ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رانتی که کفاشیان ایجاد کرد و دامن خودش را گرفت!/تیم جمع کنی که کارلوس کروش را کشف کرد!



اخبار,اخباروررزشی,علی کفاشیان

هومن افاضلی ، او حالا به عنوان منتقد فدراسیون مصاحبه می کند و در مقام منتقد کارلوس کروش قرارداد با او را زیر سئوال می برد.

 به  گزارش  خبرآنلاین ؛ یکی از لیدرهای جریان انتقاد از کارلوس کروش حالا کسی است که همیشه در 4 سال گذشته از لطف ویژه رئیس فدراسیون فوتبال استفاده کرده است. کسی که نامش هست هومن افاضلی. جستجو درباره سابقه فوتبالی او برای دوران بازی خیلی نتیجه بخش نیست اما از اواسط دهه فوتبال او برای روزنامه ابرارورزشی نقد فوتبالی می نوشته و از شاگردان اردشیر لارودی روزنامه نگار صاحب سبک ورزشی بوده است. او هم یکی مثل عادل فردوسی پور ، فراز کمالوند و خیلی های دیگر!

به عکس عادل ، افاضلی هم مسیر کمالوند را در پیش می گیرد، مربیگری و البته از مکتب فیروز کریمی. بعد از مدتی به دلیل تسلط به زمبان و طی کردن دوره های مربیگری به عنوان آنالیزور در تیم برانکو مشغول به کار می شود و در دوره دایی به تیم ملی می آید. آشنایی او با کفاشیان ازهمین دوره کوتاه همکاری با دایی کلید می خورد. او اینگونه وارد کمیته تیم های ملی می شود و همان جا می ماند.

 

همان جا با همسرش آشنا می شود . با دکتر هراتیان که در فدراسیون فوتبال ایران یک نخبه به حساب می آید و به واسطه اعتماد کاری کفاشیان به این پزشک متخصص مبارزه با دوپینگ و تیم های بانوان ، حضورش در فدراسیون فوتبال پررنگ تر می شود. روز به روز برای هر تیم ملی که بی مربی می ماند ، او دوره ای حکم مربی موقت را پیدا می کند. همیشه اما برای نداشتن یک رزومه مشخص مربیگری از سوی رسانه ها زیر فشار انتقاد است. کفاشیان اما هر بار در دفاع از این مربی می گوید:« او یک تیم جمع کن موقت است. در تیم امید بارها می رود و بر می گردد.

 

همیشه در فصل تیم بستن ها این افاضلی بود که حضور داشته. چه قبل از منصوریان ، چه بعد از او تا بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی. عضویت در کمیته فنی فدراسیون به عنوان شخص حقیقی یکی از بزرگترین انتقادات از فدراسیون را به خاطر او به همراه داشت اما کفاشیان پای حرفش ایستاده بود. اما حالا افاضلی که دیگر چند ماهی است بعد از حوادث بازیهای آسیایی و حذف تیم و رفتن آیت اللهی از فدراسیون فوتبال ، دیگر کمتر نقشی در مناسبات فوتبال ملی دارد  در قامت یک منتقد حاضر می شود. او اخیرا در یک مناظره مدعی شده کاشف کارلوس کروش برای فوتبال ایران بوده و اولین بار او این مربی را پیشنهاد داده است. البته این روایتی است که سایت برنامه 90 از مناظره داشته . او در این برنامه به عنوان یک مربی ایرانی منتقد نوع قرارداد با کارلوس کروش شده و گفته این مربی به آنچه در اهداف فدراسیون طراحی شده نرسیده است .

آنچه درباره افاضلی اتفاق افتاده نشان می دهد رانتی که کفاشیان به افاضلی داده حالا بر علیه خودش به کار گرفته شده است.

 

کفاشیان به  دلیل اعتقاد ویژه به این مربی برایش فرصتی ایجاد کرده که بسیاری از بازیکنان ملی ایران نداشته اند. کفاشیان سبب شده او حالا در رزومه کاری اش بدون یک دقیقه بازی ملی بگوید 2 دوره مربی تیم امید بوده و بیش از دو سال مدیریت فنی تیم ملی امید و عضویت ثابت در کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران داشته است. پس حالا با این رزومه قوی حق دارد یکی از منتقدان جدی مربی خارجی تیم ملی و سیاست های علی کفاشیان در انتخاب این مربی باشد.


  اخبار  ورزشی  -  حبر  آنلاین  


ویدیو مرتبط :
شادی کارلوس کروش در میان هواداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: سرنوشت ایویچ؟ کروش سخت می گیرد!/کارلوس هیچ جا نمی رود ؛ تیم ملی 6 هفته جلوتر در اختیار اوست



 علی کفاشیان ,کارلوس,ایویچ

کفاشیان: سرنوشت ایویچ؟ کروش سخت می گیرد!/کارلوس هیچ جا نمی رود ؛ تیم ملی 6 هفته جلوتر در اختیار اوست

علی کفاشیان از حمایت قاطع از سرمربی تیمش گفت و تاکید کرد او هیچ جا نمی رود.

مهدیه جباری : علی کفاشیان در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ درباره گلایه های سرمربی تیم ملی از بلاتکلیفی برنامه هایش و لغو اردوها از یکسو و دعوای میان سرمربی و تاج که باعث شده تا کروش تنها بماند گفت:« به هر حال تاج از طرف خودش حرفی نمی زند. او نماینده تیم های لیگ برتری است و باید پاسخگوی آنها باشد. کروش نباید از دست او دلگیر شود. او سرمربی تیم ملی است و ما طرف حسابش هستیم.

 

به هر حال فدراسیون فوتبال متولی فوتبال هر کشوری است و برای پایان دادن به دغدغه های او با قاطعیت می گویم 6 ماه بعد جایی که از حالا کروش برایش نگران است ، بازیکنان تیم ملی به جای بازی در تیم های شان برای لیگ قهرمانان در اختیار تیم ملی خواهند بود چون آنجا یک بحث ملی در پیش است و برای یکسال ما پاسخگوی زیان های باشگاه های لیگی مان در لیگ قهرمانان آسیا می شویم.

 

من به شخصه این اطمینان خاطر را می دهم که هیچ چیزی برای همه مردم کشور بالاتر از اطمینان خاطر برای موفقیت در جام جهانی نیست و ما طوری برنامه ریزی می کنیم که با کمترین خسارت وارده به باشگاه ها بتوانیم برنامه مورد نظر کروش برای آماده سازی تیم ملی را پیش ببریم.»


او درباره حرف های سرمربی تیم ملی در گفت و گو با خبرآنلاین و بحث نامه محرمانه و استعفایش درحالی که شوکه شده بود گفت:« راستش من تا دیشب هم با کروش در ارتباط بودیم. شاید نامه اش را برایم ایمیل کرده و من ندیده باشک. این بحث برایم جدید است اما او هیچ وقت نباید این حس را داشته باشد که تنهاست و «آدم بده» قصه است.

 

این چالش ها و چانه زنی ها همیشه هست. مهم این است که فدراسیون کجای قصه قرار گرفته. ما باید در این باره تصمیم بگیریم که می گوییم تمام عواقبش را می پذیریم و باشگاه ها را راضی می کنیم که تیم ملی در اولویت قرار دارد. موفقیت و سربلندی تیم ملی در بازی های جام جهانی در راس اولویت های همه ماست. البته باید سعی کنیم رضایت باشگاه ها هم به عنوان بخش مهمی از بدنه فوتبال جلب شود.»


کروش می ترسد فدراسیون فوتبال ایران این تضمین را به او ندهد که با فراغ باز کار کند. او می ترسد که به سرنوشت ایویچ دچار شود و کفاشیان انتظار چنین مقایسه ای را از سرمربی اش ندارد؛« او از حالا جوش 7 ماه بعد را می زند. این حرف ها کدام است. چه ترسی؟ ایویچ کجا و کروش کجا. آن اتفاق هیچ وقت تکرار نمی شود. ایویچ خدمات زیادی به فوتبال ایران داشته و کروش هم تمام تلاشش را برای کمک به فوتبال ما می کند.

 

کروش سرمربی تیم ملی ایران است و ما در این چند ساله نشان دادیم با همه مشکلات موجود نمی گذاریم در برنامه هایش کم و کسری داشته باشد. از این به بعد هم مطمئن باشید با رایزنی هایی که انجام دادیم ، اردوهای تیم ملی دیگر لغو نمی شوند و با صلابت برنامه های تیم ملی را به سوی موفقیت در جام جهانی پیش می بریم. او هم نباید خودش را با ایویچ مقایسه کند چون فدراسیون تا پایان بازی های جام جهانی به قراردادش پایبند است و کارلوس قطعا مربی ماست روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی.

 

البته من امروز  با کارلوس  قراری برای جلسه ای نداشتم و از حرف هایش کمی جا خوردم. او نباید این قدر حساس باشد. هیچ کس این طور فکر نمی کند که کروش «دشمن » فوتبال ایران است و خودش می بیند که مردم برای موفقیت تیم ملی چقدر به او علاقه دارند و فدراسیون هم همه تلاشش را می کند تا برنامه های تیم ملی که در اولویت کاری ما هستند به خوبی پیش برود.»

 

یکی از دغدغه های این روزهای فوتبال ایران لغو اردوهای تیم به دلیل بی پولی بوده اما به نظر می رسد این مشکلات بعد از دیدارهای کفاشیان با مسئولان وزارتخانه و رایزنی با اسپانسرها مرتفع شده است. رئیس فدراسیون حالا با دلگرمی بیشتری در این باره سخن می گوید:« دیدارهای خوبی را با سرپرست محترم وزارت و سجادی معاون ورزشی داشته ایم و قول های خوبی گرفتیم. مذاکرات مان با اسپانسرها هم خوب پیش می رود.

 

چند شرط داریم که اگر اجرا شوند ، این اسپانسرها را نهایی می کنیم. به هر حال لنگه کفش هم در بیابان غنیمت است و ما اگر اسپانسرمان را مشخص کنیم از این شرایط بی پولی نجات پیدا می کنیم. شرایط در حال بهبود است و از این پس مشکل لغو اردوها را برای تیم بزرگسالان نخواهیم داشت.»


او همچنین درباره حرف های هدایتی برای کمک به تیم ملی گفت:« ابتدا بگذارید مشکل بدهی های آقای هدایتی به افراد دیگر حل شود. بعد از آن اگر لازم شد حتما از ایشان برای تیم ملی هم کمک می گیریم!»


و سئوال آخری که کفاشیان به آن پاسخ داد ، این دعوای بی پایان بر سر استفاده اماراتی ها از اسم جعلی برای لیگ شان است که او می گوید:« راستش ما به فیفا گفتیم آنها گفتند در این مسائل سیاسی دخالت نمی کنند . حالا ما با وزارت خارجه نشست داشتیم تا از طریق نهادهای دیپلماتیک مثل سازمان ملل بتوانیم این مشکل را حل کنیم.»/خبر آنلاین