ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

روشن: وقتی شیث و نصرتی آن حرکت را کردند از مسلمان و احمدزاده هم این کار بعید نیست / پرسپولیس مثل استقلال نیست که مظلومی هیچ کاره باشد



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,روشن

پیشکسوت استقلال گفت: «هرگز نباید اشتباهات مسلمان و احمدزاده در انزلی در بازی دربی رخ بدهد چون ممکن است باعث مرگ هواداران هم بشود.»

به گزارش  جام نیـوز، حسن روشن که اول مرد مصاحبه‌های تند در حوزه استقلال محسوب می‌شود، در مورد شرایط این تیم در هفته‌های اخیر لیگ برتر و تقابل با پرسپولیس در هفته بیست وششم لیگ اظهار داشت: «در حال حاضر استقلال با مشکلاتی دست وپنجه نرم می‌کند که این مشکلات در پرسولیس وجود ندارد یا اگر هم وجود داشته باشد آنها آن را کنترل کرده‌اند. استقلال در این فصل با مشکلات مالی زیادی روبرو بود و در این برهه زمانی از مسابقات هم مصدومیت‌های چند مهره کلیدی کار را برای این تیم سخت کرد.»
 
وی ادامه داد: «بازی دربی این هفته بازی سخت و حساسی برای دو تیم محسوب می‌شود. در چند سال اخیر دربی یک بازی بود که از نظر امتیازی چندان برای استقلال و پرسپولیس مهم نبود ولی در این مسابقه دو تیم هم امتیاز هستند و برنده بازی می‌تواند قهرمان لیگ شود. در هفته‌های اخیر پرسپولیس هم بازی‌های خوبی ارائه داد ولی شرایط دربی با بازی‌های دیگر فرق می‌کند و دلیل نمی‌شود که پرسپولیس در این بازی هم بتواند بازی خوبی که در بازی های قبلی از خود نشان را دوباره به نمایش بگذارد.»

روشن با تاکید بر این مساله که حساسیت بازی باعث می شود تا دو تیم محتاط‌‌تر بازی کنند افزود: «در حال حاضر و در اکثر دربی‌هایی که انجام می‌شود تیم‌ها برای نباختن به زمین می‌آیند و همین مساله باعث می‌شود تا بازی خوبی را شاهد نباشیم. در این بازی هم که حساسیت بالایی برای تیم‌ها دارد قطعا مربیان دو تیم در مرحله اول به دنبال نباختن هستند و این مساله باعث می‌شود از جذابیت مسابقه کاسته شود.»

وی افزود: «در زمان ما مربیان در هر شرایطی برای برد به زمین می‌آمدند و طرفداران تیم بازنده هم از روند بازی رضایت داشتند. در سال 54 که ما قهرمان لیگ شدیم در بازی آخر مقابل پرسپولیس با نتیجه دو بر یک شکست خوردیم ولی بازی ما آنقدر جذاب و زیبا بود که هواداران استقلال از بازی و عملکرد بازیکنان رضایت داشتند.»

روشن درباره دیدار پرحاشیه پرسپولیس و ملوان هم صحبت کرد. وی با انتقاد از شادی محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده چنین گفت: «دیدم که مسلمان و احمدزاده چه شادی کردند. البته این قبیل شادی‌ها برای فوتبال ایران عادی است. زمانی که شیث رضایی و محمد نصرتی آن حرکت را انجام دادند و یا بازیکن محمد مایلی‌کهن شلوارش را درآورد مشخص می‌شود که نباید از شادی آن روز پرسپولیسی‌ها هم چندان تعجب کرد. وقتی مایکل اوون و بکهام در آکادمی‌های فوتبال لیورپول و منچستر رشد می‌کنند در نهایت میلیاردر هم می‌شوند چون آنها در کنار تعلیم فوتبال تربیت هم شدند.»

روشن از نحوه آموزش‌هایی که به بازیکنان ایرانی به خصوص جوان‌ها و نوپا‌ها داده می‌شود سخت گله‌مند است. او حرف‌هایش را اینگونه ادامه داد: «ما هم در فوتبال مان آکادمی داریم اما در این آکادمی‌ها شاید کمی فقط تعلیم فوتبال بدهند ولی از نظر تربیتی کاری صورت نمی‌گیرد. هر بچه پولداری هر کاری خواست می‌تواند بکند. نمونه‌های از این دست را هم زیاد داشتیم که به رغم استعداد بالایشان در فوتبال موفق نشدند.»

روشن درباره پیام صادقیان هم گفت: «صادقیان روز اولی که آمد با فوتبالش همه را حیرت‌زده کرد اما آن بلا را سر دایی آورد، در تیم منصوریان هم درست نشد و در نهایت حالا اثری از او در فوتبال نیست. به اعتقاد من مدیران باشگاه پرسپولیس باید نسبت به این قبیل رفتارها به ویژه از سوی بازیکنان کم سن و سال حساسیت به خرج داده و عواقب آن را در نظر بگیرند.»

روشن اعتقاد دارد که شادی بازیکنان دو تیم در بازی ملوان و پرسپولیس سکوها را به جان هم انداخته است. او به همین بهانه هشدارهایی درباره دربی 82 داد: «دیدیم که این شادی آن روز چه بلایی بر سر تماشاگران دو تیم آورد و چطور آنها را در پایان به جان هم انداخت. اگر چنین اتفاقی در دربی بیفتد حتی ممکن است عواقب سنگین‌تری رخ بدهد چون طرفداران استقلال و پرسپولیس نسبت به نتیجه این دیدار و اتفاقات درون زمین به مراتب حساس‌تر از طرفداران ملوان و پرسپولیس هستند. این بازی از قدیم‌الایام برای سرخابی‌ها مهم بوده بنابراین هرگز نباید چنین اشتباهاتی در چنین دیدارهایی رخ بدهد چون ممکن است باعث مرگ هواداران هم بشود.»

وی در این باره که دربی را چطور پیش‌بینی می‌کند و آیا با نتایج پرسپولیس کار برای استقلال سخت خواهد بود یا نه گفت: «پرسپولیس از تیم ما ضعیف‌تر است. منتها چون بازیکنانش کم‌سن و سال و حرف گوش کن‌تر هستند تاکتیک‌پذیرتر هم عمل می‌کنند. مربی‌شان خارجی است و نمی‌توانند در کارش دخالت کنند. مثل استقلال نیست که بگویند فلانی ارنج می‌کند و مظلومی هیچ کاره است.»
 
روشن به اتفاقات ابتدای فصل اشاره دارد که گفته بود یک مربی خارجی باید استقلال را هدایت کند. او گفت: «ما هم از اول فصل اعتقاد داشتیم یک خارجی باید استقلال را هدایت کند. کاری که پرسپولیس انجام داد و نتیجه‌اش را هم می‌بیند. ولی با این همه شنبه‌ای که گذشت خدا به پرسپولیس کمک کرد که ملوان را برد. اگر پرسپولیس دو، سه بازی اخیرش مقابل رقبایش را با استقلال انجام دهد قطعا می‌بازد. در دربی هر دو تیم می‌آیند که گل نخورند. ولی این پرسپولیس در دربی برنده بشو نیست.»

پیشکسوت استقلال در مورد بهترین خاطره‌اش در دربی‌هایی که برای استقلال به زمین رفت عنوان کرد: «دقیقا خاطرم نیست که در چند دربی به میدان رفتم ولی بهترین خاطره من در دربی سال 54 بود. در آن بازی تا دقیقه 88 بازی بدون گل بود و در این دقیقه با تک گلی که من به ثمر رساندم استقلال بازی را برد. آن گل و آن بازی بهترین خاطره من از بازی‌های دربی بود.»

روشن در خصوص نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس افزود: «بازی دربی را نمی‌شود پیش بینی کرد چون اگر تیمی ضعیف‌تر هم باشد در دربی بازی بهتری به نمایش می‌گذارد و شاید هم بازی را ببرد. اما در این مسابقه با توجه به اینکه بازی از نظر امتیازی برای دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است احتمال اینکه بازی مساوی شود زیاد است. آرزو می‌کنیم که استقلال دربی را ببرد. یادم باشد دربی را نگاه نکنم چون همیشه این اخلاق را داشته‌ام.»

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه در رابطه با استعفای کارلوس کی‌روش از سرمربیگری تیم ملی بیان کرد: «این بازی‌ها و نمایش‌هایی که کی روش در می‌آورد برای مردم عادی شده است. اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال 6 ماه پیش اعلام کرد که کار کی‌روش در فوتبال ایران تمام شد ولی هنوز می‌بینیم که این مربی در تیم ملی حضور دارد و برای ما ناز می‌کند. ناز کردن کی‌روش حرفه‌ای است و او قشنگ بلد است که در چه مقاطعی ناز کند تا فدراسیون را تحت فشار بگذارد.»

وی ادامه داد: «من یک سوال از آقای کی‌روش دارم، سوالم این است که زمانی که او فوتبال ایران را ترک کرد چه چیزی از خودش برای فوتبال ایران به یادگار می‌گذارد؟ زمانی که "اوفارل" به عنوان نفر اول باشگاه منچستریونایتد برای دو سال به ایران آمد و در تیم ملی مشغول شد بعد از رفتنش که دقیقا همان روزی که قراردادش تمام شد از ایران رفت در همان روز حشمت مهاجرانی که از شاگردانش در تیم ملی بود را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کردند. مربیان دیگری مثل حسن حبیبی، محمود یاوری و بهمن صالح نیا هم از شاگردان اوفارل هستند که در تیم ملی با او همکاری می‌کردند. اما کی‌روش که پنج سال در ایران فعالیت کرد و حدود 20 میلیارد تومان پول گرفت چند مربی را به فوتبال ملی معرفی کرد؟ آیا بعد از رفتنش از تیم ملی، مربیان ایرانی که در تیم ملی با او همکاری می‌کنند می‌توانند هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرند؟»

روشن ادامه داد: «در سال‌های اخیر فدراسیون بار‌ها به کی‌روش تاکید کرد که از مربیان جوان ایرانی در کادر فنی تیم ملی استفاده کند تا آنها را برای هدایت تیم ملی آماده کند، اما کی‌روش به دنبال مربیان جوانی رفت که تازه فوتبالشان تمام شده بود و هیچ شناختی از مربیگری نداشتند و مدرک مربیگری هم نداشتند چون او می‌دانست که آنها نمی‌توانند جایش را در تیم ملی پر کنند. فدراسیون باید تصمیمات قاطعی در مورد کی‌روش بگیرد و این مساله را از او بخواهد که حضور پنج ساله‌اش در ایران چه دستاوردی برای فوتبال ایران داشت.»

 

اخبار ورزشی - جام نیوز


ویدیو مرتبط :
بازی پرسپولیس - استقلال سال 89 تو دربی 69 شیث رضایی دنبال فرهاد بدو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مظلومی: استقلال عقب کشید و حمله پرسپولیس طبیعی بود/ ترکی کار خودش را کرد!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال عقب کشید و حمله پرسپولیس طبیعی بود.

پرویز مظلومی پس از تساوی سرخابی‌ها اظهار داشت: به هر حال فوتبال است. تیم ما عقب کشید و طبیعی بود پرسپولیس یک گل عقب بود و نیروهای تهاجمی خود را بیشتر کرد. 4 دقیقه وقت اضافه 6 دقیقه شد. در هر صورت بازیکنان ما جانانه بازی کردند. یکی از بازیکنان ما کم تجربگی کرد و می‌توانست توپ را به کناره‌ها ببرد.

وی دامه داد: دنبال این بودیم که نفرات سرزن را اضافه کنیم میانه زمین را از دست داده بودیم. بازیکنان سرعتی ما متاسفانه خوب تغذیه نشدند و در نیمه دوم می توانستیم به گل دوم برسیم.

مظلومی گفت: ما هم موقعیت داشتیم خوشحالم که تیمم طوری بازی کرد که پرسپولیس‌ها از تساوی خوشحال شدند. بازی خوبی برگزار شد از هواداران هم تشکر می‌کنم.

داوری کار خود را کرد و خسته نباشید می‌گویم.

 

اخبار ورزشی - فارس