ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

راههایی ساده برای غلبه بر چاقی



چاقی,راههای جلوگیری از افزایش وزن,راههای جلوگیری از چاق شدن

راههایی ساده برای غلبه بر چاقی
 در گذشته های نه چندان دور همه فعالیت های فیزیکی داشتند، بنابراین چاقی مثل امروزه یکی از مشکلات اساسی نبود.   

برای مهار این مشکل، باید راجع به برنامه های ورزشی،افزایش فعالیت های بدنی و تحرک روزانه بیند یشیم. بدون شک با تحرک داشتن می‌توانیم از افزایش وزن و خیلی از بیماری ها جلوگیری به عمل آوریم.   بنابراین به راههای ساده زیر برای دوری از بی تحرکی دقت بفرمایید.

 

1) برای رفتن به بازار، اداره پست و یا حتی رستوران قدم بزنید. با این کار علاوه بر تحرک داشتن می‌توانید در مصرف گاز یا بنزین صرفه جویی کنید.   نمی‌دانید که باپیاده روی به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی چقدر به سلامتی خود کمک می‌کنید. 

 

2) یک راه حل ساده و آسان: ازپله استفاده کنید.  مطمئناً تاحالا این مورد را شنیده اید، اما گاهی تذکر و یادآوری کارساز می‌باشد.   هر موقع که فرصت دارید از پله هابالا و پایین بروید.   این راهی آسان برای زمانی است که می‌خواهید جایی بروید و موجب سوختن کالری می‌شود و ظرف چند هفته ماهیچه های قوی تری خواهید داشت.  


3) برای بردن کودک خود به مدرسه اش پیاده روی کنید. ماشین خود را چند متر پایین تر ازمقصد مورد نظر خود (مدرسه، رستوران، بازار، .  .  .  .  .  ) پارک کنید.   با پارک کردن ماشین خود دورتر از محل مورد نظر (چند بار در هفته) سبب افزایش سطح فعالیت خود می‌شوید و یک برنامه مؤثری خواهد بود.  


4) به جای نشستن نزد خانواده یا دوستان یک برنامه ریزی مقدماتی انجام دهید. اگر کنار دریا رفته اید، پیاده روی کنید و همسایگان خود را بشناسید و با هم قدم بزنید و بعد چای یا غذا میل کنید.  


5) هفته ای یک بار یا ترجیحاً دوبار با کودک خود پیاده روی کنید. متأسفانه بچه ها را مثل خودمان با می‌آوریم اگر آنها هم ورزش نکند و.   به بی تحرکی ادامه دهند، بد شکل و بد هیکل می‌شوند. 


6) کفش های راحت بپوشید. لیستی از همکاران خود تهیه کنید و یک زنگ تفریح داشته باشید و قدم بزنید و با این کار می‌توانید از فشارکاری خود بکاهید و بر اعصاب خود مسلط شوید.   
هر چند که این رهنمود ها ساده به نظر می‌آیند، اما با انجام آنها به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهید کرد. 

منبع:seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
فرمول ساده غلبه بر صهیونیست ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راههایی ساده اما مفید برای درمان آفتاب سوختگی



آفتاب سوختگی , راه‌های درمان آفتاب‌سوختگی

برای درمان پوست آفتاب‌سوخته خود كه اكنون دچار خارش، دردناك و حساس می‌باشد، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان كنید:


1- از كمپرس شیرخنك استفاده كنید. پروتئین موجود در شیر پوشش محافظت‌كننده‌ای بر روی پوست ایجاد می‌كند و آن را مرطوب نگه می‌دارد. از آنجا كه آنزیم‌های درمانگر بر روی پوست مرطوب بهتر عمل می‌كنند، پوست برای درمان بهتر به رطوبت نیاز دارد. با این روش پوست تسكین یافته و احساس سوزش و خارش آن كمتر می‌شود.


2- روش دیگر برای تسكین آفتاب‌سوختگی، استفاده از مواد غذایی است كه خاصیت ضدالتهابی دارند. نوشیدن چای سبز و یا آب انار به تسكین پوست كمك می‌كند. هر دوی این مواد خاصیت ضدالتهابی و تسكین‌دهنده دارند و هر دو دارای آنتی‌اكسیدان‌های قوی می‌باشند و می‌توانند در تسكین آفتاب‌سوختگی ناشی از اشعه‌های UV موثر باشند.


3- زمانی كه پوست در برابر تابش شدید اشعه‌های UV خورشید كوفته شده و صدمه دیده است، بدن به آنتی‌ اكسیدان فراوانی نیاز دارد كه این آنتی‌اكسیدان‌ها را می‌توان با خوردن روزانه چندین واحد میوه و سبزی تامین كرد. این آنتی‌اكسیدان‌ها سبب ترمیم هر چه سریع‌تر پوست می‌شوند.

 

آفتاب سوختگی , راه‌های درمان آفتاب‌سوختگی

 
4- استفاده از آنتی‌اكسیدان‌های موضعی یكی دیگر از راه‌های درمان آفتاب‌سوختگی است. برای صورت خود از آنتی‌اكسیدان‌هایی استفاده كنید كه مرطوب‌كننده نیز باشند.
5- برای روزهای اول كه پوست آفتاب‌سوخته درد و سوزش شدیدی دارد، می‌توان از محصولاتی كه دارای گیاه «آلوئه‌ورا» هستند، استفاده كرد. این ماده گیاهی برای تسكین و خنك كردن پوست موثر است.


6- اما نكته بسیار مهم: زمانی كه پس از چند روز پوست سوخته شروع به كنده شدن می‌كند، حتما آن را مرطوب نگه دارید و حداقل روزی سه بار آن را با كرم‌ها و پمادهای مرطوب‌كننده مرطوب كنید.


7- هرگز وسوسه نشوید پوست‌های سوخته را كه پس از چند روز به شكل بافت مرده و شاخی‌شده درمی‌آیند بكنید. اجازه دهید خود پوست، خشك شده و ریخته شود، زیرا كندن آنها سبب آسیب بیشتر، پوست می‌گردد.


8- همچنین تا زمانی كه مراحل پوست‌اندازی پوست‌های سوخته شما تمام نشده از محصولاتی مانند رتینوئید، اسید گلیكولیك و اسید سالیسیك استفاده نكنید، زیرا پوست در مرحله‌ای است كه بسیار حساس شده و این محصولات موجب حساسیت بیش از حد آن می‌شود.


9- و اما نكته آخر و مهم‌تر اینكه پس از بهبودی، دیگر اجازه ندهید پوست‌تان مجددا دچار آفتاب‌سوختگی شود. با استفاده از ضدآفتابی كه بتواند پوست شما را در برابر هر دو اشعه مضر نور خوشید (UVA و UVB) محافظت كند، از آفتاب‌سوختگی پوست خود جلوگیری كرده و فراموش نكنید كه هر دو ساعت یكبار ضدآفتاب را تجدید كنید؛ به‌خصوص اگر زیاد عرق می‌كنید و یا اهل شنا كردن هستید، حتما این نكته را به خاطر بسپارید.

منبع : pezeshkienovin.blogfa.com