکا باشد زیرا نخستین مسابقه را با این تیم داریم. به هرحال نمی توانم نتیجه مسابقه ها را پیش بینی کنم.


 اخبار  ورزشی  -  ایرنا