ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

راحله آسمانی کجاست؟



اخبار,اخبار ورزشی,اخبارراحله آسمانی

دختری که در رقابت های آسیایی 2010 گوانگجو با کسب مدال نقره تکواندوی بانوان نام خود را بر زبان ها انداخت اکنون کجاست؟

او که پس از آن رقابت ها 500 سکه تمام بهار آزادی پاداش گرفت همیشه در مصاحبه هایش می گفت که می خواهد سهمیه المپیک را بگیرد و قهرمان آسیا هم بشود اما خودش سرنوشت دیگری برای خودش تعیین کرد. بیش از یک سال از قبول تابعیت بلژیک از سوی راحله آسمانی می گذرد. او که از تیم ملی تکواندوی ایران گذشت تا برای کسب درآمد بیشتر و تابعیت یک کشور اروپایی به آن سوی مرزها برود اکنون کجاست و چه می کند؟ یکی از هم تیمی های سابق آسمانی که نمی خواهد نامش فاش شود می گوید راحله در اصل تصمیم اشتباهی برای قبول تابعیت بلژیکی نگرفت اما کار اشتباه او این بود که حجاب خود را برداشت. او با این کار به اعتبار خود خدشه وارد آورد. این ملی پوش تکواندوی ایرانی می افزاید : اگر به من هم پیشنهاد تابعیت یک کشور خارجی را بدهند قبول می کنند البته هرگز راضی نمی شود بدون حجابم بازی کنم.

به هر حال طبق آخرین اخبار آسمانی همچنان در بلژیک به سرمی برد و به تمرینات و مسابقه های خود ادامه می دهد. او در این مدت هر چند وقت یکبار به ایران آمده و با خانواده اش ملاقات می کند. راحله آسمانی نیز از آن دست ورزشکارانی بود که پس از پایان رقابت های آسیایی گوانگجو انتظار داشت طبق وعده ها به او یک باب خانه بدهند اما چنین نشد و فقط به طلایی ها آن هم با شرط متاهل بودن خانه تعلق گرفت. هم تیمی سابق آسمانی می گوید راحله با هر پنج ماه بازی کردن در بلژیک می تواند یک خانه در ایران بخرد! البته کار آسمانی به هیچ عنوان تایید شده نیست اما ای کاش مسئولان به امثال آسمانی بیشتر بها می دادند.

 

اخبار ورزشی - جام جم


ویدیو مرتبط :
ترنم زیبا ودلنشین دختر آسمانی كشمیرحوراء خانم آسمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف کوچکترین جرم آسمانی




کوچکترین جرم آسمانی خارج از منطومه شمسی کشف شد.

 

 

کشف کوچکترین جرم آسمانی

 


ستاره شناسان موفق شدند کوچکترین جرم آسمانی را که کمتر از ۱۶۰۰ متر وسعت دارد، در خارج از منظومه شمسی و در فاصله ۲/۴ میلیارد سال نوری از زمین کشف کنند.

 


این جرم آسمانی بخشی از حلقه ای از صخره های یخی آن سوی نپتون موسوم به کمربند کویپر است.

 


این جرم که در نور مریی و با تلسکوپ فضایی هابل شناسایی شده است، ۹۷۵ متر پهنا دارد.

 


پیش از این کوچکترین جرم مشاهده شده از طریق نور مریی بازتاب شده در کمربند کویپر، عرض ۴۸ کیلومتری داشت.

 


این جرم کشف شده اگر چه بسیار کوچک است، اولین شواهد در تایید وجود اجرامی به اندازه ستاره دنباله دار در کمربند کویپر است.

 


این جرم در واقع صد بار کوچکتر از آن چیزی است که هابل می تواند آن را بطور مستقیم مشاهده کند، از این رو این کشف با استفاده از نور صورت گرفته است.