ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رضازاده متهم است یا خیر؟



رضازاده متهم است یا خیر؟

 

عصر ایران ورزشی؛ عباس خادم الحسینی- بالاخره اتفاقی که بیشتر اهالی وزنه برداری را نگران کرده بود، به وقوع پیوست و سعید علی حسینی به محرومیت مادام العمر از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری محکوم شد.

 

حالا که کار از کار گذشته است، راحت تر می شود به دنبال مقصر این اتفاق بپردازیم، هرچند این اقدام هم نوشدارو پس از مرگ سهراب است و دردی را درمان نخواهد کرد.

رضازاده، مقصر اصلی در ذهن عموم

بدون شک در طول این مدت که همه منتظر حکم نهایی بودند، هیچ کس به اندازه حسین رضازاده مورد اتهام قرار نگرفت. اذهان عمومی در ابتدایی ترین تحلیل ها، این فرضیه را مطرح کردند که رضازاده برای آنکه کسی رکوردش را نزند، کاری کرد که آزمایش علی حسینی مثبت بشود؛ که البته در مورد صحت این فرضیه نمی توان قضاوت کرد، چرا که ادله ای مبنی بر تایید و رد آن موجود نیست.

رضا زاده که خود نیز از این اتهامات به خوبی آگاه است، پس از اعلام حکم، سریعاً ناراحتی خود را اعلام می کند: «من سعید را که به حق، یکی از پدیده های وزنه برداری دنیا بود، دوست دارم و واقعا ناراحتم از اینکه وزنه برداری ایران برای همیشه از وجود استعدادی چون او محروم شده است.تلاش های زیادی برای بازگشت سعید به وزنه برداری صورت گرفت و من واقعا ناراحتم از اینکه تغییری در رای نهایی کمیته دادرسی فدراسیون جهانی ایجاد نشد.»

از سویی دیگر، رابطه خوب تاماش آیان با رضازاده بر هیچ کس پوشیده نبود، از این رو جای امیدواری بود که این رایطه باعث خیر شده و علی حسینی بخشیده شود، ولی این اتفاق رخ نداد؛ رضازاده خود در این باره می گوید: « خدا خودش شاهد است که ما در این مدت چه تلاش هایی برای کاهش محرومیت سعید انجام دادیم.در این راه من از تمام توانم برای رایزنی با تاماش آیان استفاده کردم، به طوری که او دو بار در جلسات مختلف به من گفت چرا دائما از حسینی دفاع می کنی.

این رایزنی ها به حدی بود که من مطمئن شده بودم اگر در رای پرونده سعید کاری از دست رئیس فدراسیون جهانی بربیاید، حتما برای خوشحال کردن من و وزنه برداری ایران انجام خواهد داد. اما حالا باور دارم که در این پرونده، تنها تصمیم گیرنده اعضای کمیته دادرسی فدراسیون جهانی بودند و آنها هم در همان دو نشستی که با وکیل سعید و بنده داشتند، تاکید می کردند چون اثرات متان دیان آنابولیک در آزمایش دوپینگ این وزنه بردار پیدا شده و این برای دومین باری است که او مرتکب دوپینگ می شود، همین کار وزنه بردار شما را سخت می کند.»

رضازاده همچنین از خود رد اتهام می کند و با صحبت های خود سعی دارد، اذهان عمومی را، در مورد این قضیه، نسبت به خود تغییر دهد: «من واقعا ناراحتم از دست کسانی که می گویند چون رضازاده دوست نداشت سعید علی حسینی رکورد او را بزند، برای کاهش محرومیت این وزنه بردار تلاش نکرد. بله من خوشحال نمی شوم اگر یک وزنه بردار خارجی رکورد مرا بزند، اما قلبا خوشحال می شوم اگر یک ایرانی بتواند رکوردهای مرا جابجا کند. سعید علی حسینی اگر به این سرنوشت دچار نمی شد خودم کمکش می کردم که رکورد مرا بزند، همانطور که الان داریم روی بهداد سلیمی کار می کنیم تا به این موفقیت برسد. مگر چه فرقی میان علی حسینی و سلیمی است؟ تنها کاری که در این شرایط از دستم برمی آید این است که برای تامین آینده این وزنه برداری از هیچ کوششی دریغ نکنم.»

پدر علی حسینی: این مساله یک غرض شخصی بود

پدر سعید علی حسینی پس از شنیدن خبر محرومیت مادام العمر پسرش، در حالی که بسیار ناراحت است و در عین حال عصبانی، مقصران در این قضیه را به روز قیامت واگذار می کند و می گوید: « ما که در این دنیا نتوانستیم حق فرزندمان را بگیریم. پس وعده من و تمام کسانی که باعث تباهی فرزندم شدند به قیامت.‌آنجا همه حاضر می شویم و قاضی دادگاه ما خدا خواهد بود.»

پدر سعید علی حسینی، اذعان دارد که از حکم مطلع بوده است و در این باره می گوید:«در نهایت آنهایی که می خواستند بلایی سر بچه من بیاورند ، آوردند. آنها کار را تمام کردند. ما از چند ماه پیش هم می دانستیم که حکم سعید همین است چرا که این مساله چندین ماه به طول انجامیده بود و با طولانی شدن آن مشخص بود که می خواهند آب ها را از آسیاب بیاندازند.

وی همچنین، به این مساله که فدراسیون نقش اساسی را در محرومیت سعید دارد، پافشاری می کند:« به هر حال این آخرین لحظه برای ما بود. ما تا این زمان هم انتظار کشیدیم که شاید مشکل ما حل شود اما متاسفانه کار درست نشد. ما هم دیگر نمی توانیم کاری بکنیم. فقط می توانم بگویم که این مساله یک غرض شخصی بود. هیچ کاری از دستمان بر نمی آید. اما وعده من و کسانی که با فرزندم این کار را کردند به روز قیامت و آنجا خداست که بین ما قضاوت می کند.»

نابودی جوان قدرتمند وزنه برداری ایران

بی شک همه از شنیدن این خبر ناراحت شدند؛ اما هیچ کس به اندازه خود سعید علی حسینی  از شنیدن خبر محرومیت مادام العمر خود شوکه نشده است؛ این خبر آنقدر برای سعید علی حسینی دردآور بود که حتی باعث شد، وی نتواند مثل همیشه سخن به زبان براند:«چه چیزی باید بگویم؟با این خبر شوکه شدم و نمی توانم حرف بزنم.باید با پدرم حرف بزنم و مشورت بگیرم.دوست دارید چه چیزی از دهان من بشنوید؟ فعلا حرفی ندارم که بزنم و وقتی با پدرم حرف زدم نظر خودم درباره این اتفاق را اعلام می کنم.».../عصر ایران ورزشی


ویدیو مرتبط :
جنگ بین کل خیر با کل شر:وحسین(ع)به تنهایی کل خیر بود.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضازاده: محروميت مادام‌العمر توطئه بود



 

 

رضازاده

 


با تاكيد بر معرفي دشمنان وزنه‌برداري خبرگزاري فارس:

 

 

سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري گفت: انتشار خبر محروميت مادام‌العمر من توطئه شايعه‌سازان بود و اگر به كار خود ادامه دهند آنها را به مردم معرفي مي‌كنم.

 

 

حسين رضازاده در گفت‌وگو باخبرنگار باشگاه خبري فارس "توانا "، در پاسخ به اين سوال كه چگونه پس از اعلام خبري مبني بر محروميت مادالعمر، حكم سرپرستي فدراسيون وزنه‌برداري را دريافت كرد، اظهار داشت: انتشار چنين خبري يك توطئه‌ بود و بهرام افشارزاده آن را تكذيب كرد. اين مسئله بار حقوقي دارد، اما از هيچ فردي شكايت ندارم، چون مردم ايران مرا مي‌شناسند و بهتر مي‌توانند در اين مورد قضاوت كنند.

 

 

سرپرست فدراسيون وزنه‌برداري گفت: با حمايت تمامي مردم و سازمان تربيت بدني با قدرت به كار خود ادامه خواهم داد تا بتوانم وزنه‌برداري ايران را به موفقيت برسانم.

 

 

وي يادآور شد: از اين پس افرادي كه دشمن فدراسيون وزنه‌برداري هستند و با شايعه سازي به دنبال تخريب اين رشته هستند را به مردم معرفي خواهم كرد.

 

 

رضازاده درباره سفرش به مجارستان عنوان كرد: تاماش آيان با ارسال نامه‌اي رسمي مرا به بوداپست مجارستان دعوت كرده است تا درباره مشكلات فدراسيون كشورمان و مسائل مختلف ديگر بحث و گفت‌وگو كنيم، البته زمان سفر معلوم نيست و به زودي مشخص خواهد شد.