ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رسوایی تازه از فساد فیفا در زمان بلاتر


فساد در فیفا به جام جهانی 2010 نیز رسید و مشخص شد آفریقای جنوبی به جای مراکش میزبانی این رویداد حساس را به دست آورد.

ایسنا: فوتبال این روزها در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد. هر روز خبری تلخ از تبانی و فساد آن هم در بالاترین سطح این رشته شنیده می‌شود که همه را نسبت به این بازی زیبا بدبین کرده است. در گزارشی جدید اینبار به فساد در جام جهانی آفریقای جنوبی اشاره شده است.

ساندی‌تایمز نوشت: اسماعیل بامجی عضو بوتسوانایی سابق کمیته اجرایی فیفا که اصالتی هندی دارد، ادعا کرده که نواری ضبط شده دارد که در آن گفته می‌شود وی و 23 عضو دیگر این کمیته در انتخابات ماه می سال 2004 که آرا آن به صورت 14 رای مقابل 10 رای برای آفریقای جنوبی اعلام شد به کدام یک از نامزدها رای داده‌اند.

وی گفت: پس از رای گیری از همدیگر سوال می کردیم به کدام کشور رای داده‌ای؟ پس از آن فهمیدیم که اگر آرا درست شمرده می‌شد، مراکش باید با دو اختلاف برنده می‌شد.


ویدیو مرتبط :
فساد فیفا سپ بلاتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اعلام حکم پرونده فساد بلاتر و پلاتینی


کمیته اخلاق فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد که دادگاه رسیدگی به اتهامات رئیس فیفا و یوفا در ماه دسامبر تشکیل می‌شود.

خبرگزاری فارس: اتاق رسیدگی به اتهامات در کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال رسما اعلام کرد که محاکمه بلاتر رئیس مستعفی فدراسیون بین‌المللی فوتبال و پلاتینی رئیس اتحادیه اروپا در ماه دسامبر پیگیری می‌شود و حکم نهائی درباره اتهامات وارده بر آنها صادر خواهد شد.

بلاتر و پلاتینی که در تاریخ 7 اکتبر (15 مهرماه) از سوی کمیته اخلاق به خاطر دو میلیون دلاری که به صورت غیر قانونی بلاتر از حساب فیفا به حساب پلاتینی در سال 2011 واریز کرده است، به مدت 90 روز از هر گونه فعالینت در عرصه فوتبال تعلیق شدند.

بلاتر که به خاطر فشارهای اخیری که بر او درباره اتهامات فساد وارده شده بود از لحاظ جسمانی حال خوبی نداشت و روز گذشته اعلام کرده بود زمانی که به بیمارستان منتقل شد، نزدیک بود بمیرد.

پلاتینی هم همچنان امیدوار است که از این محکومیت تبرئه شود و در انتخابات جدید ریاست فیفا شرکت کند اما با این وضعیت موجود احتمال اینکه بتواند به عنوان کاندید رسمی وارد این رقابت شود بسیار کم است.