ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

راکیتیچ: ژاوی غیر قابل جایگزین است


ستاره کروات باشگاه بارسلونا در صحبت هایی از مقایسه خودش با ژاوی هرناندز ابراز رضایت کرد.

به گزارش سرویس بین المللی وب سایت گل، ایوان راکیتیچ ستاره کروات و تازه وارد باشگاه بارسلونا در مصاحبه ای با Sportske novosti از این که او را به عنوان جانشین ژاوی هرناندز 35 ساله در بارسلونا نام می برند، ابراز خوشحالی کرد.

"برای شروع رقابت های لالیگا نمی توانم صبر کنم. ما در این مدت تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و امیدوار که بتوانیم ثمره آن را در مسابقات آینده خود ببینیم. درست است، از اینکه مردم می گویند که من جانشین ژاوی هستم، خوشحال می شوم، اما حقیقت این است که من راکتیچ هستم و نه ژاوی. او یک بازیکن فوق العاده است که جانشینی برایش وجود نخواهد داشت.

"لیونل مسی؟ با این همه افتخار، رفتار او هیچ فرقی با بقیه بازیکنان ندارد. او  در روزهای ابتدایی کمک بسیاری برای تطبیق یافتن در بارسلونا به من کرد و حتی یکی از دوستانش را برای یافتن خانه ای مناسب در بارسلونا به من معرفی کرد.

"نیازی نیست که  به تعریف از لوئیز سوارز بپردازم. زیرا که همگان می دانند که او از چه کیفیت بالایی برخوردار است . از حضور او در تمرینات تیم  خوشحالم زیرا که  این امر هم برای ما و هم برای خودش بسیار مهم و سودمند است."

گفتنی است آبی اناری ها اولین بازی خود در فصل جدید رقابت های لالیگا را یک شنبه شب و در استادیوم نیوکمپ برابر تیم فوتبال الچه برگزار خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
همسر راکیتیچ در اینستاگرام : دوستت دارم راکیتیچ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایوان راکیتیچ، تلفیقی از پپ و ژاوی


به نظر می رسد پیش بینی های گذشته ما درست از آب در آمده و همه شواهد نشان می دهند بهترین انتقالی که بارسلونا در فصل تابستان داشته، ایوان راکیتیچ بوده است.

طرفداری: این ورزشگاه نیوکمپ است که بر روی پاهایش می ایستد و یکی از بازیکنان را مورد تشویق و تحسین قرار می دهد. ایوان راکیتیچ، بازیکنی که تا به اینجا عملکردی بسیار خوب داشته و یکی از مهره های تاثیر گزار لوچو بوده است.

آنقدر خوب و موثر تا به آن جا که ژاوی، هافبک افسانه ای بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در موردش می گوید: " انتقال راکیتیچ، یک امضای قرارداد بسیار بزرگ بود." این جمله ای است که یکی از موفق ترین هافبک های تاریخ بارسا در مورد یک نابغه دیگر و تازه وارد به زبان می آورد.

ایوان راکیتیچ، تلفیقی از پپ و ژاوی

تنها انجام 6 بازی کافی بود تا هواداران متوجه شوند ایوان چه هافبک قدرتمندی است. بازیکنی که برای خریدش کمتر از 20 میلیون یورو پرداخت شده است. به واقع او در این 6 بازی هیچ جای شکی برای هیچ کس باقی نگذاشته است.

این هافبک کروات بیش از 521 پاس داده است و بالاتر از بازیکنانی نظیر تونی کروس قرار گرفته، در حالی که دقت پاس های او به مرز 88 % رسیده است. بنابراین راکیتیچ یک گارانتی برای دیگر هم تیمی هایش به حساب می آید و به شکل کامل اطمینان لوئیز انریکه را کسب نموده است و او تردیدی ندارد که چه کسی را باید به عنوان هافبک راس و هدف قرار دهد.

راکیتیچ، مسی و براوو سه بازیکنی هستند که در 6 بازی به طور ثابت در زمین بوده اند و این نشان دهنده نقش موثر هابک کروات بارسلونا است. راکیتیچ در باز پس گیری توپ نیز یکی از بهترین بوده و در کنار متخصصانی مانند بوسکتس، ماسکرانو، آلبا و متئو قرار دارد.

پس این موضوع به ما نشان می دهد که ایوان نه تنها در فاز هجومی بسیار تاثیر گزار است، بلکه نقش فراوانی در اپیزود دفاعی ایفا می کند، به یاد داشته باشیم که او گل های خوبی را به ثمر رسانده، یک گل با شوتی زیبا و از راه دور و دیگری با ضربه سری دیدنی که از روی پاس فوق العاده مسی به بار نشست.

راکیتیچ کمک کرد تا مونیر اولین گلش را برای بارسلونا در بازی های رسمی به ثمر برساند. این هافبک 26 سال تا به حال یکی از تاثیرگزارترین هافبک های لالیگا بوده و در لیست کنار بازیکنانی مانند رومانس، زارتوزا و الکس ویدال قرار دارد.

در نتیجه تمام این مجموعه به ما وعده می دهد که باید منتظر بازیکنی با کیفیت و بزرگ باشیم که می تواند میراث دار بزرگانی همچون پپ گواردیولا و ژاوی در نیوکمپ باشد.