ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

روایت هاشمی‌نسب از عکس دردسرسازش با خواننده لس‌آنجلسی



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی هاشمی‌نسب

آن‌موقع ما یك طوری فوتبال بازی می‌كردیم كه اگر دو روز بیرون می‌ماندیم، به چشم می‌آمدیم

مهدی هاشمی‌نسب همیشه و در همه حال «مدیریت» را مشكل اصلی فوتبال ایران می‌داند. او حتی مشكلاتی را كه برایش به خاطر عكس با خواننده لس‌آنجلسی پیش آمد، ناشی از همین مشكلات مدیریتی می‌داند. هاشمی‌نسب در گفت‌وگوی بی‌پرده با خبرورزشی توضیحاتی درباره این اتفاق می‌دهد و چیزهایی می‌گوید كه شاید هركسی به زبان نیاورد.

* از ز شروع كنیم. بعد از سال‌ها به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس دوباره با هم برای قهرمانی می‌جنگند. این چقدر می‌تواند لیگ برتر را زیباتر كند؟
خب اول فصل كه پرسپولیس شرایط این شكلی نداشت، كمتر كسی فكر می‌كرد بتواند بالا بیاید. خود من هم واقعاً فكر نمی‌كردم دوباره برگردد و به اینجا برسد ولی دیدیم كه روز به روز این تیم بهتر شد و الان هم جزو تیم‌های بالای جدول است. قطعاً در نیم‌فصل دوم هم بهتر خواهد شد. اگر استقلال و پرسپولیس قوی باشند، شك نكنید كه فوتبال ما هم قوی خواهد بود. شما نگاه كنید دوران خوب فوتبال ما متعلق به زمانی بوده كه این دو تیم بهترین‌ها بوده‌اند. همیشه كلی بازیكن خوب در این تیم حضور داشتند و خیلی‌ها از استقلال و پرسپولیس لژیونر شدند. این دو باشگاه جای خاصی در دل مردم دارند و وقتی با هم رقابت می‌كنند، جای خوشحالی دارد. البته سپاهان، تراكتور، فولاد و تیم‌های دیگر هم تبدیل به مدعیان شده‌اند كه باعث شد فوتبال پیشرفت كند. به نظر من اگر مدیریت فوتبال درست شود، می‌توانیم پیشرفت كنیم.

* در تمام مصاحبه‌های‌تان می‌گویید مشكل فوتبال ما مدیریت است.
چون واقعیت همین است. چطور در بخش‌هایی از صنعت ما مجبور می‌شویم مدیر وارداتی داشته باشیم، چرا نباید در فوتبال مدیر وارداتی بیاوریم؟ چه ایرادی دارد واقعاً؟ فوتبال كه سیاست نیست، ناراحت شوند و بگویند خارجی نیاوریم.

* الان مربیان خارجی با مشكلاتی روبه‌رو هستند، مطمئنید مدیر خارجی بیاوریم خوب است؟
یكی از مشكلاتی كه در جذب مربی خارجی داریم، همین موضوع واسطه‌هاست. متأسفانه بعضی‌ها با رقم‌هایی می‌آیند كه شاید قیمت‌شان این‌قدر نباشد. این وسط یكسری پول‌ها جابه‌جا می‌شود. متأسفانه این واسطه‌ها هستند و به جرأت می‌گویم شاید به یك مربی، یك میلیارد پول داده باشیم كه 400 میلیون بیشتر نیارزد. پس 600 میلیون بقیه كجا رفته؟ رفته در جیب واسطه‌ها. در بحث بازیكن هم این‌طوری است. متأسفانه این اتفاق‌ها می‌افتد و مدیری نیست كه چنین وضعیتی را سر و سامان دهد. بخواهم مشكلات را بگویم كه می‌شود یك شاهنامه. همه مشكلات و آدم‌های بد فوتبال را می‌شناسند ولی تیغ رابطه‌ها برنده‌تر از قانون است.

* البته این مشكلات هیچ‌گاه حل نمی‌شود. اخیراً برای شما مشكل پیش آمد، آن هم به خاطر عكسی كه با یك خواننده لس‌آنجلسی گرفته بودید...
این هم ضعف مدیریتی است. بین این همه مشكل، فقط به عكس من ‌گیر داده‌اند. بگذار یك واقعیت را بگویم. اگر الان دهه 70 بود و مهدی هاشمی‌نسب آن شرایط را داشت و با خواننده لس‌آنجلسی عكس می‌گرفت، كسی جرأت داشت این حرف‌ها را بزند؟ دارم واقعیت را می‌گویم. آن‌موقع پشتم گرم بود و كسی جرأت نداشت به من ‌گیر بدهد. مورد حمایت مدیران سیاسی باشگاه‌ها بودم و كسی نمی‌توانست چیزی بگوید ولی الان جایی نیستم. البته خدا به من این‌قدر عزت داده كه حریف آقایان باشم. كاری هم نكرده‌ام. سعی كردم طوری زندگی كنم كه نوك پیكان به سمت من نباشد ولی بابت عكسی كه گرفتم، از هیچ بنده خدایی ترسی ندارم. بهتر است جای ‌گیر دادن به این عكس‌ها، فوتبال را درست كنند. فقط عكس من مشكل دارد؟ خیلی از ورزشكاران ملی در رشته‌های دیگر هستند كه عكس مبتذل می‌گیرند ولی كسی نیست به آنها چیزی بگوید چون قهرمان ملی هستند. كسی جرأت نمی‌كند به آنها حرفی بزند ولی اگر من همین عكس‌ها را الان بگیرم، كار به جاهای باریك می‌كشد. چون ما نیستیم و باشگاهی نداریم، كسی پشت‌مان نیست‌؛ به خاطر همین در اخبار 20:30 علیه‌مان حرف می‌زنند و نمی‌دانم كمیته اخلاق و كمیته منشور، كمیته تعلیم و تربیت سراغ ما می‌آیند و ‌گیر می‌دهند. می‌خواهند من را به چالش بكشانند ولی الحمدلله از هیچ بنده خدایی نمی‌ترسم، پشتم به خدا گرم است.

* البته یادمان هست كه در همان دهه 70 بودند بازیكنان تیم ملی كه با خواننده‌های معروف‌تر عكس گرفتند.
بله، چون پشت‌شان گرم بود. آن‌موقع ما یك طوری فوتبال بازی می‌كردیم كه اگر دو روز بیرون می‌ماندیم، به چشم می‌آمدیم. من تلاش كردم واقعیت‌ها را در جواب سؤال‌‌تان بگویم. ممكن است بعضی‌ها نظرشان فرق كند ولی من واقعاً اعتقادم این است. حالا اگر كسی هم ناراحت می‌شود، دیگر حرف‌های من را نخواند! متأسفانه وقتی مدیریت مشكل داشته باشد، می‌خواهند ‌گیر بدهند. من یك عكس گرفته‌ام، باید این‌قدر چالش درست كنند؟ فوتبال ما كه این‌قدر مشكل دارد، حالا عكس ما با فلان خواننده شده چالش اصلی‌اش؟ خب می‌دانید حسنش این است كه دو روز مصاحبه می‌كنند و تیتر می‌شوند و همان مصاحبه‌ها را قاب می‌كنند كه فردا به بچه‌های‌شان بگویند ما در فوتبال پست داشتیم! به قول معروف بگویند ما عددی بودیم برای خودمان!

* سؤال آخر هم درباره تیم امید است. شما امیدی به صعود این تیم به المپیك ریو دارید؟
اول از همه بگویم ما تیم‌های بهتر از این تیم داشتیم كه حذف شدند و به المپیك نرفتند. روز اولی كه درباره تیم امید حرف زدم نیز همین را گفتم. متأسفانه ما در فوتبال پایه، با قدرت‌های دیگر فاصله زیادی داریم. رقبا خیلی سرمایه‌گذاری می‌كنند. از سویی شما می‌بینید كه تا روز آخر سفر تیم ملی، همه برای موفقیت این تیم همدل نیستند. متأسفانه این مشكل را داریم. اگر مشكلی هست، از دریچه منفی به آن نگاه می‌شود. من خیلی دوست دارم این تیم موفق شود و بعد از 40 سال به المپیك برود ولی راستش امید زیادی به موفقیت‌شان ندارم!


اخبار ورزشی - خبر آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
روایت خواننده لس آنجلسی از حادثه در کنسرت اربیل + فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کتایون ریاحی حضورش در کنار خواننده لس‌آنجلسی را تکذیب کرد / این عکس‌ها جعلی است



کتایون ریاحی,تصاویر کتایون ریاحی

کتایون ریاحی حضورش در کنار خواننده لس‌آنجلسی را تکذیب کرد / این عکس‌ها جعلی است

کتایون ریاحی انتشار عکس‌های منسوب به خودش را در کنار خواننده لس‌آنجلسی (ابراهیم حامدی) تکذیب کرد.

انتشار این عکس‌ها به تازگی جنجال و حواشی زیادی در فضای مجازی به پا کرده و حتی فرج‌ا... سلحشور را نیز به واکنش واداشته است.

کتایون ریاحی با تکذیب چنین عکس‌هایی با بغض به خبرنگار «بانی فیلم» گفت: «عکس‌های منتشر شده از من در فضای مجازی صحت ندارد. متأسفم از اینکه در جامعه مترقی ایران، برخی از مردم از روی بی‌خبری و بی‌اطلاعی در صدد تخریب چهره‌های شناخته شده هستند.» 

این بازیگر در پایان گفت: «بعضی‌ها با غرض‌ورزی در صدد از بین بردن محبوبیت افراد شناخته شده هستند و من برای آنها متأسفم.»/خبرآنلاین