ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رونالدو قبل از ارتودنسی دندان+عکس



 اخبار ورزشی - رونالدو قبل از ارتودنسی دندان+عکس

  چهره کریستیانو رونالدو تفاوت زیادی با آنچه در گذشته بود دارد.

به گزارش جام جم ورزشی ، ستاره پرتغالی رئال مادرید پیش از رسیدن به شهرت دندان های نامرتب و به هم ریخته ای داشت اما پس از اینکه به منچستریونایتد پیوست به سرعت آنها را مرتب کرد. تفاوت رونالدوی 12 سال پیش با اکنون را در این دو عکس ببینید:

رونالدو در سال 2014:

اخبار,اخبارورزشی,رونالدو قبل از ارتودنسی دندان


رونالدو در سال 2002:

اخبار,اخبارورزشی,رونالدو قبل از ارتودنسی دندان

 
 اخبار ورزشی - جام جم


ویدیو مرتبط :
ارتودنسی دندان و عوارض جانبی و مشکلات ناشی در ارتودنسی دندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا دندان این بچه ارتودنسی می خواهد؟



 

آیا دندان این بچه ارتودنسی می خواهد؟

 

 

 

مجموعه ای از علایم باید در نظر گرفته شود تا بتوان به سوال بالا پاسخ داد. سن، شرایط رشد و بلوغ کودک، نوع عارضه از لحاظ دندانی یا اسکلتی بودن آن، محل بروز و شدت آن از مواردی هستند که در کنار آگاهی ارتودنتیست از سلامت عمومی و وضعیت دندان ها و لثه وی و همچنین میزان علاقه مندی بیمار به انجام دادن ارتودنسی، در مجموع به ارتودنتیست کمک می کند که به این پرسش که بیمار «چه درمانی» نیاز دارد و اینکه «در چه زمانی» درمان را آغاز کند، پاسخ صحیح دهد....

 

اگر بیمار در شرایطی است که فقط دندان های شیری در دهان خود دارد، اردتودنسی مورد نیاز وی در گروه «درمان های پیشگیری» قرار گرفته و اقدامات پزشک متخصص معالج به جلوگیری از وقوع صدمات شدید بعدی، جلوگیری از انحراف رشد استخوانی و یا تثبیت یک عارضه جدی در کودک منجر می شود.


مقابله با «عادات غلط دهانی»، «حفظ فضای دندان شیری زود از دست رفته»، «تنگی فکی بالا» که خود به ایجاد رابطه غلط دندان ها در بعد عرضی منجر شده و به اصطلاح «کراس بایت» نامیده می شود، از جمله اقدامات پیشگیرانه در این مرحله هستند.

 

در زمانی که بیمار در سنین پیش از بلوغ قرار دارد و هنوز جهش رشدی ناشی از بلوغ در وی رخ نداده است، در صورت وجود ارتباط نادرست فکی، ارتودنتیست با کمک وسایل ویژه ای، نسبت به تغییر مسیر و اصلاح رشد استخوان فکی بیمار اقدام کرده و در حقیقت درمان استخوانی یا ارتوپدیک برای وی انجام می دهد، به این امید که بیمار در سنین جوانی نیازمند درمان جراحی نشود.

 

اگر بیمار در شرایط سنی است که در دهان خود مجموعه ای مخلوط از دندان های شیری و دایمی است و یا آنکه تمامی دندان های وی دایمی هستند، ارتودنتیست با توجه به مطالعات و معاینات کلینیکی و پاراکلینیکی قادر است اختلالاتی مانند جلوزدگی دندان ها، نامرتبی و شلوغی آنها، رابطه غلط دندان ها در بعد عرضی، قدامی خلفی و عمودی و یا مواردی مانند نهفتگی دندان ها و یا فقدان مادرزادی دندان ها را درمان کند. این گونه درمان ها جنبه اصلاحی داشته و اغلب به وسیله درمان ارتودنسی ثابت همراه با وسایل ویژه انجام می پذیرند.

 

ما معمولا توصیه می کنیم که والدین محترم قبل از اقدام به ارتودنسی کودکان خود، در صورت امکان، به مراکز علمی مانند دانشکده های دندانپزشکی که واجد گروه تخصصی ارتودنسی هستند مراجعه کرده و از فرصت تبادل نظر هم زمان چند متخصص ارتودنسی بهره مند شوند.

 

منبع: روزنامه سلامت