ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رضا افضلی و رضا یزدانی از گردونه مسابقات حذف شدند/حاجی علی‌یف آذربایجانی حریف اسماعیل‌پور در فینال ۶۱ کیلو شد/محمدی راهی نیمه‌نهایی شد



اخبار,اخبار ورزشی , رقابت‌های کشتی آزاد

 

اخبار ورزشی - رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان - ازبکستان
رضا افضلی از گردونه مسابقات حذف شد

نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان از گردونه رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد.

به گزارش فارس، در ادامه مسابقات روز دوم و پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان در چهار وزن دوم که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، رضا افضلی با شکست حریفش از گردونه مسابقات حذف شد.

رضا افضلی نماینده وزن 74 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر از سد گابور هاتوش، نفر سوم المپیک لندن از مجارستان گذشت و گام به مرحله دوم گذاشت. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 مغلوب اشرف علی‌یف، دارنده مدال برنز 2011 جهان از آذربایجان شد و از حضور در یک‌چهارم نهایی بازماند که با توجه به شکست حریفش در نیمه‌نهایی، افضلی از گردونه مسابقات کنار رفت.

 

--------------------------------

 

حاجی علی‌یف آذربایجانی حریف اسماعیل‌پور در فینال ۶۱ کیلو شد

حاجی علی‌یف با حضور در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان حریف مسعود اسماعیل‌پور شد.

به گزارش فارس، در ادامه مسابقات روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در چهار وزن دوم که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، مسعود اسماعیل‌پور با پیروزی مقابل حریف قزاق در مرحله نیمه‌نهایی جواز حضور در فینال را کسب کرد.

حاجی علی‌یف، نماینده آذربایجان در مرحله نیمه نهایی از سد رودریگوئز بونه از کوبا گذشت و حریف اسماعیل‌پور در دیدار فینال 61 کیلوگرم شد.

از دیگر حوادث مهم روز دوم رقابت‌ها می‌توان به شکست آلکساندر بوگوموئف، ملی‌پوش وزن 61 کیلوگرم روس‌ها با نتیجه دور از انتظار 10 بر صفر مقابل رودریگوئز کوبه از کوبا اشاره کرد که با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی بوگوموئف از گردونه مسابقات حذف شد.

 

-----------------------------------


محمدی راهی نیمه‌نهایی شد

نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با پیروزی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد.

به گزارش فارس، در ادامه مسابقات روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در چهار وزن دوم که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، سیداحمد محمدی با پیروزی در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد.

سیداحمد محمدی نماینده وزن 65 کیلوگرم کشورمان در دور اول با نتیجه 10 بر صفر ماکسی میلیان اوسرلیتنر از اتریش را شکست داد و در دور دوم هم با نتیجه 7 بر صفر مقابل گئورگی بوکور از رومانی به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

نماینده کشورمان در این مرحله با نتیجه 14 بر 11 از سد میهائیل ساوا از مولداوی گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. محمدی برای حضور در فینال با برنده دیدار کایا از ترکیه و مسلم‌اف از آذربایجان دیدار خواهد کرد. در این وزن 32 نفر حضور دارند.

 

-----------------------------

 

وداع تلخ و زودهنگام قهرمان جهان/ رضا یزدانی از گردونه مسابقات حذف شد

نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان از گردونه رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد.

به گزارش فارس، در ادامه مسابقات روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در چهار وزن دوم که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، رضا یزدانی که با شکست مقابل حریف ترکیه‌ای از حضور در نیمه‌نهایی بازمانده بود با شکست حریفش مقابل گادیسوف از روسیه، از گردونه مسابقات حذف شد.

رضا یزدانی نماینده وزن 97 کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی 10 بر صفر مقابل سومیت از هند و 9 بر 3 برابر ماگومد موسی‌ئف، قهرمان آسیا از قرقیزستان گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت، اما در این مرحله با ارائه نمایشی ضعیف، با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شامیل اردوغان، کشتی‌گیر گمنام ترکیه‌ای شد و شانس حضور در نیمه‌نهایی را از دست داد که با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله بعد مقابل عبدالسلام گادیسوف از روسیه، یزدانی از گردونه مسابقات کنار رفت تا مدافع عنوان قهرمانی وداعی زودهنگام و تلخ با رقابت‌های جهانی داشته باشد.

اردوغان، پدیده ترکیه در این رقابت‌ها کشتی نزدیک و برابری را مقابل گادیسوف باتجربه به نمایش گذاشت و در حالی که در ثانیه پایانی موفق به خاک کردن گادیسوف شده بود، اما به دلیل تمام شدن زمان مسابقه در نهایت با نتیجه 3 بر 2 بازنده شد، اما در این مسابقه فشار فوق العاده زیادی به گادیسوف وارد کرد.

گادیسوف با حضور در فینال به نخستین مدال جهانی‌اش خواهد رسید.

یزدانی سال گذشته مدال طلا را به خود اختصاص داده بود. بر اساس اطلاعات موجود در سایت اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی‌گیر ترکیه‌ای تا کنون سابقه حضور در هیچ میدان بین‌المللی را نداشته است.

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
پروزی احمد محمدی مقابل حریف آذربایجانی در نیمه نهایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود رضا یزدانی به نیمه نهایی المپیک


آزادكار وزن 96 كیلوگرم ایران به جمع چهار كشتی‌گیر برتر المپیك راه یافت.

خبرگزاری ایسنا: آزادكار وزن 96 كیلوگرم ایران به جمع چهار كشتی‌گیر برتر المپیك راه یافت.

رضا یزدانی پس از یك كشتی سخت مقابل عبدالسلام گادیسوف روس، مقابل ماگمدف موسائف از قرقیزستان قرار گرفت و در دو تایم حریفش را شكست داد.



در وقت نخست یزدانی كه آماده‌تر نشان می‌دهد همان ابتدا دو بار حریفش را از تشك بیرون انداخت و دو امتیاز گرفت.

 زیرگیری‌های غلط موسایف هم در ثانیه‌های پایانی سودی نبخشید و این وقت به سود او به پایان رسید.


در وقت دوم یزدانی پایش را به حریف داد و خاك شد و قدری هم مصدومیتش تشدید شد تا كار سخت شود، در ادامه یك امتیاز دیگر هم گرفت.

اما در ادامه یزدانی یك بار حریفش را از تشك بیرون انداخت. یزدانی كه بسیار خسته نشان می‌داد در ثانیه‌های پایانی تلاش زیادی انجام داد و با خاك كردن و روی پل بردن حریف این وقت را 4 بر 2 برد.