ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان: هلی‌کوپتر آمد!


مهاجم پیشین تیم ملی کشورمان مدرک خود را از فدراسیون فوتبال آلمان دریافت کرد.

خبرگزاری تسنیم: وحید هاشمیان که بعد از یک سال حضور در دوره کلاس های مربیگری پرولیسانس آلمان موفق شد در آزمون نهایی این کلاس‌ها نمره قبولی بگیرد، مدرک خود را از فدراسیون فوتبال این کشور دریافت کرد.

در مراسمی که روز دوشنبه در شهر بن آلمان برگزار شد، افرادی چون یوپ هاینکس نیز حضور داشتند.

هنگامی که هاشمیان قصد داشت برای گرفتن مدرکش به جایگاه برود رئیس فدراسیون فوتبال آلمان با گفتن «هلی‌کوپتر آمد» بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان را تشویق کرد.


ویدیو مرتبط :
هلی کوپتر رئیس جمهور آمریکا را ببین !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استعفای رئیس فدراسیون فوتبال آلمان به دنبال ماجرای رشوه به فیفا



اخبار,اخبار ورزشی,ولفگانگ نیرزباخ

«این موضوع برای من ناامیدکننده‌تر و دردناک‌تر است چرا که با پرداخت‌هایی روبه‌رو می‌شوم که در آن‌ها دخیل نبوده‌ام و سوالات زیادی را برای من ایجاد کرده‌اند.»

 در پی طرح اتهاماتی مبنی بر پرداخت رشوه از سوی فدراسیون فوتبال آلمان برای خرید میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ ولفگانگ نیرزباخ از سمت خود استعفا داد. او پیشتر اتهامات مطرح ‌شده را رد کرده بود.
 
 "ولفگانگ نیرزباخ" رییس فدراسیون فوتبال آلمان٬ دوشنبه از سمت خود استعفا داد. او پس از نشستی با هیات مدیره فدراسیون فوتبال آلمان در مقر آن در فرانکفورت، استعفای خود را اعلام کرد.
 
به نوشته دویچه وله، نیرزباخ در حالی از سمت خود استعفا داد که پیش از این گزارشی جنجالی از سوی هفته‌نامه‌ "اشپیگل" منتشر شده بود که در آن احتمال پرداخت رشوه توسط فدراسیون فوتبال آلمان برای به‌دست آوردن میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ میلادی مطرح شده بود. ولفگانگ نیرزباخ که هم‌اینک استعفای خود را اعلام کرده است پیش از این، اتهام هفته‌نامه‌ "اشپیگل" رد کرده بود.
 
نیرزباخ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که متوجه شده است که زمان آن رسیده است تا "مسئولیت سیاسی" وقایع مرتبط با جام جهانی ۲۰۰۶ را برعهده بگیرد. او که امکان طرح سوال به خبرنگاران نداد٬ تاکید کرد اعضای هیات مدیره فدراسیون حمایت خود را از او قطع نکرده‌اند و او به تنهایی تصمیم به استعفا گرفته است تا مقام ریاست فدراسیون "لکه‌دار" نشود.
 
او با این‌همه با ابراز بی‌اطلاعی از ماجرا تاکید کرد که به رغم پذیرش "مسئولیت سیاسی" امر خودش را در معرض توبیخ و سرزنش نمی‌داند. او گفت: «این موضوع برای من ناامیدکننده‌تر و دردناک‌تر است چرا که با پرداخت‌هایی روبه‌رو می‌شوم که در آن‌ها دخیل نبوده‌ام و سوالات زیادی را برای من ایجاد کرده‌اند.»
 
مسئولیت‌های ریاست فدراسیون را در دوره گذار٬ بر عهده راینهارد رابال و راینر کخ٬ دو تن از معاونان نیرزباخ٬ خواهد بود. با این‌همه او سمت‌های خود در کمیته اجرایی فیفا و همچنین یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) را حفظ خواهد کرد.
 
احتمال فرار مالیاتی
حدود یک هفته پیش از این پلیس با یورش به دفتر مرکزی فدراسیون فوتبال آلمان و خانه شخصی ولفگانگ نیرزباخ تحقیقاتی مرتبط با فرار مالیاتی را آغاز کرد. منزل شخصی تئو تسوانسیگر و هورست اشمیت٬ دو تن از معاونان او نیز بازرسی شد.
 
از هر سه نفر به عنوان افراد مشکوک در پرونده از سوی دادستانی فرانکفورت نام برده شده است. دفتر دادستانی فرانکفورت اعلام کرده است که احتمال فرار شدید مالیاتی در رابطه با پرداخت‌های ۲۰۰۵ مطرح است.
 
هفته‌نامه‌ "اشپیگل" روز ۱۶ اکتبر گزارش داده بود که به احتمال زیاد فدراسیون فوتبال آلمان برای به‌دست آوردن میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ مبلغ ۳/ ۱۰ میلیون فرانک سوئیس (معادل ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو) رشوه پرداخت کرده است.
 
بر اساس گزارش اشپیگل، مدیرعامل پیشین آدیداس این مبلغ را به طور غیرقانونی به "صندوق سیاه" کمیته برگزاری جام جهانی فدراسیون فوتبال آلمان قرض داده و حدود ۱۸ ماه پیش از برگزاری بازی‌های جام جهانی طلب خود را از این فدراسیون بازپس گرفته است.
 
پس از انتشار این خبر ولفگانگ نیرزباخ، رییس فعلی فدراسیون آلمان، وجود "صندوق سیاه" برای تبلیغات و اتهام پرداخت رشوه را رد کرد و گفت: «من این مسئله را مطلقا منتفی می‌دانم.» نیرزباخ پیش‌تر نایب رئیس کمیته برگزاری جام جهانی فدراسیون فوتبال آلمان بود.

 اخبار  ورزشی  - عصر  ایران