ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رونمایی از فرش نفیس جام جهانی


چهار اثر هنری دیگر در همایش حمایت از تیم ملی فوتبال رونمایی شد.

خبرگزاری ایسنا: مرحله دوم رونمایی از آثار هنری خلق شده برای جام جهانی برزیل با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، علی کفاشیان، کارلوس کی‌روش، مدیران عامل شرکت همراه اول و سفرای کشورهای کره جنوبی، برزیل و آرژانتین، محمدهادی آیت‌اللهی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و غیبی، یکی از تاجران بزرگ فرش ایران و همچنین رییس مرکز ملی فرش ایران انجام شد.

اولین اثری که در این بخش رونمایی شد، یک تخته فرش ایرانی بود. این فرش بر روی یک دار زیبا نصب شده بود که در قسمت بالای این فرش تارهای این فرش را که به سه رنگ پرچم ایران بود توسط افراد حاضر بر روی سن قیچی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارلوس کی‌روش و وزیر ورزش و جوانان به ترتیب سه نفر اولی بودند که به تار این فرش قیچی زدند.

پس از این سه تن، سفرای آرژانتین، برزیل و کره جنوبی بر تار فرش قیچی زدند. استاد حسین کاظمی طراح و بافنده این فرش نیز در این بخش حضور داشت و قیچی زنندگان را راهنمایی می‌کرد.


ویدیو مرتبط :
فرش ایرانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونمایی از فرش جام‌جهانی در برج میلاد


از فرش جام‌جهانی فوتبال در برج میلاد رونمایی شد.

خبرگزاری ایسنا: در مراسمی در برج میلاد از فرشی که برای جام جهانی 2014 برزیل بافته شده بود، رونمایی شد.

در این مراسم از جمع اهالی فوتبال تنها مهدی مناجاتی، حسن روشن و صادق درودگر حضور داشتند. برای رونمایی از این فرش رییس مرکز ملی فرش ایران و مدیرعامل مجموعه فرهنگی گردشگری برج میلاد حضور داشتند. این فرش 12 میلیون و 300 هزار گره دارد.