ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رستمی: سعی می‌کنم دست پر برگردم


وزنه‌بردار دسته ۸۵ کیلوگرم کشومان گفت: توقعات بالا، فشار را روی ما زیاد و کارمان را سخت می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: کیانوش رستمی در خصوص آخرین شرایط آمادگی خود جهت حضور در مسابقات جهانی اظهار داشت: مسابقات آغاز شده و چند روز بیشتر تا نوبت روی تخته رفتن من نمانده است. در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و تنها چیزی که کمی شرایطم را خراب کرد، برگزاری لیگ بود.

وی افزود: به دلیل برگزاری مسابقات لیگ وزنه‌برداری خیلی خوب ریکاوری نشدم ولی سعی می‌کنم در تمرینات مشکلاتم را حل کنم و برخی ایرادات موجود در بازی‌های آسیایی را برطرف کنم و بهتر شوم تا در مسابقات جهانی دیگر چنین اشتباهاتی رخ ندهد و عملکرد بهتری داشته باشم.

دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک لندن خاطرنشان کرد: ما درخواست داشتیم تا مسئولان نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشند و زحمات بچه‌ها دیده شود. اکنون زمان زیادی تا المپیک نمانده و باید شرایطی فراهم شود تا افتخارآفرینی وزنه‌برداری ادامه داشته باشد. ما وزنه‌برداران کارمان همین است و شغل دیگری نداریم و باید مسئولان به ما کمک کنند تا فکر ما نیز معطوف به ورزش باشد.

رستمی در خصوص رقبایش در مسابقات جهانی عنوان کرد: روسیه، بلاروس و بلغارستان از بهترین رقبای من هستند. در آلماتی در وزن 85 کیلوگرم بیشترین نفرات حاضر شده‌اند و این کار را سخت می‌کند و احتمال دارد مسابقات در چند گروه برگزار شود. البته من امیدورام افتخارآفرین باشم و بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دومین مدال طلایش را در مسابقات جهانی به دست خواهد آورد یا نه ، گفت: سعی کردم دومین طلا را بگیرم و البته رکوردهایم از طلا بالاتر است اما قبل از بازی‌ها چنین چیزی رخ نداده و کمی شرایط سخت شده است. البته من روی مشکلاتم کار کردم و ضعف‌هایم را برطرف کردم و امیدوارم خدا کمک کند تا با دعای مردم یک قدم کوچک بردارم.

وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد با بهداد سلیمی رفاقت زیادی داری و حتی موقع زدن وزنه‌ها خواستار توجه ویژه اوست، تصریح کرد: با سلیمی چندین سال است که در اردو هستم و آن قدر که با او هستم با خانواده‌ام نبوده‌ام. 9 سال است که با هم هستیم و دوستی و اعتماد زیادی به هم داریم و نوعی حس برادرانه بین ماست. او روحیه زیادی به من می‌دهد. سلیمی یک اعجوبه و قوی‌ترین مرد دنیاست و همین که کنار چنین فردی کار کنم روحیه‌ام زیاد می‌شود.

رستمی در خصوص اینکه آیا قرار گرفتن بار مدال‌آوری تیم ایران روی دوش شما و سلیمی و بالا رفتن توقعات از شما کار را سخت نمی‌کند، عنوان کرد: این توقعات کار را سخت می‌کند و همه انتظار مدال دارند و می‌گویند که شما 2 نفر باید مدال کسب کنید. مردم نیز جدا از کسب طلا انتظار رکوردشکنی دارند و من نیز سعی می‌کنم اتفاقات خوبی در آلماتی رقم بخورد.


ویدیو مرتبط :
مجید رستمی -دست خودم نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عباسی: برخی روسای برکنار شده مجرمند / دست پر از ورزش می‌روم



تغییرات روسای فدراسیون‌های ورزشی,وزیر ورزش و جوانان,محمد عباسی

عباسی: برخی روسای برکنار شده مجرمند / دست پر از ورزش می‌روم

وزیر ورزش و جوانان از تغییرات روسای فدراسیون‌های ورزشی در طول دوران مدیریتش دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، محمد عباسی پس از ضیافت افطاری با نمایندگان رسانه‌های گروهی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا در جابجایی روسای فدراسیون‌ها موفق عمل کرده است، گفت: حتما. اگر زمانی باقی بود، ثابت می‌شد که تصمیم ما درست بوده است. رسانه‌ها دقت کنند عده‌ای انسان‌های آبرومند بودند که ممکن است در خلال همین چیزها مواردی در موردشان مطرح شود که درست نیست. فسادهایی در ورزش وجود داشت که اگر آن‌ها را بازگو می کردم، برخی روسای برکنار شده مجرم شناخته می‌شدند.

وی ادامه داد: ما همه نیازهای ورزش را دیدیم و از کارهایی که کردم، پشیمان نیستم.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که چرا انتخابات کمیته المپیک 9 ماه به تعویق افتاده است، یادآور شد: این صحبت باز هم جزو همان حرف‌های دوستان شماست. من نامه نوشتم و به کمیته اعلام کردم که خلاف قانون عمل کردند و خطاکار بودند. ما برای این که فضا آرام شود، کنار کشیدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه کار ناتمامی دارید که باید به آنها پرداخته شود»، ادامه داد: خیلی کار ناتمام مانده است. نمی‌توان گفت که ظرف 20 ماه زمان و قدرت کافی برای انجام همه کارها وجود داشته است. ما برنامه راهبردی پنج ساله جامع و علمی را برای ورزش نوشتیم. زیرساخت‌ها باید تکمیل شوند و به مسائل فرهنگی به طور جدی نگاه شود.

عباسی درباره قطعی شدن حضور سلطانی‌فر، گفت: حضور ایشان معلوم نیست و قطعی نشده است. اجازه دهید وزیر به طور رسمی معرفی شود.
وی در پاسخ به این پرسش که از این پس چه کاری را دنبال خواهد کرد، گفت: من دانشگاهی بودم. برمی‌گردم و کار معلمی را ادامه می دهم. هیچ قطعه‌ای از کار را خاطره حساب نمی‌کنم. در نظام کار می‌کنم و همه را دوست دارم.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به خبرنگاری که گفت «حضور رسانه‌ها در ورزش را در کنار خودتان خوش‌یمن دیدید»، تأکید کرد: ورزش حاشیه زیاد دارد. سعی کردیم با این حاشیه‌ها کنار بیاییم.

عباسی در پاسخ به این پرسش که آیا از چیزی انتقاد دارد، گفت: شخصا انتقادی ندارم اما تأکیدات رهبری درباره فضای رسانه‌های ورزشی جدی بود. به نظرم همه رسانه‌های ورزشی باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی درباره این که با توجه به حضورش تا پایان شهریور در وزارتخانه آیا قصد دارد تکلیف فدراسیون‌های حاشیه‌دار را مشخص کند، اظهار کرد: زمان کوتاه است. ما روی مسائل کلی کار می‌کنیم. شاید مصلحت نباشد به مسائل جزیی بپردازیم. نمی توانیم بگوییم که چون پایان کار دولت است، باید کارها را سطحی بگیریم. تا لحظه آخر باید کار کنیم و جدی باشیم.

عباسی در پایان با اشاره به موفقیت‌های استثنایی ورزش در طول دوران وزارتش تصریح کرد: نتایج استثنایی بود. دوران خوشایندی بود. بعد از موفقیت‌ها و بالا رفتن پرچم ایران، رهبری بلافاصله پیام‌های دلنشینی می‌دادند و شاهد شادی ملت بودیم. این نتایج حاصل کار رسانه‌ها، ورزشکاران و همکاران من بود. خوشحالم که ما بالاترین افتخارات ورزش ایران را تجربه کردیم. این موفقیت‌های مختص همه است و من خدا را شاکرم که دست پر از ورزش می‌روم. /ایسنا