ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رهایی از متافوتبال


«تیم را انتقال دادند و چوب آن را خوردند، هرجا رفتند موفق نشدند»؛ این ماحصل صحبت هایی بود که فردوسی‌پور در آخرین برنامه 90 عنوان کرد.

روزنامه قانون: «تیم را انتقال دادند و چوب آن را خوردند، هرجا رفتند موفق نشدند»؛  این ماحصل صحبت هایی بود که فردوسی‌پور در آخرین برنامه 90 عنوان کرد. اینکه عادل در مورد یک بازی یا یک بازیکن خاص چنین طرز تفکری دارد به خودی خود چندان مهم نیست، اهمیت موضوع از جایی ناشی می‌شود که خیلی‌ها به عدالت در فوتبال عقیده دارند و تلاش می‌کنند ردپای اراده مافوق بشر را در معادلات این رشته ورزشی پیدا کنند. غافل از اینکه فوتبال، دار مکافات نیست و هیچ‌وقت هم قرار نبوده باشد. شاید نمونه‌هایی از رستگاری یا نگونبختی اهالی فوتبال را دیده باشیم که در ذهن ما به مفهوم «عدالت» نزدیک‌تر بوده‌اند، اما مسلما ده‌ها برابر بیشتر آن مواردی را سراغ داریم که فرسنگ‌ها دور از انصاف رخ داده‌اند و با هیچ معیاری نمی‌توانسته‌اند عادلانه قلمداد شوند.

ژوزه مورینیو در آغاز فصل دوم مربیگری‌اش در رئال مادرید، انگشتش را توی چشم تیتو ویلانوای مظلوم و موقر فرو کرد اما در پایان همان فصل موفق شد با رئال به مقام قهرمانی لالیگا دست پیدا کند و حتی با کسب ۱۰۰امتیاز یک رکورد تاریخی در این باشگاه به ثبت برساند. او بعدتر ظرف چهار روز، دو بار بارسلونای تیتو را شکست داد تا روشن شود حداقل برای فوتبال، «کارما» افسانه‌ای بیش نیست. در همین فوتبال خودمان، تنها نمونه‌ای مثل مهدی مهدوی‌کیا کافی است تا روی همه فرضیات و نظریات مربوط به «عدالت محوری» خط بطلان بکشد.

 او طبق قول و قراری که از یک دهه قبل از بازنشستگی‌اش گذاشته بود، سال آخر فوتبالش به پرسپولیس برگشت تا در اوج شکوه و عزت کفش‌هایش را بیاویزد. با این وجود در ایران هر بلایی که فکرش را بکنید سر او آمد؛ ناسزاوارانه نیمکت‌نشین و سکونشین شد، در تلویزیون اشک ریخت و به پاس همه همراهی‌ها و همدلی‌هایش با پرسپولیس در جام حذفی آن فصل، بازنده بزرگ یک فینال یکصد هزارنفری لقب گرفت. تصاویر مربوط به خداحافظی غم‌انگیز کیا در آن غروب جمعه تلخ، هرگز از حافظه هواداران پاک نخواهد شد و طعنه‌آمیز اینکه یحیی گل‌محمدی همین امروز یکی از موفق‌ترین و مقبول‌ترین مربیان فوتبال ایران به شمار می‌آید!

از این مثال‌ها هزارتای دیگر هم می‌شود زد. می‌شود اسم همه بدمن‌های رستگار و البته قهرمانان بدفرجام را فهرست کرد و مروت روزگار را به خاطر رقم زدن چنین احکامی به چالش کشید. اینکه در فوتبال در پی فرشته عدالت باشیم، یک شوخی خطرناک بیشتر نیست. فوتبال صرفا یک «بازی» بی‌رحم است که قواعد و قوانین خاص خودش را دارد؛ نه می‌شود به آن نگاه فلسفی داشت نه قرار است یک اسکلت محکم برای تئوری‌پردازان و نظریه‌بافان باشد. خبر خوبی نیست اما اگر در فوتبال دنبال «خدا» باشیم، احتمال بیشتری وجود دارد که به «شیطان» برسیم!


ویدیو مرتبط :
مصاحبه اختصاصی سایت متافوتبال با علیرضا عزتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چربی شکم و راههای رهایی از آن



چربی ذخیره شده در شكم یكی از مقاوم ‌ترین و در عین حال هشدار دهنده ‌ترین نوع چربی هاست.افزایش دور كمر آقایان بیش از 102 سانتی‌متر و در خانم ها بیشتر از 89 سانتی‌متر منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروق قلب می‌شود (سندرم متابولیک)و به هر حال لحاظ زیبایی هم یكی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود.

 

 

 

پس برای رهایی از آن لطفاً به نكات زیر توجه بفرمایید:

1- چربی شكم، چربی ذخیره‌ای بدن است، بنابراین مقاوم ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش می باشد. برای درك بهتر این موضوع به این مثال دقت فرمایید:

اگر شخصی مبتلا به سرطان را در مراحل آخر زندگی او دیده باشید، می بینید که تمام چربی های بدن او از بین رفته است، ولی چربی شكم او همچنان وجود دارد.

پس باید خیلی پشتكار داشته باشید و با تلاش زیاد منتظر نتیجه بمانید.

2ـ تنها راه درمان چربی شكم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است. فقط و فقط با این دو روش است كه چربی ازبین می‌رود، پس روش های دیگر فقط به این دو كمك می‌كنند.

3ـ ماساژ موضعی چربی های شكم، اگر همراه با رژیم و تحرك اصولی باشد، منجر به كاهش بیشتر چربی در این منطقه می‌شود.

4ـ به غیر از چربی شكمی، یكی از بزرگ ترین مشكلات این منطقه كه منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شكم است كه منجر به جلو آمدگی شدید شكم، حتی با كوچك ترین نفخ گوارشی می‌شود. علت شل شدن عضلات این است كه فعالیت های روزمره هیچ كدام عضلات شكم را در گیر نمی كنند، به خصوص در خانم ها معمولا عضلات شل تر هستند و در جریان حاملگی و زایمان این عضلات دچار كشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا كاهش می یابد.

پس اگر به دنبال خوش فرم شدن شكم هستید، حتماً با ورزش هایی كه بر روی عضلات شكم تمركز دارند، عضلات شكم را تقویت كنید، ولی باید بدانید ورزش مخصوص شكم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و ورزش هوازی(مثلا پیاده روی) ممكن است روی چربی شكم اثری نداشته باشد.

اگر همراه با رژیم غذایی و ورزش هوازی عضلات شكم را تقویت نكنید، ممكن است اصلا از ظاهر شكم رضایت نداشته باشید، چون به هر حال عضله ی شل و بدون قوام، به سمت جلو می آید یا پایین می افتد و ظاهر شكم را زشت می نماید.

در نهایت باز هم تاكید می كنم كه حوصله داشته باشید، منتظر نتیجه سریع نباشید، پشتكار داشته باشید و عجله نكنید.