ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رئیس اتحادیه فوتبال آلمان استعفا کرد


رئیس اتحادیه فوتبال آلمان در پی رو شدن دست داشتن این نهاد در خرید رأی‌های امتیاز میزبانی جام جهانی 2006 از سمت خود کناره‌گیری کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فوتبال آلمان در پی رو شدن دست داشتن این نهاد در خرید رأی‌های امتیاز میزبانی جام جهانی 2006 از سمت خود کناره‌گیری کرد.

ولفگانگ نیرزباخ، رئیس اتحادیه فوتبال آلمان پس از نشستی که با اعضای این اتحادیه داشت با پذیرفتن مسئولیت رقم پرداختی به اعضای فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی 2006 از سمت خود استعفا کرد.

اخیراً بازرسان پلیس به خانه ولفگانگ نیرزباخ و تئو زواینزیگر، رئیس پیشین اتحادیه فوتبال آلمان ریخته‌ بودند و خانه این دو را مورد تفتیش قرار دادند. همچنین مقر این اتحادیه در شهر فرانکفورت نیز مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفت.

دادستانی فرانکفورت در حال حاضر در حال تحقیقات بیشتر در مورد ادعاهای مطرح شده در مورد خرید امتیاز جام جهانی از سوی هئیت آلمانی و انتقال رقم 6.7 میلیون یورویی از جانب اتحادیه فوتبال آلمان به فیفا است.

چندی پیش بود که نشریه «اشپیگل» آلمان مدعی شد کمیته آلمانی که مسئول پیشنهاد‌دهی برای کسب امتیاز جام جهانی 2006 بوده با بسته حمایت مالی 6.7 میلیون یورویی (5 میلیون پوندی) روبرت لوئیس دریفوس، رئیس وقت کمپانی تولید پوشاک ورزشی «آدیداس»، اقدام به خرید رأی چهار عضو آسیایی کمیته اجرایی فیفا کرده است.

ماجرایی که ردپای فرانتس بکن‌باوئر، اسطوره فوتبال آلمان و ولفگانگ نیرزباخ، رئیس اتحادیه فوتبال آلمان دیده می‌شود و آنها یک سال پیش از اینکه آلمان میزبان جام جهانی 2006 شود، از موضوع خرید آرا از سوی کمیته آلمانی باخبر بوده‌اند.

آلمان برای کسب میزبانی جام جهانی 2006 موفق شد با 12 رأی، آفریقای جنوبی را که 11 رأی داشت، شکست دهد و میزبانی را از آن خود کند. در آن دوره چارلز دمپسی، عضو نیوزلندی کمیته اجرایی فیفا در این رأی‌گیری شرکت نکرد و بدون رأی دادن به خانه بازگشت، چون نسبت به سالم بودن رأی‌گیری شک داشت. او در سال 2008 درگذشت.


ویدیو مرتبط :
رئیس FIFA سپ بلاتر استعفا داد !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس شواری راهبردی فوتبال استعفا کرد؛ انتقاد عزیزی خادم از علی کفاشیان/ موافقت کفاشیان با استعفا



رئیس شواری راهبردی فوتبال ,استعفا رئیس شواری راهبردی فوتبال

رئیس شواری راهبردی فوتبال استعفا کرد؛ انتقاد عزیزی خادم از علی کفاشیان/ پیگیری‌هایم با کارشکنی مواجه شده است

رئیس شواری عالی راهبردی فدراسیون فوتبال از سمت خود استعفا داد. عزیزی خادم در خصوص استعفایش با انتقاد از علی کفاشیان می‌گوید پیگیری‌هایش در این شورا با بارشکنی، تاخیر و تعلل عامدانه مواجه شده است.

  شهاب‌الدین عزیزی خادم که علاوه بر ریاست شواری عالی راهبردی فدراسیون فوتبال، یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون هم هست، این روزها به یکی از منتقدان علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.

او در آخرین اقدام خود، ضمن استعفا از سمت ریاست شواری راهبردی فدراسیون فوتبال، در بخشی از دلایل استعفایش که در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است، خطاب به علی کفاشیان می‌گوید: «ضمن ابراز خوشوقتی از همکاری با آن فدراسیون معظم و جنابعالی و همکاران خدوم و تشکر از جنابعالی به خاطر واسپاری ماموریت‌های چند به اینجانب، به استحضار می‌رساند که به دلیل فقدان اراده مدیریتی لازم در حمایت و پیشبرد برنامه‌ها و اهداف شورای عالی راهبردی فدراسیون فوتبال، از سمت ریاست شورای یاد شده، استعفا می‌نمایم و لازم می‌دانم به منظور تنویر اذهان مدیران ارشد ورزش کشور و هیات رئیسه محترم فدراسیون و افکار عمومی، نکاتی چند را به اجمال به آگاهی برسانم تا با نگاهی آسیب شناسانه، برای رفع تنگناها و مشکلات مزمن در مدیریت کلان فوتبال کشور، اقداماتی عاجل و مساعی مدبرانه، صورت گیرد.

1- ایده تاسیس شورای عالی راهبردی تدوین چشم انداز و برنامه استراتژیک برای توسعه فوتبال ایران، متناظر با سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و دیگر اسناد بالادستی، توسط اینجانب به جنابعالی، تقدیم شد که مورد موافقت جنابعالی و دیگر اعضای هیات رئیسه واقع شد و ماموریت تاسیس و راهبری این شورا طی حکمی در تاریخ  به اینجانب واگذار گردید.

2- بلافاصله پس از مرحله یاد شده، اینجانب ضمن مذاکره و جلسات کارشناسی با اهل فن و متخصصان دانشگاهی و نخبگان فوتبال و مدیران باتجربه و ارشد ورزش کشور و اصحاب رسانه‌ها، مسیرهای علمی و قانونی تاسیس شورای یاد شده را تدوین و با جلب حمایت و همراهی و پشتیبانی وزیر محترم ورزش و جوانان وقت و معاونان محترم وزارتخانه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی (فراکسیون ورزش و تنی چند از روسای محترم کمیسیون ها) جلسات هماهنگی برگزار و تمهیدات لازم فراهم آمد.

از جمله آنکه بودجه راه اندازی (چند صد میلیون تومانی) دبیرخانه شورا، تامین و محلی مناسب برای دفتر دبیرخانه در مجموعه ورزشی انقلاب که در بهترین موقعیت شهر تهران قرار گرفته است، به همراه تجهیزات لازم برای راه اندازی دبیرخانه شورا با تلاش‌های شخصی و پیگیری‌های مستمر اینجانب فراهم آمد که این همه به مجموعه دارایی های مادی ومعنوی فدراسیون افزوده شد.

3- مراسم افتتاحیه رسمی دبیرخانه شورای عالی راهبردی فوتبال با مساعی همکاران و پیگیری اینجانب با حضور اصحاب رسانه ها، اعضای محترم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، نخبگان و پیشکسوتان فوتبال در تاریخ 92.3.12 برگزار گردید و وب سایت رسمی در قالب پرتال و با امکان برگزاری جلسات مجازی نیز طراحی و نصب گردید.

4- اما تشکیل جلسات شورای راهبردی و انجام ماموریت‌های ذاتی، منوط به صدور احکام اعضای شورا بود که اینجانب به دلیل رعایت حرمت رئیس فدراسیون و پاسداشت اعتماد جنابعالی، شخصیت‌های حقوقی وحقیقی چندی را که شایستگی  های لازم برای این مامورت داشتند را در تاریخ های 91.10.25 و 91.11.2 به حضور شما پیشنهاد نمودم و در انتظار بودم تا جنابعالی با رعایت صلاحدیدها و موازین اداری این احکام را صادر کنید.

اما با کمال تاسف و با توجه به مذاکرات و مکاتبات و پیگیری های مستمر در طول شش ماه گذشته هیچ اقدامی در فدراسیون فوتبال صورت نپذیرفت و بر اینجانب معلوم گشت که اراده مدیریتی لازم برای انجام این مهم وجود ندارد و پیگیری های رسمی اینجانب با کارشکنی‌ها و تاخیر و تعلل‌های عامدانه مواجه شده و عملاً تمامی ایده‌ها و تلاش‌ها و همفکری‌ها و مساعی جملیه‌ای که به عنوان سرمایه اجتماعی، سخاوتمندانه در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته بود، مورد اتلاف و بی‌مهری واقع شد.

5- اینجانب با توجه به راهیابی غرور آفرین تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی و ضرورت تدوین یک برنامه علمی- راهبردی، بر اساس یک گفتمان نوین مدبرانه برای جهانی شدن فوتبال، تلاش مادی و معنوی و فکری و مدیریتی فراوانی را به کار بردم تا با مشارکت و همگرایی  همه علاقه مندان عرصه فوتبال، زمینه‌های حقوقی مالی و تدارکاتی، علمی، پژوهشی، رسانه‌ای و تبلیغاتی و اجتماعی را برای توسعه فوتبال ایران بر اساس استانداردهای جهانی و در خور مطالبات به حق مردم شریف و فوتبال دوست ایران از مسیر شورای راهبردی فوتبال و تاسیس پژوهشکده علمی و ساماندهی بانک اطلاعات علمی به عنوان منبع تغذیه کننده اتاق فکر فوتبال ملی در عرصه‌های جهانی به انجام برسانم که متاسفانه به این نتیجه رسیدم که به دلیل نوع نگرش فدراسیون و  غلبه نگاه سنتی، روزمره، غیرمشارکت جویانه و با ترجیح مصالح شخصی بر منافع ملی دارد، حضور اینجانب در این سنگر برای اجرای ماموریت محوله، با سنگ اندازی و تعلل و تاخیر و کارشکنی روبرو گردیده است.

لذا به منظور برطرف ساختن بهانه‌ها و علاقه وافری که به حرکت تکاملی - توسعه ای فوتبال کشور دارم، از این سمت استعفا می‌دهم، تا با انتخاب سکانداری همسو با جنابعالی، این ماموریت مهم برای توسعه فوتبال کشور که نزدیک به یکسال برای ثمربخشی این نهال زحمات فراوانی متقبل شده ام به سر منزل مقصود برسد.

بدیهی است، اینجانب همچنان برای موفقیت فدراسیون فوتبال و شورای عالی راهبردی، همه تلاش خود را به کار خواهم گرفت، تا زنجیره پیروزی های تیم ملی و زیرساخت های فوتبال کشور، مداوم و مستمر باشد.

امید است قبول استعفای اینجانب، موجبات تسهیل در مدیریت این نهاد راهبردی شود.

در پایان آرزومندم، گفتمان برنامه محور و تصمیم سازی بر اساس عقلانیت جمعی و با رویکرد علمی مشارکت پذیر و عدالت گرای در فوتبال کشور نهادینه شود و روزمرگی و برنامه گریزی و حاشیه پردازی‌های غیرمسئولانه از فدراسیون فوتبال کشور رخت بربندد».

 

رئیس شواری راهبردی فوتبال ,استعفا رئیس شواری راهبردی فوتبال

موافقت کفاشیان با استعفای عزیزی خادم از ریاست شورای راهبردی

رئیس فدراسیون فوتبال با استعفای عزیزی خادم از سمت ریاست بر شورای راهبردی فدراسیون فوتبال موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان ضمن تشکر از زحمات شهاب الدین عزیزی خادم، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مدتی که عهده دار سمت ریاست شورای راهبردی فدراسیون فوتبال بوده است، با استعفای وی از این شورا موافقت کرد./خبرگزاری مهر