ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

روایت تلخ سایت اماراتی نشنال از اوضاع و احوال تیم ملی فوتبال ایران



اخبار ورزشی -کمبود بودجه پاشنه آشیل فوتبال ایران
روایت تلخ سایت اماراتی نشنال از اوضاع و احوال تیم ملی فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال ایران لباس های ارزان‌قیمت را سفارش داده است. گزارش شده رئیس فدراسیون “علی کفاشیان” به بازیکنان گفته است که لباس هایشان را با آب سرد بشویند تا لباس ها آب نرود. او همچنین به بازیکنان گفته که لباس خود را در برزیل با بازیکنان تیم مقابل تعویض نکنند چون به حد کافی لباس ندارند!

کمتر از سه هفته به آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل باقی مانده و ایرانی های فوتبال دوست نگرانند که افتخار ملی شان در خطر باشد و تیم ایران با آمادگی ضعیف و بی برنامه به بازی ها اعزام شود.

به گزارش پیام نو، سایت اماراتی نشنال با این مقدمه در گزارشی درباره فوتبال ایران نوشت: ایرانیان عاشق فوتبال هستند به همین خاطر است که با محدودیت های موجود، ورزش اهمیت خاصی در ایران دارد. استادیوم آزادی در تهران با ظرفیت صد هزار نفر دائما بلیط هایش به فروش می رود. تیم ملی ایران منبع افتخار ملی است و از دهه ۶۰ میلادی تاکنون جزو تیم های برتر آسیا بوده و در حال حاضر رتبه ۳۴ در جهان و اولین در آسیا از دید فیفا را داراست.

اکثریت تیم های ملی ورزشی وابسته به کمک دولت هستند در عین حال تیم ملی فوتبال با کاهش کمک های دولتی روبرو شده که به دلیل تحریم های بین المللی در دو سال اخیر به نصف رسیده است. پیروزی ایران بر تیم کره جنوبی، تیم ملی فوتبال این کشور را به برزیل رساند تا مردم ایران آن را جشن بگیرند و شادی کنند. این پیروزی سه روز بعد از پیروزی “حسن روحانی” در انتخابات ریاست جمهوری باعث شادی و امیدهای سیاسی و ورزشی در میان میلیون ها ایرانی شد. ولی با گذشت یازده ماه تیم ملی تنها در چهار بازی مقدماتی در مقابل تایلند، لبنان، کویت و چندین بازی دوستانه با تیم های بلاروس، گینه و مونته‌نگرو بازی کرده است. برنامه بازی آمادگی با ترینیداد و توباگو نیز تنها چند روز پیش از بازی های جام جهانی در برنامه تیم ملی قرار دارد و حتی بازیکنان نیز حس می کنند به حد کافی آماده نیستند.

یک مرد ۵۷ ساله می گوید «این تیم دلخواه ما نیست. هیچ برنامه ای برای تیم وجود ندارد. این روزها همه چیز درباره مذاکرات هسته ای است ولی ما می دانیم که همه تیم را در برزیل نگاه می کنند.»

کمبود بودجه نیز باعث خجالت شده است. فدراسیون فوتبال ایران لباس های ارزان‌قیمت را سفارش داده است. گزارش شده رئیس فدراسیون “علی کفاشیان” به بازیکنان گفته است که لباس هایشان را با آب سرد بشویند تا لباس ها آب نرود. او همچنین به بازیکنان گفته که لباس خود را در برزیل با بازیکنان تیم مقابل تعویض نکنند چون به حد کافی لباس ندارند!

گفته شده فدراسیون وابسته به بودجه دولت به دلیل تحریم های بین المللی با کمبود بودجه روبروست و تحریم ها از جمع آوری ۳۰۰ هزار دلار از سوی اسپانسرهای بین المللی جلوگیری کرده اند. طرح اردوی ورزشی در پرتغال خانه مربی تیم ملی نیز به دلایل اقتصادی منحل شد.

به گفته تحلیلگران ورزشی ایران، بعضی از تیم های خارجی نیز از بازی با ایران به دلیل تنش های سیاسی امتناع کردند. تیم ملی در نهایت در ماه آوریل در آفریقای جنوبی و در ماه اخیر در اتریش اقدام به برگزاری اردو کرد؛ اگرچه اردوی آفریقای جنوبی با بحث بین فدراسیون فوتبال و تیم های برتر ایران و همزمانی با بازی های لیگ آسیایی همراه بود. مدیر عامل تیم ها اجازه ورود بازیکنانش به اردوی تیم ملی را ندادند که نتیجه ای ناامید کننده برای طرفداران فوتبال داشت و تنها یازده بازیکن در اردوی آفریقای جنوبی و اتریش حاضر شدند.

کی روش مربی سابق رئال مادرید و دستیار الکس فرگوسن سرمربی مشهور تیم منچستر یونایتد نیز نارضایتی خود را نسبت به آمادگی تیم ابراز کرد. با وجود تردیدها درباره آمادگی تیم ملی عده ای از طرفداران دوآتشه فوتبال با وجود هزینه های بالا خود را آماده سفر به برزیل می کنند.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,تیم ملی فوتبال ایران

 
در جریان اردوی تیم ملی فوتبال ایران در اتریشف یکی از مقامات دولتی مشغول در مذاکرات هسته ای، برای تمرکز بر فوتبال وقت صرف کرد؛ “محمد جواد ظریف” وزیر خارجه ایران در دیدار از تیم ملی با ثبت عکس خود در توییتر نوشت «از دیدار بچه ها در زمین خوشحالم و از آنها خواستم تا برای پیروزی در ماه جولای تلاش کنند همانطور که آنها این خواسته را از من داشتند.»

اخبار ورزشی - پیام نو

 


ویدیو مرتبط :
اوضاع و احوال این روز های تیم ملی فوتبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دغدغه‌های تلخ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران / شورش عنقریب کی‌روش!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,کی روش

وان سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران دغدغه‌هایی دارد که باید برطرف شود. او تا حالا منتظر مشخص شدن تکلیف رئیس فدراسیون بود و حالا در انتظار عمل کردن به وعده‌های رئیس!

به گزارش مهر، کارلوس کی‌روش تجربه این اتفاقات را ندارد، او – دستیار اول فرگوسن در منچستر یونایتد – که یکی از ثروتمند‌ترین باشگاه جهان است و ۳۱۲ میلیون یورو ثروت دارد، اصلا به زمین چمن فکر هم نمی‌کرد.

کارلوس کی‌روش تجربه این اتفاقات را ندارد او – سرمربی رئال مادرید – که امکاناتش تا خاور دور و میانه و آفریقا هم دامنه دارد و با ۵۱۲ میلیون یورو اندوخته ثروتمند‌ترین در دنیاست، حتی به مخیله‌اش هم خطور نمی‌کرد که نگران یک یا چند دست لباس باشد.

کارلوس کی‌روش تجربه این اتفاقات را ندارد. او - سرمربی تیم قهرمان جهان شده پرتغال – به یاد نمی‌آورد که برای تیم ملی پرتغال به دنبال حریف تمرینی یا اردو گشته باشد و فیفادی پشت فیفادی از دست داده باشد.

کارلوس کی‌روش حرف‌هایی از راه دور بر زبان آورد:

«این باورنکردنی به نظر می‌رسد اما یک حقیقت تلخ است؛ در حال حاضر، تیم‌ملی ایران تنها تیمی است که در دو فیفادی بعدی که تا چند هفته بعد است، هیچ بازی‌ای ندارد. همچنین ما نمی‌دانیم که اردوی بعدی‌مان در کجا برگزار خواهد شد یا در چه زمینی تمرین خواهیم کرد. هیچ‌چیز مشخص نیست»

برای او باور کردنی شاید نباشد اما برای ما باور پذیر است، برای ما که بعضا استقلال و پرسپولیس‌مان با ۵۰ میلیون هوادار برخی مواقع دنبال زمین چمن می‌دوند و وقتی زمین پیدا نکردند جلوی چمن‌های پارک استادیوم آزادی تمرین می‌کنند.

برای او باور کردنی نیست اما برای ما باورپذیر است، برای ما که تیم لیگ برتری وزارت نفت کشورمان پول هتل ندارد که بازیکنانش را برای شب بازی به اردو ببرد و شش بازیکنش را می فروشد تا بتواند زنده بماند.

برای ما که باشگاه‌هایمان یک به یک ده ها طلب کار در داخل و خارج از کشور دارند و برای ما که می‌دانیم دولت‌ها که عوض می‌شوند تا جابه جایی رئیس فدراسیون همسو با وزارت از پول و کمک خبری نیست، برای ما باور پذیر است.

کی‌روش حالا دنبال بازی دوستانه است؛ کی‌روش دنبال زمین تمرین است و ما دلخوش به اینکه کی‌روش هست پس جام جهانی هم می رویم.

کی‌روش دنبال تک روزها و ساعت‌های فیفادی است و ما می‌گوییم حالا صبر کن! برای او باور پذیر نیست که همه فوتبال ملی را رها کرده اند و دنبال اساسنامه‌ای هستند که تکلیفش باید ۸ سال قبل معلوم می شد و همه فکر می کردند تکلیفش مشخص است اما مشخص نیست. برای او باور پذیر نیست که یک اساسنامه نیم وجبی که در عرض ده روز باید به تصویب برسد ۸ سال است که به تصویب نرسیده است.

حالا اما ماجرا فرق کرده است. مهدی تاج که در سازمان لیگ هم تعامل خوبی با کی روش داشت رئیس فدراسیون شد و این می تواند یک نکته امیدوار کننده برای آینده باشد تا کی روش و تیم ملی شرایط بهتری پیدا کنند.