ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رحمتی با بیش از 900 میلیون هم نماند ! افشاگری حسینی علیه ساكت



 

ناگفته‌هایی‌ كه بعد از تغییر و تحولات مدیریتی باشگاه و دو دستگی میان هواداران این تیم اصفهانی كاملا احساس می‌شد و بنابر بعضی مصلحت‌اندیشی‌ها به زبان نیامد. شاید تجمع‌ اعتراض‌آمیز بعضی هواداران سپاهان پس از حذف تیم‌شان مقابل ساختمان باشگاه و سردادن شعار علیه كادر مدیریتی جدید عاملی شد تا كادر مدیریتی این تیم، مدیریت قبلی سپاهان را مقصر اصلی این سهل‌انگاری قلمداد كند.

از این رو رییس هیات مدیره باشگاه سپاهان كه كانون اصلی شعارهای اعتراض‌آمیز بعضی هواداران بود، انگشت اتهام را به سوی محمدرضا ساكت گرفت و تلویحا او را سرمنشا این شعارها دانست و گفت: اگر دوستان فكر می‌كنند با این روش‌ها می‌توانند دوباره برسر كارشان برگردند بدانند كه این روش‌ها دیگر جواب نمی‌دهد!

حسینی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به صراحت از ضعف مدیریت محمدرضا ساكت مدیرعامل پیشین باشگاه سپاهان سخن گفت و اظهار كرد: هواداران سپاهان بدانند خطای سهوی بعضی پرسنل تیم فوتبال سپاهان كه منجر به حذف تیم ما از لیگ قهرمانان آسیا شد ارتباطی به هیات مدیره ندارد. با وجود آن كه برخی عنوان می‌كنند این خطا عمدی بوده، اما بنده به سهوی بودن آن یقین دارم، هرچند كه این اتفاق نتیجه ضعف مدیریتی پیشین تیم است!

اعتراض بعضی هواداران هدف‌دار است

وی با اشاره به تجمع اعتراض‌آمیز بعضی هواداران سپاهان مقابل ساختمان باشگاه، ساعتی پس از حذف این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، ادامه داد: بخشی از اعتراض‌ها مربوط به ناراحتی بعضی از هواداران بخاطر حذف این‌چنینی سپاهان بود اما بخشی دیگر هدف‌دار بود! به هر حال همه ما باید نسبت به این حذف تاسف‌بار تیم پاسخگو باشیم اما مردم متوجه هستند كه هیات مدیره در كار باشگاه وظایف اجرایی ندارد و نمی‌توان سهل‌انگاری صورت گرفته را به اعضای هیات مدیره تعمیم داد. مجید بصیرت سرپرست تیم بارها از هواداران و اعضای تیم عذرخواهی كرد و ما هم وظیفه پیگیری‌های بعدی را داریم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

در زیرمجموعه مدیریت قبلی بعضی دلالی‌ها دیده می‌شود!

حسینی در توضیح بیشتر جریان معترض هدف‌دار در اطراف تیم سپاهان به ایسنا گفت: ظاهرا دوستان بعد از 10 سال مدیریت در باشگاه دوست دارند دوباره به مسوولیت‌شان برگردند. تغییرات مدیریتی در باشگاه به صلاحدید روسای ارشد مجموعه سپاهان و سهام‌داران این باشگاه بود چرا كه باید در وضعیت مالی باشگاه شفاف‌سازی می‌شد. متاسفانه ارقام دو، سه میلیارد تومانی كه در ابتدا برای بدهی‌های باشگاه عنوان می‌شد اكنون به بیش از 10میلیارد تومان رسیده است و بعضی دلالی‌ها در زیرمجموعه باشگاه وجود دارد.

جلو سیستم قبلی را نمی‌گرفتیم سپاهان مثل یك بمب ساعتی چند سال دیگر می‌تركید!

رییس هیات مدیره سپاهان در ادامه انتقادهایش نسبت به مدیریت قبلی این باشگاه، تاكید كرد: در طی چهار، پنج سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان در اختیار مدیریت باشگاه قرار گرفته اما متاسفانه هنوز برای بازی كردن و تمرین كردن باید زمین اجاره كنیم! با توجه به هزینه‌های انجام شده طی سالیان گذشته الان می‌بینیم در پرداختن به امور زیرساختی باشگاه، تربیت بازیكنان در رده‌های سنی مختلف و... بسیار ضعیف عمل كردیم. شرایط سپاهان مثل بمب ساعتی بود كه اگر جلوی آن را نمی‌گرفتیم با تلنبار شدن بدهی‌ها و رسیدن به مبالغ حدودی 20 تا 30 میلیارد تومان، سه، چهار سال دیگر می‌تركید و تا سال‌ها آثار تخریب آن در باشگاه و فوتبال اصفهان باقی می‌ماند.

جشن قهرمانی می‌گرفتند تا به یكی از فامیل‌هایشان پول بدهند!

وی ادامه داد: در مباحث فرهنگی فقط روی كارهای شعاری و رسانه‌ای مانور می‌دادند. مشخص نبود چرا سه مرتبه در این مجموعه جشن قهرمانی گرفته شد اما بعد فهمیدیم برای این بوده تا از این طریق بتوانند به فلان شخصی كه فامیل‌شان است، پول بدهند! دیگر باید این وضعیت جمع می‌شد. باشگاه دیگر كشش روند قبلی را نداشت. سالانه حدود 20 میلیارد تومان برای باشگاه هزینه می‌شد، آن وقت در پایان فصل اگر سه بازیكن قصد جدایی از تیم فوتبال‌مان را داشتند، شرایط بحرانی پیدا می‌كردیم!

حتی یك نرم‌افزار ساده برای ثبت اطلاعات در باشگاه وجود ندارد

حسینی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به سهل‌انگاری بعضی مسوولان تیم فوتبال و پرسنل باشگاه سپاهان در موضوع حذف از لیگ قهرمانان آسیا، خاطرنشان كرد: یكی، دو نفر در این كار خطای سهوی كردند اما مساله تاسف‌بار اداره امور باشگاه و تیم به شكل سنتی است. حتی یك نرم‌افزار ساده برای ثبت و ضبط اطلاعات وجود ندارد و باشگاه از كمترین امكانات اولیه برای كارهای این‌چنینی محروم است.

هر مجازاتی تعیین كنیم بازهم جبران مصیبت‌هایمان نمی‌شود

وی ادامه داد: هرچند كسانی كه سهل‌انگاری داشتند از مردم عذرخواهی كردند كه فایده‌ای هم ندارد،‌ اگر هر مجازاتی برایشان تعیین كنیم باز هم مصیبتی كه برای باشگاه به بار آوردند جبران نمی‌شود. خیلی ناراحت‌كننده است كه حتی یك‌ چك‌لیست دست مسوولان مربوطه نبوده. این هزینه‌های هنگفتی كه برای حضور در تیم لیگ قهرمانان شد هم هدر رفت. حال كه بعضی از مسببان اصلی ناكامی اخیر از باشگاه جدا شدند و بعضی دیگر هنوز قرارداد دارند، باید جلسه‌ای بگذاریم و درباره‌ كسانی كه هنوز هستند تصمیم‌گیری كنیم.

از مدیرعامل قبلی تا سرپرست كنونی همه در ناكامی اخیر مقصرند

رییس هیات مدیره باشگاه سپاهان در واكنش به اینكه منظورتان از عاملان جدا شده محمدرضا ساكت، مدیرعامل قبلی باشگاه است، تصریح كرد: بله، به هر حال مقصران این ناكامی از مدیرعامل قبلی باشگاه گرفته تا سرپرست كنونی تیم هستند كه وظیفه كنترل نهایی لیست بازیكنان را داشتند. این حذف ضربه روحی شدیدی به اعضای تیم و هواداران زده است، ضمن اینكه می‌تواند اعتبار بین‌المللی باشگاه ما را هم خدشه‌دار كند.

دوستان بدانند با جمع كردن آدم‌ها و شعارهای هدف‌دار نمی‌توانند دوباره مدیرعامل شوند

رییس هیات مدیره سپاهان با بیان اینكه در قالب عضوی از این هیات تنها مجری تصمیم‌گیرندگان اصلی سپاهان است، خطاب به بعضی هواداران معترض این تیم گفت: ما به عنوان عضوی از هیات مدیره به عنوان كارمند روسای ارشد سپاهان فعالیت می‌كنیم. ما چیزی برای از دست دادن نداریم و فقط آمدیم تا اوضاع باشگاه را سروسامان دهیم. حال اگر بعضی دوستان اصرار دارند به رغم مدیریت 10ساله در این باشگاه، دوباره عهده‌دار امور شوند و از طریق جمع كردن بعضی هواداران تیم و اعتراض‌های این‌چنینی وارد عمل شوند، بدانند این روش‌ها جواب نمی‌دهد. آنها سعی می‌كنند از طریق آدم‌هایشان و سردادن شعارها در مكان‌های مختلف، به كادر مدیریتی باشگاه فشار آورند، در حالی كه وظایف ما روشن است و كاملا طبق وظایف‌مان عمل می‌كنیم.

در بستن سپاهان امسال هم ردپای دلالان دیده می‌شود!

وی در بخش دیگری از افشاگری‌هایش علیه مدیریت پیشین باشگاه سپاهان به ایسنا گفت: شاید طرح بعضی موارد دیگر باعث ایجاد جنجال شود اما واقعا حتی در بستن لیست بازیكنان امسال و جذب چند بازیكن، باز هم ردپای دلالان فوتبال دیده می‌شود! ما تلاش زیادی كردیم تا بازیكنان فصل گذشته را حفظ كنیم و حتی حاضر شدیم با وجود تمام محدودیت‌هایی كه برای باشگاه‌های صنعتی ایجاد شده، 10درصد بر مبلغ قرارداد فصل پیش آنها هم بیافزاییم اما آنها حاضر نشدند در سپاهان بمانند.

سیدمهدی رحمتی 800 یا 850 میلیون از سپاهان گرفته است

رییس هیات مدیره سپاهان با بیان اینكه سیدمهدی رحمتی حتی حاضر نشد با رقم بیش از 900 میلیون تومان هم در این تیم بماند، ادامه داد: به طور مثال سیدمهدی رحمتی فصل گذشته 800 یا 850 میلیون تومان از سپاهان پول گرفته است و ما حاضر شدیم امسال 10درصد هم به این رقم بیافزاییم كه متاسفانه قبول نكرد و به تیم استقلال ملحق شد! با وجود تمام این مشكلات و در شرایطی كه خیلی‌ها از تیم امسال سپاهان ابراز نگرانی می‌كردند، خدا را شكر تیمی بسته شد كه در لیگ قهرمانان آسیا در هر دو مسابقه رفت و برگشت مقابل السد قطر به پیروزی رسید. همه مردم عملكرد فنی تیم ما را دیدند. شاید در نهایت این تیم ایده‌آل ما نباشد اما قابلیت‌های زیادی دارد. خوشحالیم از زمانی كه كار را مدیریت كردیم، پای دلالان از باشگاه بریده شد.

سپاهان سرافرازترین تیم صنعتی ایران است

حسینی با تمجید از عملكرد بازیكنان سپاهان در بازی با تیم السد، خاطرنشان كرد: بازیكنان باغیرت و باتعصب سپاهان خیلی خوب برابر نماینده قطر قرار گرفتند. آنها ثابت كردند قابلیت‌های بسیاری دارند. محدودیت‌های قانونی كه برای باشگاه‌های صنعتی ایجاد شد در نتایج تیم‌ها بی‌تاثیر نیست اما سپاهان در میان آنها سرافرازترین است. ما فصل گذشته در همین مقطع در رده ششم، هفتم جدول لیگ قرار داشتیم و اكنون پنجم هستیم. جایگاه دیگر تیم‌های صنعتی چون مس كرمان و ذوب‌آهن را هم ببنید و با فصل گذشته‌شان مقایسه كنید. سپاهان در این فصل تا اینجا عملكرد بدی نداشته و اگر هواداران صبر كنند شاهد موفقیت تیم‌شان خواهند بود. هدف همه ما باید اعتلای نام باشگاه سپاهان باشد، حال بنده رییس هیات مدیره باشگاه باشم یا شخص دیگری. این تیم نیاز به حمایت بیشتر هوادارانش دارد.

عاقبت روند مدیریت قبلی سپاهان بدتر از ذوب‌آهن می‌شد!

وی در واكنش به اینكه مهدی تاج نایب‌رییس فدراسیون در مصاحبه‌ای پس از داربی تهران اعلام كرد چندین باشگاه دیگر شرایطی مشابه ذوب‌آهن دارند كه باید مورد بررسی و پیگیری‌های لازم قرار گیرند. آیا با توصیفی كه شما از وضعیت گذشته سپاهان داشتید، سپاهان جزو همان چند تیم است؟ كه به ایسنا گفت: مطمئن باشید اگر روند مدیریتی قبلی ادامه پیدا می‌كرد اتفاق ناگواری كه در مجموعه مدیریتی باشگاه ذوب‌آهن افتاد با شكل و شمایل بزرگ‌تر و جدی‌تری در سپاهان هم می‌افتد؛ چرا كه اینجا ارقام سنگین‌تر و قراردادها كلان‌تر است.

سپاهان باید از شعاردادن، ظاهرسازی‌ و تزویر خارج می‌شد

حسینی در پاسخ به این سوال كه با توجه به ادعاهایی كه مطرح می‌كنید، چرا اعضای هیات مدیره سالیان گذشته سپاهان، نظارت دقیقی روی اوضاع باشگاه نداشتند، تصریح كرد: متاسفانه در این 10 سال مدیریت باشگاه توجه زیادی به ظاهر كار و ویترین عملكرد باشگاه داشته است كه شاید برنامه‌ها از دید ناظران و هیات مدیره‌های پیشین دور مانده است. ما باید در این باشگاه شفاف‌سازی می‌كردیم. وضعیت مدیریتی سپاهان باید از سیستم شعار دادن‌ و تزویركاری‌ خارج می‌شد. به هر حال امیدواریم كادر مدیریتی جدید بتواند مشكلات را حل و با توجه به بضاعت مجموعه سپاهان، بتواند سیستم جدیدی را برای باشگاه بوجود آورد. در حال حاضر از حدود 10 تا 11 میلیارد تومان بدهی شناسایی شده، بین 3 تا 4 میلیارد تومان آن را پرداخت كرده‌ایم و با جدیت پیگیر تسویه باقی‌مانده آن هم هستیم.

سال‌هاست كه سالانه 900 میلیون تومان اجاره زمین می‌دهیم

رییس هیات مدیره سپاهان در پایان گفت: سعی می‌كنیم كارهای عمقی تاثیرگذاری برای باشگاه انجام دهیم. به زیرساخت‌های این باشگاه باید نگاه جدی داشته باشیم. ما سالانه حدود هشتصد، نهصد میلیون تومان برای اجاره زمین مسابقات پرداخت می‌كنیم، حال حساب كنید این رقم طی سالیان گذشته و حداقل چهار، پنج سال پیش چقدر می‌شود؟ اگر ارقام را كنار هم بگذاریم، آنقدر جدی هست كه می‌شد بوسیله آن تاسیسات ایجاد كرد تا از هزینه این پول‌ها جلوگیری شود. نباید كارمان به جایی برسد كه حاضر شویم برای ماندن یك بازیكن 10درصد بر مبلغ كلانش بیافزاییم، بعد او قبول كند، سپس قهر كند، برود، بیایید و... . سپاهان پتانسیلی بیش از این‌ها دارد..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
مراسم شیرخوارگان حسینی-مهدی رحمتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلالی سابق از افشاگری علیه رحمتی پشیمان شد



اخبار,اخبار ورزشی,امیرحسین صادقی

شاید وعده مدافع صبای قم بماند برای چند هفته بعد اما هر چه هست او از آوردن اسم رحمتی و افشاگری علیه او پشیمان شد.

حرف‌های امیر حسین صادقی پر از نیش و کنایه است و کاملا مشخص است که او سید مهدی رحمتی را عامل جدایی‌اش از استقلال می‌داند. همانطور که محسن فروزان صراحتا گفت که پرویز مظلومی هیچ نقشی در جدایی اش نداشته است.

 

صادقی گفته بود به زودی حرف‌هایم را می‌زنم و اسم آن 2، 3 نفری که باعث جدایی ام شدند را می‌گویم اما ناگهان در عرض 24 ساعت پشیمان شد و گفت من اسم کسی را نمی‌برم و می‌خواهم 2، 3 موضوع را برای هواداران روشن کنم.

 

البته علی دایی به او گفته صحبت نکند و وارد حاشیه نشود. همچنین یکی، دو نفر از دوستان صادقی هم به او توصیه کردند فعلا اسم کسی را نبرد. شاید وعده صادقی بماند برای چند هفته بعد اما هر چه هست او از آوردن اسم رحمتی و افشاگری علیه او پشیمان شد و بنا به دلایلی که خودش می‌داند ترجیح داد به همان نیش و کنایه زدن بسنده کند.

 

کاپیتان فصل گذشته استقلال در حرف‌هایش اسم مجیدی را هم آورده به شدت از او تعریف و تمجید کرده است. او در مدت تعطیلات لیگ با فرهاد تمرینات اختصاصی انجام می‌داد تا از فرم ایده آل دور نشود و حالا هم از او تعریف و تمجید می‌کند تا به نوعی به رحمتی کنایه بزند.

 

با این همه حرف و حدیث مسلما امسال تقابل استقلال و صبا دیدنی خواهد بود.

 

اخبار ورزشی - جام نیوز