ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رئال مادرید - بارسلونا؛ جنگ تمام عیار سلاطین در برنابئو



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ال کلاسیکو در دور رفت نیمه نهایی جام پادشاهی

رئال مادرید - بارسلونا؛ جنگ تمام عیار سلاطین در برنابئو

دیدار تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا در دور رفت مرحله نیمه نهایی جام پادشاهی اسپانیا فردا شب در سانیتاگو برنابئو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، دور رفت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های کوپا‌دل‌ری چهارشنبه شب ساعت 23:30 به وقت ایران، در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد و شاگردان مورینیو که نتوانستند عملکرد خوبی در لالیگا را به ثبت برسانند، مصمم هستند با پیروزی در این بازی و در نهایت قهرمانی در این رقابت‌ها، ناکامی در لالیگا را به دست فراموشی بسپارند.

قوهای سپید مادرید در حالی به مصاف رقیب دیرینه خود می‌روند که چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارند. ایکر کاسیاس، دروازه‌بان اول رئال و په‌په مدافع پرتغالی این تیم به دلیل مصدومیت تیم را همراهی نخواهند کرد و سرخیو راموس نیز به دلیل محرومیت در این بازی غایب خواهد بود تا رئال در خط دفاع و دروازه کمی دچار ضعف باشد. با این حال رئال مادرید در چند بازی اخیر خود عملکرد درخشانی داشته و باعث شده تا امید هواداران این تیم برای پیروزی خانگی در ال کلاسیکو زنده شود.

مادریدی‌ها در 7 دیدار اخیر خود 20 گل به ثمر رسانده‌اند که آماری در حدود 3 گل در هر بازی و نشان دهنده قدرت فوق‌العاده در خط آتش کهکشانی‌ها است.

در این میان کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی و توانمند رئال هم از 20 گل تیمش به تنهایی 10 گل را وارد دروازه حریفان کرده تا در اوج آمادگی رودرروی کاتالان‌ها و در دوئل با مسی قرار بگیرد.

در طرف مقابل بارسلونا با تمام قدرت و پس از پیروزی 5 بر یک مقابل اوساسونا وارد این مسابقه می‌شود. شاگردان تیتو ویلانووا، در غیاب سرمربی خود وارد سانتیاگو برنابئو خواهند شد و این در حالی است که با اختلاف 15 امتیاز نسبت به شاگردان آقای خاص در صدر جدول لالیگا قرار گرفته‌اند. جوردی رورا، دستیار سرمربی آبی‌اناری‌ها معتقد است که تیمش برای این بازی بسیار آماده است؛ اما مدعی پیروزی نیست.

آبی‌ و اناری‌ها در 7 دیدار اخیر خود 25 گل به ثمر رسانده‌اند و در خط حمله آمار بهتری را نسبت به رقیب مادریدی خود دارند.

نکته‌ای که در این میان قابل بحث است تعداد گل‌های لیونل مسی آقای گل فعلی لالیگا است. مهاجم آرژانتینی که در آخرین بازی خود مقابل اوساسونا درخشش خیره‌کننده‌ای داشت و به تنهایی 4 گل را وارد دروازه یاران مسعود شجاعی کرد، در 7 دیدار اخیر تیمش 9 گل به ثمر رسانده است.

بدون شک جدال دو تیم در دور رفت ال کلاسیکو باز هم بسیار جداب خواهد بود و با توجه به اینکه مهاجمان هر دو تیم در اوج آمادگی به سر می‌برند باید بدون شک باز هم شاهد دوئل و جنگ تمام عیار رونالدو و مسی سلاطین فوتبال جهان این بار در جام پادشاهی اسپانیایی بود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
بهترین گل های کلاسیک رئال به بارسلونا در برنابئو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی بارسلونا مقابل رئال مادرید در برنابئو



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه رئال مادرید

 

اخبار ورزشی - هفته بیست و نهم لالیگا
پیروزی بارسلونا مقابل رئال مادرید در برنابئو

بارسلونا موفق شد با پیروزی در برنابئو مقابل رئال مادرید در یک قدمی صدر جدول قرار بگیرد.

از هفته بیست و نهم پیکارهای لالیگا، رئال مادرید در ورزشگاه خانگی خود سانتیاگو برنابئو میزبان بارسلونا بود. بازی رفت را کاتالان‌ها در نیوکمپ به سود خود پایان داده بودند و شاگردان کارلتو در صدد انتقام با حمایت تماشاگرانش بودند اما در نهایت این بارسا بود که موفق شد در یک دیدار زیبا و بیادماندنی با نتیجه چهار بر سه پیروز شود.

در نیمه اول این بارسلونا بود که توسط اینیستا روی پاس مسی در دقیقه 7 گلی زیبا و زودهنگام را به ثمر رساند و کاتالان‌ها را پیش انداخت اما در ادامه کریم بن‌زما مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها در دقایق 20 و 24 دو گل وارد دروازه کاتالان‌ها کرد تا به یک‌باره ورق به سود شاگردان آنچلوتی برگردد. در شرایطی که نیمه اول با برد رنال رو به اتمام بود لبونل مسی در دقیقه 42 موفق شد بازی را به تساوی بکشاند تا دو تیم در یک بازی مهیج در نیمه اول به تساوی دو بر دو رضایت دهند.

در نیمه دوم ماینکو داور اسپانیایی این دیدار به اشتباه خطایی که بر روی رونالدو در پشت محوطه جریمه رخ داده بود را در محوطه جریمه بارسا تشخیص داد و یک پنالتی به سود رئال اعلام کرد و رونالدو با به ثمر رساندن این ضربه پنالتی در دقیقه 55 تیمش را پیش انداخت تا بازی سه بر دو به سود تیم مادریدی شود.

در ادامه نیمار باز هم روی پاس مسی در موقعیت تک‌به تک با دیگو لوپز دروازه‌بان رئال قرار گرفت و سرخیو راموس با واژگون کردن مهاجم برزیلی ضمن اینکه باعث شد داور به او کارت قرمز نشان دهد، زمینه‌ساز پنالتی به سود بارسا شد و مسی در دقیقه 65 بازی را به تساوی سه بر سه کشاند.

ضربه دیدنی دنی آلوس مدافع بارسا و برخورد آن به تیرک دروازه مهمترین حادثه پس از اخراج مدافع رئال بود و در ادامه زمین‌خوردن اینیستا در محوطه جریمه رئال یک ضربه دیگر پنالتی را نصیب کاتالان‌ها کرد و مسی بار دیگر با قرار گرفتن پشت این توپ سومین گل خود در این بازی را در دقیقه 84 به ثمر رساند.

در نهایت این بازی با نتیجه چهار بر سه به سود بارسا به پایان رسید تا شاگردان مارتینو 69 امتیازی شوند و در یک قدمی رئال مادرید 70 امتیازی قرار گرفتند.

در بازی مهم دیگری نیز اتلتیکومادرید موفق شد در خانه رئال بتیس با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسیده و به صدر جدول صعود کند. در این بازی که بتیس از دقیقه 56 آن 10 نفره شد، گابی در دقیقه 58 و دیه‌گو کاستا در دقیقه 64 گل‌های اتلتیکومادرید را به ثمر رساندند تا این تیم 70 امتیازی شود.

در سایر دیدارهای شب گذشته لالیگا،‌ سویا در خانه اوساسونا با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و والنسیا موفق شد همشهری خود، ‌ویارئال را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.
اخبار ورزشی - ورزش 3