ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

راز موفقیت یک تیم از نگاه دوستی‌مهر


سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران اعلام کرد که کادر فنی این تیم رقبای آسیایی خود را به خوبی آنالیز کرده است.

خبرگزاری تسنیم: به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، علی دوستی‌مهر پس از ورود تیم فوتبال جوانان ایران به جزیره کیش برای برپایی اردوی تدارکاتی گفت: با توجه به نزدیک شدن بازی‌های قهرمانی آسیا در میانمار و با توجه به برابری شرایط آب و هوای میانمار با کیش تصمیم گرفته شد تیم جوانان این اردوی 10 روزه را به دور از هیاهو، استرس و مسائل حاشیه‌ای در جزیره کیش برگزار کند. ضمن اینکه تیم‌های جوانان قطر و عراق هم در این مدت در کیش حضور دارند، 2 بازی تدارکاتی در روزهای 27 و 29 شهریور با تیم قطر و 2 بازی هم در روزهای اول  و سوم مهر ماه با تیم عراق خواهیم داشت.

وی درباره مسابقات قهرمانی آسیا در میانمار اظهار داشت: تیم جوانان کشور 13 مهر ماه به میانمار خواهد رفت و اولین بازی این تیم 17 با تیم جوانان تایلند انجام خواهد شد.

سرمربی تیم جوانان ایران خاطرنشان کرد: به همراه تیم نوجوانان و جوانان  در سال‌های گذشته، بیش از 20 اردو داشتم. کیش شرایط بسیار خوبی برای برگزاری اردو‌های ورزشی دارد. سال‌ها پیش این جزیره زمین چمن مساعدی نداشت اما با مدیریت و زحمت مسئولان و دست اندرکاران در کیش زمین چمن بسیار خوبی مهیا شده است.

دوستی‌مهر درباره آمادگی تیم جوانان ایران عنوان کرد: در اردوی کیش تیم 25 نفره جوانان کشور را کادر رهبری و سرپرستی، تیم پزشکی و یکی از اسطوره‌های اخلاق، رفتار و شخصیت فوتبال ایران همراهی می‌کنند.  2 بازیکن همراه این تیم نیستند که یک نفر از آنها بعد از بازی‌های تراکتورسازی به ما می پیوندد و سعید عزت‌اللهی از اسپانیا هم بعد از اردوی کیش به ما ملحق می‌شود. بعد از تمرینات در کیش این تیم را به 23 نفر می‌رسانیم و این 23 نفر در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهند کرد.

وی درباره میزان آشنایی تیم جوانان کشور با تیم‌های قطر و عراق و رقبای مسابقات آسیایی باز‌ی‌های آسیایی میانمار گفت: قطر از یک کادر اسپانیایی برای آکادمی و تیم‌های پایه خود استفاده می‌کند و سال‌هاست که خیلی سخت تمرین می‌کند.  عراق هم همیشه قوی بوده و در رده پایه در مسابقات جوانان، نوجوانان و جام جهانی حضور داشته است. درباره رقبای مسابقات آسیایی، فیلم‌های بازی تیم‌های یمن و میانمار را دیدیم و 4 ماه بررسی و تمرین کردیم. امروز هم فیلمی از بازی های تدارکاتی تایلند به دستمان رسیده که در این اردوی 10 روزه در کیش روی آن کار، بررسی و آنالیز می‌کنیم تا بتوانیم در مقابل آنها با آمادگی بهتری بازی کنیم.

دوستی مهر درباره راز موفقیت یک تیم ورزشی گفت: راز موفقیت هر تیم، چه در ورزش، چه در اجتماع و خانواده، صمیمیت، برادری، وحدت و یکپارچگی است. اگر تیمی از بزرگ‌ترین بازیکنان و ستاره‌های دنیا شکل بگیرد اما صمیمیت، یکپارچگی، انس و وحدت نداشته باشند، هرگز موفق نمی‌شود. ملاک تیم جوانان هم بر مبنای برادری، دانش آموزی و معلمی بین معلم و شاگرد و صمیمیت بین بازیکنان است.

تیم جوانان برای برگزاری اردوی تدارکاتی 10 روزه وارد کیش شد.


ویدیو مرتبط :
شب مهر /بزرگداشت مهران دوستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا دوستی‌مهر از تیم جوانان کنار گذاشته شد؟! / دوستی‌مهر: از آینده‌ کاری‌ام بی‌اطلاعم!



مدیر تیم ملی فوتبال جوانان

مهدوی‌کیا به عنوان مدیرفنی جوانان کارش را شروع می‌کند
آیا دوستی‌مهر از تیم جوانان کنار گذاشته شد؟! / دوستی‌مهر: از آینده‌ کاری‌ام بی‌اطلاعم!

علی دوستی‌مهر که پیش از این به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال جوانان کادرفنی این تیم را به سرمربیگری رحیم میراخوری تشکیل داد تا پس از جام جهانی نوجوانان به جمع‌شان بپیوندد از آینده کاری‌اش در تیم جوانان ابراز بی‌اطلاعی کرد!

علی دوستی‌مهر با بیان اینکه فدراسیون فوتبال هنوز هیچ صحبتی با او درباره تیم ملی فوتبال جوانان نکرده است، در گفت‌وگو با  ایسنا ، اظهار کرد: به هر حال کار ما در تیم ملی فوتبال نوجوانان که به جام جهانی رفت و در آنجا به اندازه بضاعت و تدارکی که دیده بود نتیجه گرفت بالاخره تمام شد.

 

تیم نوجوانان ایران با وجود بازی‌های تدارکاتی محدودی که داشت اما فکر می‌کنم نتایج قابل قبولی مقابل آرژانتین، کانادا و اتریش بگیرد و از گروهش صعود کند. در مرحله بعد هم با تیم قدرتمند نیجریه برخورد کردیم که برایم قابل پیش‌بینی بود چه روندی در ادامه مسابقات خواهد داشت.

** مشخص بود نیجریه تا پایان جام چنین نتایجی می‌گیرد
وی با اشاره به قهرمانی نیجریه در جام جهانی نوجوانان نیز افزود: پیش از بازی ایران و نیجریه گفتم این بازی فینال زودرس است. نیجریه با عبور از ایران سایر تیم‌ها را در مراحل بعد با اختلاف سه گل برد و در فینال هم با همین نتیجه مکزیک را شکست داد و قهرمان شد. در امارات گفتم بازیکنان این تیم نیجریه نوجوانان نیستند و تجربه‌ای فراتر از این رده را دارند. 80 درصد بازیکنانش می‌توانند در لیگ‌های حرفه‌ای دنیا بازی کنند

 

و به نظرم جدال با این تیم با عدالت همراه نبود. تیم‌هایی مثل سوئد و مکزیک را می‌شد گفت ضمن اینکه در رده نوجوانان هستند اما قدرتمندند اما بازیکنی که در رده بالاتر از نوجوانان قرار دارد، جدا از مسایل فیزیکی، توانایی تصمیم‌گیری و تجربه بیشتری برای این کار دارد، لذا در صحنه‌های حساس جوری رفتار می‌کند که بازیکنان نوجوانان زیر 17 سال از انجامش ناتوان هستند.

** در جام جهانی به اندازه‌ای که کاشتیم، درو کردیم
دوستی‌مهر در پاسخ به اینکه پس در مجموع از عملکرد تیم ملی در در جام جهانی نوجوانان راضی بودید، به ایسنا گفت: ما به اندازه‌ای که کاشتیم درو کردیم. تیم ما در این چند سال بازی‌های تدارکاتی خارجی بسیار کمی داشت و همین اواخر اردوی آلمان واقعا به کمک تیم ما آمد. ثمره‌اش عملکردمان مقابل اتریش بود.

 

تیم ما با تیم‌های آمریکای جنوبی و آفریقایی هیچ مسابقه‌ای انجام نداده بود و بازیکنان این رده که به شدت نیازمند کسب تجربه هستند با بازیکنان آفریقایی تنه به تنه نشده بودند. اگرچه فدراسیون تلاش خودش ر ا کرد اما شاید این درس شد که وقتی به جام جهانی صعود می‌کنیم، هرچه بازی های تدارکاتی بیشتری با حریفان بین‌المللی داشته باشیم، ثمره‌اش را در مسابقات می‌بریم.

** گرفتن کمپ در برزیل برای تیم ملی خوب است اما هیچ چیز جای بازی‌ تدارکاتی را نمی‌گیرد
این مربی فوتبال با بیان اینکه نباید از تدارک هرچه بیشتری تیم ملی بزرگسالان پیش از جام جهانی برزیل غفلت کرد، در این باره توضیح داد: حتی رده بزرگسالان برای حضور در جام جهانی باید بیشتری بازی‌های تدارکاتی را داشته باشد.

 

احتمالا ایران با یک تیم‌ آفریقایی، یک تیم اروپایی و یک تیم از آمریکای جنوبی هم‌گروه خواهد شد و از نظر من می‌بایست از زمانی که صعود به جام جهانی قطعی می‌شود تا جام جهانی حداقل بین 10 تا 15 دیدار تدارکاتی با هر یک از این‌گونه تیم‌ها داشته باشیم. اقدام فدراسیون در گرفتن کمپی در برزیل پیش از جام جهانی خوب است و برای اینکه در برزیل زنگ تفریح نباشیم باید هرچه بیشتر بازی‌های تداکارتی برگزار شود.

** از آینده‌ کاری‌ام در تیم ملی جوانان بی‌اطلاعم!
اما دوستی‌مهر که قرار بود پس از جام جهانی نوجوانان هدایت تیم جوانان را برعهده بگیرد، از عملی شدن این تصمیم ابراز بی‌اطلاعی کرد! و در واکنش به اینکه " هنگام آماده‌سازی تیم نوجوانان به عنوان مدیر فنی تیم جوانان انتخاب شده و به پیشنهاد شما رحیم میراخوری به سمت سرمربی تیم جوانان انتخاب شد

 

تا مرحله مقدماتی قهرمانی جوانان ‌آسیا سپری شود و بعد از جام جهانی نوجوانان شما به عنوان سرمربی تیم جوانان کارتان را در این رده آغاز کنید؛ اکنون قصد دارید از کادر فنی نوجوانان که سال‌ها با هم کار کردید به کادر فنی جوانان مربی را اضافه کنید " به ایسنا گفت: هنوز تکلیف خود من مشخص نیست. بله در زمانی که قرار بود کادر فنی تیم جوانان انتخاب شود من درگیر آماده‌سازی تیم نوجوانان بودم و به سمت مدیر فنی جوانان انتخاب شدم که نهایتا با پیشنهای که ارایه شد رحیم میراخوری هدایت تیم جوانان را برعهده گرفت.

 

حتی حین مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان در کرمان هم سعی کردم کنار این تیم قرار بگیرم. اما الان کار ما در نوجوانان تمام شد و هنوز تماسی از سوی فدراسیون با بنده گرفته نشده است. از اینکه فدراسیون می‌خواهد چه تصمیمی درباره آینده تیم جوانان و کادر فنی نوجوانان بگیرد، اطلاعی ندارم.

** مهدوی‌کیا مدیرفنی تیم ملی جوانان
به گزارش ایسنا تیم ملی جوانان اکنون در حالی به فعالیتش ادامه داده و قرار است 26 آبان هم به اردویی در ایتالیا برود که مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون از سپردن مسوولیت مدیریت فنی این تیم به مهدی‌مهدوکیا خبر داده است. مهدوی کیا پیش از جام جهانی نوجوانان و در حین آن با صلاحدید علی دوستی‌مهر به عنوان مشاور در کنار کادر فنی تیم نوجوانان حضور داشت.

/ایسنا