ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

روایت اولین ها در المپیک 2012 لندن



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روایت اولین ها در المپیک 2012 لندن

پرونده سی امین دوره ی بازی های المپیک تابستانی امشب پس از برگزاری مراسم اختتامیه، بسته خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری فاکس نیوز، المپیک تابستانی 2012 نیز پایان گرفت.

همزمان با برگزاری آخرین روز از بازی های این دوره لیستی از اولین ها را جمع اؤری کرده ایم که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

1- اولین مدال طلا

اولین مدال طلای مسابقات توسط نماینده کشور چین در رشته ی تفنگ بادی 10 متر زنان کسب شد .

یی سیلینگ 23 ساله در این ارتباط گفت:  پس از بردن طلا احساس کردم سبک شده ام و تمام فشار ها از روی دوشم برداشته  شده است.

2- اولین جابه جائی رکورد جهانی

ایم دونگ هیون، نماینده ی تیر وکمان از کشور کره جنوبی که مشکل بینائی نیز دارد توانست اولین رکورد  جهانی المپیک 2012 لندن را به ثبت  برساند او رکورد 696 امتیاز خود را سه امتیاز بهبود بخشید.

او در حالی مدال طلای تیمی را نیز از آن خود کرد که  حتی موفق به خواندن اعداد روی تابلوی امتیازات نیز نبود.

3- اولین مدال کسب شده در دو ماده ی دوی 100 متر و 200 متر توسط 1 نفر

یوسین بولت، سریع ترین مرد جهان،  توانست اولین فردی باشد که تا به حال مدال طلای المپیک در رشته ی دو و میدانی را در دو ماده 100 متر و 200 متر مردان همزمان کسب کند.

4- اولین مدال کشور گابن

نماینده ی سنگین وزن تکواندو از کشور گابن، با کسب مدال نقره،  اولین ورزشکار این کشور است که تا به حال موفق به کسب مدال در المپیک شده است.

5-  اولین نماینده ی زن از کشور سعودی

جدال شاهرخانی اولین نماینده زن از کشور عربستان سعودی است که تا به حال در رقابت های المپیک شرکت کرده است او در رشته ی جودو در وزن 78+  کیلو گرم شرکت کرد.

6- بریتانیا

در رقابت های بوکس زنان که اولین حضور خود را در المپیک داشت اولین مدال طلا در المپیک برای بوکسور های زن نماینده ی کشور بریتانیا ثبت شد.

7-انگلیس

اولین کشوری ست که تا به حال سه مرتبه میزبان مسابقات المپیک بوده که به ترتیب در سال های 1908 و 1948 این میزبانی را بر عهده گرفته است./ورزش3

 


ویدیو مرتبط :
مستر بین در المپیک 2012 لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض ایران به لوگوی المپیک 2012 لندن



كمیته ملی المپیك ایران به لوگوی بازی‌های المپیك تابستانی لندن اعتراض كرد.ایسنا: لوگوی المپیك تابستانی 2012 به گونه‌ای طراحی شده كه واژه "صهیون" را در ذهن متبادر می‌كند. به فاصله اندك پس از رونمایی از این لوگو، برخی گرافیستهای مسلمان به این لوگو اعتراض كردند اما مسوولان محلی برگزاری بازی‌ها و كمیته بین المللی المپیك واكنشی به این اعتراضها نشان نداند.

 

با این حال با نزدیك شدن به زمان برگزاری این بازی‌ها در تابستان 2012 و داغ شدن رقابتهای انتخابی المپیك اعتراض‌ها به این حركت بیشتر شده است. بر همین اساس روز گذشته كمیته ملی المپیك ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به كمیته بین المللی المپیك به لوگوی بازیهای لندن اعتراض كرد و خواستار تغییر لوگوی این بازیها شد.

كمیته بین المللی المپیك و كمیته برگزار كننده این بازیها در لندن هنوز واكنشی به اعتراض ایران نشان نداده است.

ایران نخستین كشور مسلمان است كه به طور رسمی به لوگوی المپیك لندن اعتراض كرده است.../ایسنا