ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

راز پیروزی تیم ملی بسکتبال برابر کره


سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: بازیکنان ایران عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشتند اما نکته کلیدی، دفاع آنها مقابل بازیکنان بسیار تهاجمی کره جنوبی بود.

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: بازیکنان ایران عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشتند اما نکته کلیدی، دفاع آنها مقابل بازیکنان بسیار تهاجمی کره جنوبی بود.

دیرک باوئرمن در مورد پیروزی 75 بر 62 ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: ابتدا باید مراتب احترام خود را نسبت به تیم حریف بیان کنم. آنها بسکتبالی فوق‌العاده را در این جام به نمایش گذاشته‌اند که تاثیربرانگیز است. بازیکنان ایران فهمیده‌اند که باید از ابتدا تا انتهای مسابقه با قدرت ظاهر شوند. از این موضوع خوشحالم. آنها عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشتند اما نکته و کلید پیروزی، دفاع آنها مقابل بازیکنان بسیار تهاجمی کره جنوبی بود.

باوئرمن برای سئونگ هیون بازیکن مصدوم کره جنوبی آرزوی سلامتی کرد و درباره وضعیت حامد آفاق توضیح داد: امیدوارم آفاق به مسابقات بعدی برسد. مچ پای وی پیچیده است. خود وی تاکید داشت که به دیدار بعدی می‌رسد اما باید وضعیتش را تا قبل از نیمه نهایی بسنجیم.

او درباره مقابله با سرعت بازی تیم کره جنوبی گفت: وقتی مقابل تیمی با سرعت کره جنوبی قرار می‌گیریم، باید در حمله باهوش عمل کنیم. نباید در چنین مسابقاتی توپ را لو دهیم. بازیکنان هم باید تصمیمات خوبی بگیرند و واکنش‌های سریعی داشته باشند. خوشبختانه در تمام این مسابقه با نظم خوبی تمام این موارد را اجرا کردیم.

سرمربی آلمانی تیم ملی ایران درباره خطای غیرورزشی حامد حدادی روی بازیکن حریف تاکید کرد: هر بازیکنی ویژگی‌های متفاوتی دارد. حدادی بازیکنی رقابتی و به شدت علاقه‌مند به برد است. به همین دلیل هم گاهی در جریان مسابقه کنترل کمتری روی احساسات خود دارد. با این وجود همه ما انسان هستیم. این لحظات برای هر کسی از جمله حدادی پیش می‌آید. او بازی فوق العاده‌ای داشت و رهبری خوب در این مسابقه بود.

سرمربی تیم ملی با تاکید بر اینکه تیم ایران تا چند ساعت آینده خوشحال است اما پس از آن برای دیدار نیمه نهایی آماده می‌شود، گفت: هنوز برای صحبت درباره چین زود است. با این وجود تیم چین میانگین قدی بلندی دارد. کار مقابل این تیم با داشتن بازیکنانی عالی و دفاع خوب سخت است.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از پیروزی تیم ملی بسکتبال برابر فلسطین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی قاطع تیم ملی بسکتبال ایران برابر مالزی / گام محکم شاگردان بچیروویچ



بسکتبال قهرمانی آسیا,رقابتهای بسکتبال قهرمانی آسیا,تیم ملی بسکتبال ایران

بسکتبال قهرمانی آسیا - فیلیپین
پیروزی قاطع تیم ملی بسکتبال ایران برابر مالزی / گام محکم شاگردان بچیروویچ

تیم ملی بسکتبال ایران بیست و هفتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا را با برد برابر مالزی آغاز کرد.جهان از جمله چین و روسیه مذاکره کرده است. اکنون زمان مناسبی است تا رابطه دیپلماتیک مستقیم میان تهران و واشنگتن ایجاد شود

به گزارش ایسنا، بیست و هفتمین دوره رقابت های بسکتبال قهرمانی آسیا با دیدار تیم ملی ایران برابر مالزی آغاز شد که ملی پوشان ایران با نتیجه قاطع 115 بر 25 حریف خود را شکست دادند و نخستین گام را محکم برداشتند.

کوارتر اول: 42 بر 3 ایران
تیم ملی ایران با ترکیب اصلی خود یعنی مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی،‌اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد و از همان اول صاحب توپ و میدان بود و امتیازآوری می کرد. بازی برای ملی پوشان ایران سبک بود و مهمد بچیروویچ نیز از تمامی نفراتش استفاده می کرد تا وارد زمین شوند. با قدرت نمایی حامد حدادی در زیر سبد مالزی که تیمی کوتاه برابر ایران بود کوارتر نخست با نتیجه قابل توجه 42 بر 3 به سود ایران به پایان رسید.

کوارتر دوم:16 بر 10 ایران
در کوارتر دوم حدادی،‌نیکخواه بهرامی و کامرانی روی نمیکت نشستند و دیگر ملی پوشان وارد زمین شدند. در این کوارتر نیز ایران صاحب توپ و میدان بود. با این حال شاگردان بچیروویچ که فاصله امتیازی را زیاد می دیدند کمی بی دقت کار می کردند که باعث می شد برخی موقعیت های تیم ملی ساده از دست برود. مالزی برابر ایران حرفی برای گفتن نداشت و حتی یک بار هم نتوانست به زیر سبد نفوذ کند و به همین دلیل رو به پرتاب های پیرامونی آورد. ایران در این کوارتر با اینکه همه کاره میدان بود نسبت به کوارتر نخست امتیاز کمتری بدست آورد و کمی سبک تر بازی کرد و در نهایت 16 بر 10 برنده شد تا بسکتبالیست های ایران در نیمه نخست 58 بر 13 به پیروزی برسند.

کوارتر سوم: 33 بر 2 ایران
با آغاز نیمه دوم دوباره ترکیب اصلی ایران وارد سبد شد و همان ابتدا دو امتیاز بدست آورد. ملی پوشان بسکتبال ایران به راحتی در میدان بودند و تقریبا از این مسابقه به عنوان یک تمرین استفاده می کردند. در دفاع و حمله بدون اشتباه بودند و امتیاز آوری می کردند. تنها چهار دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود که ایران 75 بر 13 از حریفش پیش بود. بچیروویچ دوباره بازیکنانش را تغییر داد. داوودی به جای کامرانی و کاردوست به جای حدادی وارد میدان شدند. کوارتر سوم در حالی ادامه داشت که ایران 27 امتیاز بدست آورده بود و مالزی بدون امتیاز بود. در دقایق پایانی کوارتر سوم محمد جمشیدی و روزبه ارغوان نیز وارد زمین شدند. مالزی در ثانیه های پایانی دو امتیاز بدست آورد و در نهایت این کوارتر با نتیجه 33 بر 2 به سود ایران به پایان رسید.

کوارتر چهارم: 24 بر 10 ایران
کوارتر چهارم در حالی آغاز شد که ایران 91 بر 15 از مالزی پیش بود. در این کوارتر نیز ایران تیم موفق میدان بود و مالزی از معدود موقعیت های خود تک امتیاز بدست می آورد. تنها پنج دقیقه به پایان بازی مانده بود که ایران مجموع امتیازهایش را به عدد 100 رساند. در ادامه نیز بسکتبالیست های ایران امتیازآوری و فاصله را بیشتر می کردند. در دقایق پایانی کوارتر چهارم ایران کمی فشار را کمتر کرد و مالزی نیز فرصت هایی برای کسب امتیاز بدست آورد. بازی در کوارتر پایانی 20 بر 10 به سود ایران پیش می رفت و تنها یک دقیقه تا پایان بازی باقی مانده بود. ایران دوباره امتیاز آوری کرد و در نهایت با نتیجه 115 بر 25 به پیروزی رسید. کوارتر چهارم نیز 24 بر 10 به سود ایران تمام شد.
به گزارش ایسنا، این دو تیم در دوره گذشته جام ملت‌ها نیز به مصاف هم رفته بودند که ایران در آن مسابقه نیز با نتیجه 121 بر 36 حریفش را مغلوب کرده بود. /ایسنا