ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

راند سوم جدال پیکان و بانک سرمایه


دور برگشت دیدار نهایی لیگ برتر روزهای پنج‌شنبه و جمعه در خانه والیبال تهران به میزبانی پیکان پیگیری خواهد شد.

خبرگزاری فارس: دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان ایران در سال 94 (جام یادواره 200 شهید والیبالیست) به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار می‌شود. این رقابت‌ها از یکشنبه شانزدهم اسفندماه آغاز شد و دو تیم بانک سرمایه و پیکان در دور رفت یک بر یک مساوی شدند.

دو مسابقه دور برگشت روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته پیگیری می‌شود و در صورتی که یکی از دو تیم پیکان تهران یا بانک سرمایه فاتح دو مسابقه متوالی دور برگشت باشد، عنوان قهرمانی بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان ایران را از آن خود خواهد کرد. این مسابقه در حالی انجام خواهد شد که بدون شک بازیکنان دو تیم تحت تاثیر خبر شوک‌آوری قرار دارند؛ خبر حمله قلبی رضا ابراهیمی، مربی سابق تیم‌های ملی و مربی کنونی پیکان که روز گذشته منتشر شد و حالا وی در کما به سر می‌برد.

اگر در دو مسابقه دور برگشت نیز مانند دور رفت سهم هر تیم یک برد باشد، دیدار پنجم که روز دوشنبه هفته آینده برگزار می شود، آخرین جدال دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی خواهد بود و تیم پیروز به این عنوان دست می یابد.

در نخستین مسابقه دور رفت تیم پیکان تهران در دیداری سنگین سه بر دو به پیروزی رسید و شاگردان پیمان اکبری سرمربی پیکان در دومین بازی سه بر صفر مغلوب بانک سرمایه شدند تا یک بر یک مساوی شوند.

بانک سرمایه که در مرحله مقدماتی با 17 برد و 50 امتیاز صدرنشین جدول شده بود برای رسیدن به دیدار نهایی ابتدا در مرحله نخست پلی آف در دو دیدار متوالی آرمان ورزش اردکان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. این تیم در مرحله نیمه نهایی نیز در دو مسابقه متوالی ثامن الحجج خراسان را شکست داد و یکی از تیم های دیدار نهایی شد.

بانک سرمایه روز پنج شنبه برای پنجمین بار به مصاف پیکان در این دوره از رقابت ها می رود. این تیم در دو دیدار قبلی خود که در دور مقدماتی لیگ برتر والیبال برگزار شد با نتیجه سه بر صفر و سه بر یک پیکان تهران را شکست داد.

پیکان تهران نیز برای حضور در دیدار نهایی در دور مقدماتی با 16 برد و 45 امتیاز در جایگاه دوم جدول ایستاد و در مرحله نخست پلی آف در سه دیدار موفق به کسب دو پیروزی برابر متین صالحین ورامین شد و این تیم را حذف کرد.

پیکانی ها در مرحله نیمه نهایی نیز در سه مسابقه موفق به شکست دو بر یک شهرداری ارومیه شدند تا گام به دیدار نهایی بگذارند. پیکان تهران تا کنون در لیگ برتر والیبال امسال 28 بازی رسمی برگزار کرده است و روز پنج شنبه 20 اسفندماه در بیست و نهمین مسابقه خود به مصاف بانک سرمایه می رود.

برنامه کامل بازی های دور برگشت دیدار نهایی لیگ برتر والیبال مردان به شرح زیر است:

پنج شنبه 20 اسفندماه، ساعت 17: خانه والیبال تهران

پیکان تهران – بانک سرمایه

جمعه 21 اسفندماه، ساعت 17: خانه والیبال تهران

پیکان تهران – بانک سرمایه

مسابقه پنجم در صورت نیاز:

دوشنبه 24 اسفندماه، ساعت 17: خانه والیبال تهران

بانک سرمایه – پیکان تهران


ویدیو مرتبط :
حواشی بازی پیکان تهران و بانک سرمایه+مصاحبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدال بانک سرمایه و کاله در تهران


در مهم‌ترین دیدارهای هفته نهم لیگ برتر والیبال، بانک سرمایه میزبان کاله آمل است و تیم‌های آذری در ارومیه به مصاف هم می‌روند.

خبرگزاری تسنیم: تیم‌های صدرنشین شهرداری ارومیه و بانک سرمایه در هفته نهم لیگ برتر والیبال میزبان کاله و شهرداری ارومیه هستند. تیم کاله در حالی به تهران می‌‌آید که بازی خانگی هفته قبل خود را به پیکان باخته و با 4 پیروزی و 4 شکست تیم پنجم جدول است.

بهروز عطایی، سرمربی کاله،‌ نیکو فرریکس هلندی و صابر نریمان‌نژاد را به عنوان پاسور در اختیار دارد که می‌تواند در هر لحظه از بازی روی هر دو آنها حساب کند. برای تیم بانک سرمایه نیز لوکاش ژیگالدو و مهدی مهدوی به عنوان طراح حملات تیم بازی می‌کنند. البته در بازی‌های گذشته، مصطفی کارخانه نشان داده که اعتقاد خاصی به پاسور لهستانی خود دارد و بیشتر به او بازی داده است. ژیگالدو 36 ساله در کارنامه خود کلکسیونی از افتخارات از جمله 3 قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان با تیم ترنتینو ایتالیا را دارد. بانک سرمایه برای نزدیک شدن به تیم صدرنشین ارومیه امیدوار است در تهران بتواند کاله را شکست دهد، ضمن اینکه بهروز عطایی هم نشان داده که پیروز شدت در بازی‌های بزرگ را بلد است.

جدال تیم‌های آذری هم که احتیاج و تعریف ندارد. شهرداری تبریز تیم چهارم جدول است ولی این جدال حساس، ارتباط چندانی به جدول رده‌بندی ندارد و دو تیم فقط برای پیروز شدن به زمین می‌روند.

رویارویی سایپا و آلومینیوم نیز در بندرعباس، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در این بازی ناصر شهنازی، سرمربی این فصل سایپا با تیم سابقش روبرو می‌شود که در نوع خودش جالب است. سایپا در کنار متین ورامین و شهرداری تبریز، بیشترین بازی‌های 5 سته در لیک انجام داده است ولی با کسب 3 پیروزی در 4 بازی 5 سته، موفق‌ترین تیم از این لحاظ است.

برنامه دیدارهای هفته نهم لیگ برتر والبیال به شرح زیر است:

یکشنبه 8 آذر 94، ساعت 17

پیکان تهران - جواهری گنبد، ساعت 15
بانک سرمایه - کاله آمل
متین ورامین - کویر زاهدان
شهرداری ارومیه - شهرداری تبریز
آلومینیوم المهدی هرمزگان - سایپا تهران
آرمان اردکان - ثامن خراسان

ترتیب تیم‌ها در جدول رده‌بندی لیگ برتر والیبال تا پایان هفته هشتم به شرح زیر است:

1-  شهرداری ارومیه: 7 پیروزی، یک شکست، 22 امتیاز
2- بانک سرمایه: 6 پیروزی، 2 شکست، 18 امتیاز
3-  پیکان تهران: 6 پیروزی، یک شکست، 16 امتیاز
4- شهرداری تبریز: 5 پیروزی، 3 شکست، 15 امتیاز
5- کاله مازندران: 4 پیروزی، 4 شکست، 14 امتیاز
6-  ثامن الحجج خراسان: 4 پیروزی، 3 شکست، 12 امتیاز
7- متین صالحین ورامین: 4 پیروزی، 4 شکست، 12 امتیاز
8- سایپا: 4 پیروزی، 4 شکست، 10 امتیاز
9- بازرگانی جواهری گنبد: 3 پیروزی، 5 شکست، 9 امتیاز
10- آرمان ورزشی اردکان: 3 پیروزی، 5 شکست، 8 امتیاز
11- آلومینیوم المهدی هرمزگان: یک پیروزی، 7 شکست، 5 امتیاز
12- گوهر کویر زاهدان: 8 شکست، بدون امتیاز