ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

روسیه 3 - ایران صفر؛ طلسم شکسته نشد/ بلندقامتان ایران ششم شدند



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات والیبال

 

اخبار ورزشی - والیبال قهرمانی جهان - لهستان
روسیه 3 - ایران صفر؛ طلسم شکسته نشد/ بلندقامتان ایران ششم شدند

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان برابر روسیه مغلوب شد و عنوان ششم مسابقات را کسب کرد.

به گزارش فارس، تیم ملی والیبال مردان ایران در آخرین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی جهان عصر امروز ساعت 16:10 در شهر غوچِ لهستان برای تعیین مقام‌های پنجم و ششم جهان به مصاف روسیه، پرافتخارترین تیم این مسابقات (با 6 طلا، سه نقره و سه برنز) رفت و با نتیجه 3 بر صفر ( 25 بر 19، 25 بر 21، 25 بر 18) مغلوب شد تا عنوان ششم این دوره از مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

روسیه که قهرمانی جام‌جهانی 2011، المپیک 2012 و لیگ جهانی 2013 را یدک می‌کشد در دوره گذشته پیکارهای قهرمانی جهان نیز به عنوان پنجم دست یافته و امسال اگرچه بازی‌هایش را پرقدرت آغاز کرد، اما آسیب دیدگی چند بازیکن کلیدی‌اش مانع شد تا به جمع چهار تیم برتر راه یابد. این تیم با بهبود یافتن مصدومانش آمده بود تا حداقل عنوان دوره گذشته خود را تکرار کند.

در مقابل، ایران نیز که رقابت‌های جهانی امسال را با صعود از گروه مرگ، تحسین برانگیز آغاز کرد و با ارائه بازی‌های بی‌نظیر شگفتی همگان را برانگیخت، در حالی برای کسب مقام پنجم جهان به میدان رفت که بازیکنانش از مصدومیت‌های نو و کهنه رنج می‌بردند.

ایران با تمام این شرایطِ طاقت‌فرسا خود را برای رویارویی با روسیه آماده کرد، تیمی که پیش از این موفق نشده در بازی‌های رسمی بر آن غلبه کند. یک بار در جام‌جهانی 2011، دو بار در لیگ جهانی 2013، یک بار در جام قهرمانان قاره‌ها 2013، یک بار در مرحله نهایی لیگ جهانی 2014 همۀ شکست‌های این سال‌های ایران در برابر روسیه بود. ایران نتوانست در بازی امروز هم مقابل روسیه پیروز شود تا طلسم شکست‌ناپذیری روس‌ها برابر ایران همچنان پابرجا بماند.

تیم ملی والیبال ایران نیز در این دوره از رقابت‌ها به عنوان یکی از نمایندگان قاره آسیا شرکت داشت و در سه دیدار دور مقدماتی (یک پیروزی و دو شکست) نتایج زیر را به دست آورد تا با کسب رتبه 19 مشترک به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

ایران صفر - مصر 3
ایران 3 - ژاپن یک
ایران 2 - ایتالیا 3

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
رکورد روبیک ایران شکسته نشد!؟!؟!؟! 8.08 +2=10.08

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه 3 - ایران 2؛ طلسم شکسته نشد/ روس‌ها مُردند تا بُردند!



 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار ورزشی - مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 - فلورانس
روسیه 3 - ایران 2؛ طلسم شکسته نشد/ روس‌ها مُردند تا بُردند!

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 برابر روسیه مغلوب شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 در حالی امشب در سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا آغاز شد که ملی‌پوشان ایران در دیدار افتتاحیه این پیکارها از ساعت 20 به وقت تهران به مصاف روسیه، قهرمان المپیک و مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی رفتند.

در این مسابقه شاگردان کواج با ترکیب اولیه معروف، موسوی، ظریف، قائمی، غفور و میرزاجانپور وارد زمین شدند و در نهایت با نتیجه 3 بر یک ( 25 - 18، 18 - 25، 21 - 25، 37 - 35، ؟؟ - 15) برابر شاگردان ورونکوف متوقف شدند. با این نتیجه روس‌ها 2 امتیازی شدند و ایران بازی نخست را با کسب یک امتیاز به پایان رساند.

روسیه که با کسب 48 مدال (19 طلا، 14 نقره، 15 برنز) از رقابت‌های جهانی و المپیک، پرافتخارترین تیم تاریخ والیبال است و از 22 دوره حضور در لیگ جهانی 15 مدال (3 طلا، 5 نقره، 7 برنز) بر گردن آویخته، اکنون با 342 امتیاز در رده دوم رنکینگ جهانی والیبال ایستاده است. در حالی که ایران تازه به جمع بزرگان پا گذاشته، بدون مدال جهانی و المپیک با 68 امتیاز دوازدهمین تیم رده‌بندی جهانی والیبال نام گرفته است.

روسیه 20 سال است که در مرحله نهایی لیگ جهانی به میدان می‌رود، اما این اولین سال حضور ایران در این مرحله است. پیش از این دو تیم در لیگ جهانی سال گذشته دو بار در کالینینگراد روسیه رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که نتیجه هر دو بازی نیز به سود روس‌ها رقم خورد؛ روس‌ها همیشه مقابل ایران پیروز بودند.

تیم ملی والیبال ایران جمعه از ساعت 20 در دومین بازی خود در این مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2014 به مصاف برزیل خواهد رفت.

اخبار ورزشی - فارس