ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رضا یزدانی به مسابقات جهانی می‌رسد؟


مربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید مصدومیت رضا یزدانی هفته به هفته کنترل می‌شود تا زمان بازگشتش به تمرینات مشخص شود. او همچنین می‌گوید از حالا نمی‌توان عنوان کرد که او مسابقات جهانی را از دست می‌دهد یا خیر.

ایسنا: مربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید مصدومیت رضا یزدانی هفته به هفته کنترل می‌شود تا زمان بازگشتش به تمرینات مشخص شود. او همچنین می‌گوید از حالا نمی‌توان عنوان کرد که او مسابقات جهانی را از دست می‌دهد یا خیر.

رضا لایق در گفتگو با خبرنگار کشتی ایسنا اظهار کرد: یزدانی از ناحیه عضله دوقلو دچار پارگی و خونریزی شده که پزشک عنوان کرده حداقل 15 تا 20 روز باید استراحت کند. همچنین به دلیل وجود خون لختگی وضعیت کمی خطرناک شده و نمی توان او را در شرایط تمرین قرار داد.

وی ادامه داد: وضعیت طوری است که هر هفته مصدومیت او را بررسی می کنیم تا مشخص شود که حداقل می تواند تمرینات بالاتنه را انجام دهد یا خیر چرا که در زمان بسیار مهمی از لحاظ آماده‌سازی هستیم و نباید فرصت را هم از دست داد. بازگشت وی به تمرینات هم به این بستگی دارد که چه زمانی مصدومیتش بر طرف شود.

لایق در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد یزدانی مسابقات جهانی را از دست دهد؟ گفت: از حالا نمی‌شود گفت که او مسابقات جهانی را از دست می‌دهد یا نه، بلکه باید منتظر بمانیم.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا تمرینات سایر نفرات 96 کیلوگرم را هم مد نظر دارید؟ اظهار کرد: با مصدومیت یزدانی شرایط خاصی در این وزن بوجود آمده و ما به سایر نفرات هم توجه ویژه داریم. آنها در تورنمنتها شرکت می‌کنند تا محک بخورند.

لایق در پایان در پاسخ به این سوال که آیا حضور برخی نفرات مانند محمدیان و قاسمی در مسابقات قهرمانی آسیا، باعث خارج شدن آنها از فرم ایده‌آل برای مسابقات انتخابی تیم ملی نشد؟ گفت: نفراتی مانند کمیل قاسمی و محمدحسین محمدیان وزن کم نمی‌کنند و یا مسعود اسماعیل‌پور چون یک وزن بالاتر آمده مشکلی در این رابطه ندارد. اعزام آنها به مسابقات آسیایی به خاطر دورنمای مدنظرمان یعنی آماده سازی برای رقابتهای جهانی بود و این طور نمی‌بینم که مسابقات آسیایی دلیل شکست اینها در انتخابی تیم ملی باشد. از طرف دیگر احسانپور هم در آسیایی کشتی گرفت که در انتخابی تیم ملی قهرمان شد. در واقع لازم بود احسانپور را در یک مسابقه رسمی سر وزن قانونی محک بزنیم.


ویدیو مرتبط :
فیلم کشتی رضا یزدانی در مسابقات جهانی بوداپست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضا افضلی و رضا یزدانی از گردونه مسابقات حذف شدند/حاجی علی‌یف آذربایجانی حریف اسماعیل‌پور در فینال ۶۱ کیلو شد/محمدی راهی نیمه‌نهایی شد



اخبار,اخبار ورزشی , رقابت‌های کشتی آزاد

 

اخبار ورزشی - رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - ازبکستان
رضا افضلی از گردونه مسابقات حذف شد

نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان از گردونه رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد.

به گزارش فارس، در ادامه مسابقات روز دوم و پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان در چهار وزن دوم که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، رضا افضلی با شکست حریفش از گردونه مسابقات حذف شد.

رضا افضلی نماینده وزن 74 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر از سد گابور هاتوش، نفر سوم المپیک لندن از مجارستان گذشت و گام به مرحله دوم گذاشت. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 مغلوب اشرف علی‌یف، دارنده مدال برنز 2011 جهان از آذربایجان شد و از حضور در یک‌چهارم نهایی بازماند که با توجه به شکست حریفش در نیمه‌نهایی، افضلی از گردونه مسابقات کنار رفت.

 

--------------------------------

 

حاجی علی‌یف آذربایجانی حریف اسماعیل‌پور در فینال ۶۱ کیلو شد

حاجی علی‌یف با حضور در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان حریف مسعود اسماعیل‌پور شد.

به گزارش فارس، در ادامه مسابقات روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در چهار وزن دوم که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، مسعود اسماعیل‌پور با پیروزی مقابل حریف قزاق در مرحله نیمه‌نهایی جواز حضور در فینال را کسب کرد.

حاجی علی‌یف، نماینده آذربایجان در مرحله نیمه نهایی از سد رودریگوئز بونه از کوبا گذشت و حریف اسماعیل‌پور در دیدار فینال 61 کیلوگرم شد.

از دیگر حوادث مهم روز دوم رقابت‌ها می‌توان به شکست آلکساندر بوگوموئف، ملی‌پوش وزن 61 کیلوگرم روس‌ها با نتیجه دور از انتظار 10 بر صفر مقابل رودریگوئز کوبه از کوبا اشاره کرد که با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی بوگوموئف از گردونه مسابقات حذف شد.

 

-----------------------------------


محمدی راهی نیمه‌نهایی شد

نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با پیروزی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد.

به گزارش فارس، در ادامه مسابقات روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در چهار وزن دوم که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، سیداحمد محمدی با پیروزی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد.

سیداحمد محمدی نماینده وزن 65 کیلوگرم کشورمان در دور اول با نتیجه 10 بر صفر ماکسی میلیان اوسرلیتنر از اتریش را شکست داد و در دور دوم هم با نتیجه 7 بر صفر مقابل گئورگی بوکور از رومانی به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

نماینده کشورمان در این مرحله با نتیجه 14 بر 11 از سد میهائیل ساوا از مولداوی گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. محمدی برای حضور در فینال با برنده دیدار کایا از ترکیه و مسلم‌اف از آذربایجان دیدار خواهد کرد. در این وزن 32 نفر حضور دارند.

 

-----------------------------

 

وداع تلخ و زودهنگام قهرمان جهان/ رضا یزدانی از گردونه مسابقات حذف شد

نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان از گردونه رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد.

به گزارش فارس، در ادامه مسابقات روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در چهار وزن دوم که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، رضا یزدانی که با شکست مقابل حریف ترکیه‌ای از حضور در نیمه‌نهایی بازمانده بود با شکست حریفش مقابل گادیسوف از روسیه، از گردونه مسابقات حذف شد.

رضا یزدانی نماینده وزن 97 کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی 10 بر صفر مقابل سومیت از هند و 9 بر 3 برابر ماگومد موسی‌ئف، قهرمان آسیا از قرقیزستان گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت، اما در این مرحله با ارائه نمایشی ضعیف، با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شامیل اردوغان، کشتی‌گیر گمنام ترکیه‌ای شد و شانس حضور در نیمه‌نهایی را از دست داد که با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله بعد مقابل عبدالسلام گادیسوف از روسیه، یزدانی از گردونه مسابقات کنار رفت تا مدافع عنوان قهرمانی وداعی زودهنگام و تلخ با رقابت‌های جهانی داشته باشد.

اردوغان، پدیده ترکیه در این رقابت‌ها کشتی نزدیک و برابری را مقابل گادیسوف باتجربه به نمایش گذاشت و در حالی که در ثانیه پایانی موفق به خاک کردن گادیسوف شده بود، اما به دلیل تمام شدن زمان مسابقه در نهایت با نتیجه 3 بر 2 بازنده شد، اما در این مسابقه فشار فوق العاده زیادی به گادیسوف وارد کرد.

گادیسوف با حضور در فینال به نخستین مدال جهانی‌اش خواهد رسید.

یزدانی سال گذشته مدال طلا را به خود اختصاص داده بود. بر اساس اطلاعات موجود در سایت اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی‌گیر ترکیه‌ای تا کنون سابقه حضور در هیچ میدان بین‌المللی را نداشته است.

اخبار ورزشی - فارس