ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد



اخبار ,اخبار ورزشی , قهرمانی تیم فوتبال رئال مادرید

 

اخبار ورزشی - طلسم 12ساله رئال برای کسب دسیما شکست

رئال مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

پرونده رقابت‌های مهمترین تورنمنت باشگاهی قاره اروپا، با برگزاری جشن قهرمانی تیم فوتبال رئال مادرید در شبی تاریخی در ورزشگاه دالوژ لیسبون بسته شد.

مصاف نهایی لیگ قهرمانان اروپا که از ساعت 23 و 15 دقیقه در ورزشگاه لیسبون آغاز شد، با کسب برد 2 بر یک رئال مقابل اتلتیکو در دربی مادریدی در وقت اضافه دوم به پایان رسید و آرزوی کسب دهمین مقام نخست کهکشانی‌ها تحقق یافت.

 

در این دوئل پرفشار و سنگین این اتلتیکو بود که گل نخست را زد و تا سومین دقیقه وقت اضافه پایان بازی در آستانه کسب جام و اولین عنوان قهرمانی‌ قرار داشت.

 

وقتی در دقیقه 37 گودین روی اشتباه خط دفاعی رئال و ایکر کاسیاس‌، دروازه‌بانش گلزنی کرد، همه چیز برای افتخار‌آفرینی مردان دیگو سیمئونه مهیا شد. این تیم تا دقیقه 3+90 نیز برتر بود اما در این هنگام سرخیو راموس روی یک ضربه کرنر دروازه اتلتیکو را باز کرد و باعث شد رئال به بازی برگردد.

 

در دو وقت اضافه رئالی‌ها با حفظ برتری توان فیزیکی موفق شدند 3 گل دیگر توسط گرت بیل 110، مارسلو 118 و کریس‌رونالدو 120 (پنالتی)‌ بر همشهری خسته خود غلبه کنند.

 

به این ترتیب رئال توانست به آنچه خواسته خود بود در وقت اضافه دست یابد و رویای کسب دهمین مقام نخست خود را در اروپا تحقق ببخشند و در عین حال آنچلوتی، مربی ایتالیایی این تیم نیز سومین قهرمانی خود را در این مسابقات کسب کند.

اخبار ورزشی - ورزش سه

 


ویدیو مرتبط :
گل های رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئال مادرید 2-2 بوروسیا دورتموند؛ خیز دورتموند برای صعود+سایر نتایج بازی های لیگ قهرمانان اروپا



رئال مادرید 2-2 بوروسیا دورتموند؛ خیز دورتموند برای صعود

رئال مادرید و بوروسیا دورتموند با کسب نتیجه تساوی در این دیدار از بخت های نخست صعود بشمار می روند

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سایت گل- رئال مادرید در نخستین شب دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا میزبان بوروسیا دورتموند قهرمان بوندس لیگا بود. مادریدی ها بازی رفت را با حساب 2 بر 1 به حریف آلمانی واگذار کرده بودند و در این دیدار خانگی برای جبران این نتیجه به میدان آمدند.

ژوزه مورینیو که با مصدومیت کریم بنزما در آستانه ی این دیدار مهم روبرو شده بود از هیوگواین در ترکیب اصلی خود استفاده کرد و لوکا مودریچ نیز جایگزین سامی خدیرا در خط هافبک مادریدی ها شد.

رئال بازی را خوب آغاز کرد در 20 دقیقه اول بازی برتری رئالی ها محسوس بود و شاگردان یورگن کلوپ به نظر تحت تاثیر جو سنتیاگوبرنابئو قرار گرفته بودند در همین لحظات شانس هایی نیز برای رئال بوجود آمد که توسط دروازه بان و خط دفاعی بوروسیا دفع شد.

پس از سپری کردن لحظات سخت در اوایل نیمه نخست کم کم تیم جوان کلوپ در زمین به اعتماد به نفس بیشتری دست یافت پاس های کوتاه ردو بدل شده در میانه میدان و حرکات ترکیبی در کناره های زمین اعتماد به نفس زردها را افزایش می داد آن ها در یکی از این حرکات توانستند با ضربه سر لواندوفسکی موقعیت خوبی را نصیب رویس کرده و به گل نخست دست یابند. این گل برای دورتموند به مانند بازی رفت چند دقیقه ای بیشتر دوام نیاورد و طی رفت و برگشت ضربه کرنر با سنتر زیبای اوزیل په په توانست بازی را به تساوی بکشاند.

اما این پایان کار نبود ماریو گوتزه موفق شد با پاس زیبای لواندوفسکی در لحظات پایانی نیمه اول دروازه کاسیاس را برای دومین بار باز کند تا دورتموند با برتری به رختکن برود.

نیمه دوم را رئالی ها با دو تغییر آغاز کردند مودریچ و هیگواین جای خود را به اسین و کای خون دادند. رئالی ها برای فرار از شکست خانگی فشار زیادی روی دروازه بوروسیایی ها آوردند اما نظم خط دفاعی و عملکرد وایدنفلر درون دروازه مانع از گلزنی آن ها شد.

در 15 دقیقه انتهایی بازی بر فشار رئال افزوده شد ارسال توپ های بلند بر روی دروازه دورتموند یکی از تاکتیک های اتخاذی آقای خاص در این لحظات بود که به نظر با حضور متس هوملس و سوبوتیچ و تبحر این دو مدافع در دفع این ارسال ها بی نتیجه ماند.

در دقایق پایانی دیدار دو خطا در پشت محوطه جریمه موجب شد تا رونالدو و اوزیل موعیت های خوبی برای به تساوی کشیدن بازی بدست آورند که ضربه ایستگاهی او.زیل با اشتباه وایدنفلر درون دروازه رفت و بار دیگر شاگردان کلوپ در یک دیار خارج از خانه بازی برده را با تساوی به پایان رساندند.

دورتموند با این تساوی 8 امتیازی شد و کماکان صدر نشین گروه 4ام است تساوی من سیتی مقابل آژاکس صعود این دو تیم را به مرحله حذفی بیش از پیش روشن کرد. 

گروه A

پاری سن‌ژرمن در پارک دوفرانس میزبان دیناموزاگرب بود و موفق شد با نتیجه 4 بر صفر میهمانش را در هم بکوبد.

گل‌های این بازی را الکس دی کاستا در دقیقه 16، ماتویدی 61، منز 65 و هوارائو 80 به ثمر رساندند.

پاریسی‌ها با این برد 9 امتیازی شدند و بسیار امیدوار به راه یافتن به مرحله حذفی شدند. دیناموزاگرب هم با این باخت بدون کسب امتیاز وداعی زودهنگام با این پیکارها داشت.

در دیگر دیدار این گروه پورتو صدرنشین در خانه دیناموکیف به میدان رفت و با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد تا روند پیروزی‌های متوالی این تیم قطع شود.

پرتغالی‌ها با این تساوی 10 امتیازی شدند و بیش از پیش به صعود امیدوار شدند. 

*جدول رده‌بندی گروه A

1- پورتو، 10 امتیاز

2- پاری سن‌ژرمن، 9 امتیاز

3- دیناموکیف، 4 امتیاز

4- دیناموزاگرب، بدون امتیاز (حدف شد)

گروه B

در این گروه شالکه آلمان که در دیدار رفت موفق شده بود در لندن آرسنال را شکست دهد، این بار در گیلزن کرشن میزبان توپچی‌ها بود و شاگردان ونگر در شرایطی که 2 بر صفر پیش بودند در نهایت به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.

تئو والکات 18 و اولیور ژیرو 26 برای آرسنال گل زدند و هونتلار در دقیقه 45 و فارفان 65 گل‌های آبی‌های ژرمنی را به ثمر رساندند.

در دیگر بازی این گروه مون پلیه فرانسه در خانه المپیاکوس با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

پائولو ماچادو در دقیقه 4 ، گرکو 80 و میتروگلوا 82 برای المپیاکوس و یونس بلهاندا از روی نقطه پنالتی 67 برای مون پلیه گلزنی کردند.

*جدول رده‌بندی گروه B

1- شالکه 8 امتیاز

2- آرسنال 7 امتیاز

3- المپیاکوس 6 امتیاز

4- مون‌پلیه یک امتیاز

گروه C

در این گروه میلان ایتالیا در سن‌سیرو پذیرای مالاگا اسپانیا بود و به تساوی یک بر یک رسید.

الیسئو در دقیقه 40 برای مالاگا و پاتو 73 برای میلان گلزنی کردند.

اندرلخت هم با یک گل زنیت روسیه را مغلوب کرد.

ام بوکانی در دقیقه 17 پیروزی را برای تیم بلژیکی به ارمغان آورد.

*جدول رده‌بندی گروه C

1- مالاگا 10 امتیاز

2- میلان 5 امتیاز

3- اندرلخت 4 امتیاز

4- زنیت 3 امتیاز

گروه D

این گروه که به عنوان گروه مرگ معروف شده است، حساس‌ترین بازی‌های شب چهارم را در آن برگزار شد.

در جدال قهرمانان اسپانیا و آلمان در سانتیاگوبرنابئو، مادریدی‌ها در واپسین دقایق بازی با گلزنی اوزیل در دقیقه 89 بازی باخته را با تساوی 2 بر 2 عوض کردند و نتوانستند از حریف زردپوش خود انتقام بگیرند.

مارکو رویس 28 و گوتزه 45 برای دورتموند گل زدند و په‌په در دقیقه 34 و اوزیل 89 گل‌های کهکشانی‌ها را به ثمر رساندند.

در دیگر بازی منچستر سیتی انگلیس در ورزشگاه اتحاد مقابل آژاکس به تساوی 2 بر 2 رسید.

توره 22 و اگوئرو 74 برای سیتی گل زدند و دی‌یونگ 10 و 17 برای آژاکس گل زدند.

سیتی با این تساوی امیدهایش برای راه‌یابی به دور بعد بسیار کمرنگ شد و عملا شرایط بسیار دشواری برای صعود دارد.

*جدول رده‌بندی گروه D

1- دورتموند 8 امتیاز

2-رئال مادرید 7 امتیاز 

3- آژاکس 4 امتیاز

4- منچسترسیتی 2 امتیاز

*برنامه دیدارهای امشب (چهارشنبه) به شرح زیر است:

گروه E

چلسی - شاختار دونتسک

یوونتوس - نوردس‌جلاند

گروه F

والنسیا - باته بوریسوف

بایرن مونیخ - لیل

گروه G

سلتیک - بارسلونا

بنفیکا - اسپارتاک مسکو

گروه H

براگا - منچستریونایتد

کلوژ - گالاتاسرای

فارس