ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رضاییان: دوست ندارم کری بخوانم


مدافع تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که علاقه‌ای ندارد برای استقلالی‌ها پیش از دربی تهران کری بخوانم.

خبرگزاری تسنیم: رامین رضاییان در حاشیه تمرین تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دربی روز جمعه این تیم مقابل استقلال اظهار داشت: دربی بازی بسیار مهمی است. روز جمعه اولین دربی من محسوب می‌شود و امیدوارم که هواداران هر دو تیم به ورزشگاه بیایند و استادیوم آزادی بار دیگر پر شود. من از همین جا به هواداران قول می‌دهم که روز جمعه شاهد بازی هجومی از دو تیم باشند و از دربی لذت ببرند.

وی در خصوص اینکه برخی از بازیکنان هدف‌شان از حضور در دربی فقط ایجاد حاشیه است، عنوان کرد: من با متوجه این سوال نمی‌شوم. بازیکن وقتی وارد  زمین می‌شود، می‌خواهد فوتبال بازی کند. قطعاً هر کسی که به فکر حاشیه باشد در نهایت دو یا سه سال می‌تواند فوتبال بازی کند، چون حاشیه به هیچ وجه کمک نمی‌کند. در مجموع همان طور که مطمئن هستم روز جمعه فوتبالی خوب و هجومی از پرسپولیس و استقلال خواهیم بود چون استقلال هم تیمی دفاعی نیست.

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص پیش بینی‌اش از نتیجه دربی 81 و آیا اینکه نمی‌خواهد برای استقلالی‌ها کری بخواند، عنوان کرد: مسلما بازی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. و من هم دوست ندارم برای استقلالی‌ها کری بخوانم وقتی صحبت‌های شب گذشته حنیف عمران زاده را خواندم که گفت دیگر نمی‌خواهم برای پرسپولسی‌ها کری بخوانم خیلی از او خوشم آمد. به نظر من فوتبالیست نباید حواسش را به کری خواندن جمع کند باید حرفش را در زمین بخواهند کری خواندن برای فوتبالیست‌ها و هواداران خوب نیست.

رضاییان در خصوص تقابلش با یعقوب کریمی در دربی 81 و اینکه می‌تواند در این تقابل برنده باشد، خاطرنشان کرد: یعقوب کریمی یکی از بازیکنان خوب فوتبال ایران است اما مسلماً هر کسی در دربی تمام توانش را می‌گذارد. کریمی یا هر بازیکن دیگری برای من قابل احترام است اما جمعه هر کسی بیشتر تلاش کند، موفق می‌شود ضمن اینکه در دیدرای مانند دربی اصلا بحث شخصی مطرح نیست و این 11 نفر هستند که باید کنار هم عملکرد خوبی داشته باشند. من امیدوارم که 11 نفر پرسپولیس روز دربی موفق باشند.

وی در پایان در خصوص اینکه روز گذشته محسن بنگر در مصاحبه‌ای به حالت مزاح گفته بازیکنان جوان و «بی‌کله» پرسپولیس دربی خوبی را پشت سر خواهند گذاشت، گفت: الآن دیگر بازیکن جوانی نداریم پس از گذشته 10 هفته همه باتجربه شدند شما نگاه کنید تیمی مانند تیم استقلال خوزستان با آن همه جوان بدون استرس در آزادی مقابل استقلال بازی کرد.


ویدیو مرتبط :
نماز دهه اول ذی الحجه (اگر نتوانستم به موقع بخوانم می توانم قضایش را بخوانم؟)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داوود رشیدی: دوست ندارم نقش پدر بزرگ را بازی کنم




 

 داوود رشیدی: دوست ندارم نقش پدر بزرگ را بازی کنم

 

داود رشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که امسال در پانزدهمین جشن سینمای ایران تجلیل می شود، تاکید کرد در بازیگری کم فروشی نمی کند و در هر نقشی برای درست بازی کردن تلاش می کند.

داود رشیدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. او تحصیلات متوسطه را (بدلیل فعالیت های دیپلماتیک پدرش) در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد. (فارغ التحصیل کنسرواتور ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ژنو).

وی در سال ۱۳۴۳ به تهران آمد و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. سپس گروه تئاتر امروز را پایه گذاری کرد که بازیگرانی مانند پرویز فنی زاده، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند و.... به عضویت در این گروه درآمدند.

در سال ۱۳۵۲ از اداره تئاتر به تلویزیون ملی ایران رفت و در سمت مدیریت گروه نمایشات و سرگرمی های آن سازمان (شامل: سریال ها، مسابقات، تئاترهای تلویزیونی) مشغول به کار شد. رشیدی از سال ۱۳۵۰ با فیلم سینمایی "فرار از تله" وارد عرصه بازیگری سینما شد و علاوه بر بازیگری و کارگردانی در سینما، تلویزیون و تئاتر به تهیه کنندگی سینما نیز روی آورد.

او در سینما با کارگردانان مختلفی همچون مرحوم علی حاتمی، کیومرث پور احمد، داریوش فرهنگ، خسرو سینایی، علیرضا داوود نژاد و... همکاری داشته است. همچنین در مجموعه های تلویزیونی موفقی چون "هزاردستان" و.... نیز به ایفای نقش پرداخته است. وی در کنار بازیگری در حوره تئاتر کارگردانی نیز می کند و هم اکنون نمایش "آقای اشمیت کیه" به کارگردانی وی در تماشاخانه سمندریان اجرا می شود.

خانه سینما در پانزدهمین جشن خود قصد دارد در روز ۲۱ شهریورماه همزمان با روز ملی سینما در ایوان شمس مراسم نکوداشت وی را برگزار کند. به این بهانه با این بازیگر و کارگردان پیشکسوت گفتگویی انجام دادیم.

شما سال ها است در خانه سینما ریاست انجمن بازیگران را برعهده دارید و عضوی از خانه سینما محسوب می شوید. از اینکه پس از گذشت سال ها فعالیت مستمر در حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون امسال قرار است از شما تقدیر شود، چه احساسی دارید؟

داود رشیدی: خیلی خوشحالم و برایم غرور انگیز است. من خودم از این ماجرا خبر نداشتم و حدود ۱۵ روز پیش در جریان این موضوع قرار گرفتم. بعضی از همکاران به دنبال مطرح شدن هستند اما من هیچ وقت دنبال چنین مسائلی نبودم. خانه سینما نیز بدون اینکه من در جریان باشم چنین تصمیمی گرفتند و برای من جای خوشحالی دارد.

این تجلیل برای من متفاوت است. زیرا احساس می کنم توسط کسانی تقدیر می شوم که از خانواده بزرگ من هستند. ما با هم بزرگ شدیم و دوره های مختلف با یکدیگر همکار بودیم. جایگاه این مراسم برای من فرق می کند. شاید انجمن های دیگری چنین تقدیری از من انجام دهند اما معتقدم خانه سینما خانواده من است. ما همه طی این سال ها در خانه سینما یک هدف را دنبال کردیم و همه به خاطر سینما و تمام کسانی که در آن کار می کنند، راهمان را ادامه دادیم. تاثیر این هدیه برای من بسیار زیاد است.

* چقدر حضور در سینما، تئاتر و یا تلویزیون برای شما تفاوت دارد و کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است.؟

من چند سال است که به عنوان بازیگر در سینما کار نمی کنم اما سال ها است در خانه سینما ریاست انجمن بازیگران را دارم. ابتدا من حرفه تئاتر را دنبال می کردم. اما برای من به عنوان یک بازیگر مدیوم، سینما، تلویزیون و تئاتر فرق نمی کند. حرفه من بازیگری است. فقط مدیوم این هنرها است که با یکدیگر متفاوت است و نباید این موضوع در بازی هیچ بازیگری تاثیر بگذارد.

*وقتی در یک مجموعه تلویزیونی بازی کردید، ممکن بوده احساس کنید که به دلیل مدیوم این رسانه کم فروشی کنید و کمتر برای رسیدن به یک نقش هزینه کنید؟

من هرگز چنین کاری انجام ندادم. به این موضوع اعتقادی ندارم و بعید می دانم بازیگران دیگر هم چنین کاری انجام دهند. ممکن است حتی بازیگران در مجموعه و یا فیلم های تلویزیونی دستمزد کمتری از سینما بگیرند ولی مطمئن هستم از بازی خود کم نمی گذارند. آنها با تمام توان خود در هر مدیومی برای رسیدن به نقش تلاش می کنند.

* در کارنامه پربار سینمایی شما حضور در بیش از ۳۵ فیلم دیده می شود. کدامیک برای شما جایگاه مهمتری دارد؟

من قطعا درهر کاری که حاضر شدم و یا نقشی را قبول کردم با انتخاب و دقت خودم این کار را انجام دادم. به تک تک آنها علاقمندم. اما خاطرات خوبی از همکاری با کیومرث پوراحمد و مرحوم علی حاتمی دارم.

* در سال های اخیر کمتر در سینما بازی می کنید و بیشتر حضورتان در تئاتر و یا تلویزیون است.

واقعیت این است که برای فیلم های سینمایی بیشتر نقش های یک پیرمرد که دو تا سه سکانس در فیلم بازی دارند، به من پیشنهاد می شود. اصلا علاقه ندارم در چنین نقش هایی حضور یابم. شاید برخی دیگر از هم نسلان من چنین نقش هایی را قبول کنند که حضور مستمر داشته باشند و به نوعی فراموش نشوند، اما من به این نقش ها علاقمند نیستم.

بیشتر دوست دارم نقشی به من در سینما پیشنهاد شود که با آن درگیر شوم. با کارگردان مدام برای نقش وارد بحث شوم و در آخر کاری که نتیجه خوبی در بر داشته باشد. اما به خاطر سن و سالی که دارم چنین پیشنهادی به من نمی شود. از اینکه بخواهم در نقش یک پدربزرگ خیلی کوتاه در فیلمی ظاهر شوم تا فقط جا پر کنم پرهیز می کنم.

* با این وجود ترجیح دادید از فضای سینما دور نباشید و کارهای صنفی را دنبال کنید.

حدود ۲۰ سال است که من مدیریت انجمن بازیگران سینمای ایران را برعهده دارم. به غیر از یک دوره دوساله و تغییراتی که پیش آمد در تمام این مدت من در این بخش حضور داشتم و به لطف شورای مرکزی توانستیم کارها و خواسته های بازیگران را تا جایی که در توان ما است دنبال کنیم..... / مصاحبه : خبرگزارى مهر