ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

رئال مادرید، نخستین باشگاه جهان با درآمدی نیم میلیاردی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رئال مادرید، نخستین باشگاه جهان با درآمدی نیم میلیاردی

رئال‌ مادرید همچنان ثروتمندترین باشگاه‌ دنیاست. بارسلونا و منچستریونایتد در فهرست ثروتمندترین تیم‌های جهان در سال 2012 پایین‌تر از کهکشانی‌ها جای دارند.

اخبار ورزشی - به گزارش ایسنا، رئال‌مادرید، نخستین باشگاه تاریخ جهان است که به درآمد 500 میلیون یورویی در سال دست یافته است و به این ترتیب توانست رده نخست فهرست ثروتمندترین باشگاه‌های جهان را از آن خود نگاه دارد. قهرمان لیگا در فصل 2011 – 2012 توانست 512.6 میلیون یورو کسب کند و بالاتر از همه تیم‌ها همچنان در رده نخست قرار گیرد.

در رده دوم بارسلونا با درآمد 483 میلیون یورویی در رده دوم ایستاد. منچستریونایتد با 396 میلیون یورو در سال در جایگاه سوم قرار گرفت. این در حالی است که در بین بیست تیم برتر فهرست ثروتمندترین باشگاه‌های جهان هفت تیم انگلیسی قرار دارند که دلیل عمده آن قراردادهای تلویزیونی بالا برای تیم‌های انگلیسی و اسپانسرشیپ است. برای مثال منچستریونایتد با قرارداد با شرکت جنرال موتور توانست مبلغ قابل توجهی از اسپانسرشیپ به دست آورد.

در بین فهرست ثروتمندترین باشگاه‌های جهان منچسترسیتی با پنج پله صعود نسبت به سال قبل بیشترین صعود را داشته است. درآمد این باشگاه منچستری به لطف مالکان ثروتمند عربش 51 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. در مجموع نکته جالب این آمار رشد درآمد سالیانه باشگاه‌ها نسبت به سال قبل بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی با وجود رکود اقتصادی در اروپا در سال گذشته تمام بیست باشگاه برتر در لیست ثروتمندترین باشگاه‌های اروپا نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش درآمد داشتند. دان جونز، اقتصاددان ورزشی دلیل رشد سود اقتصادی باشگاه‌ها با وجود رکود اقتصادی در اروپا را علاقه مردم به ورزش فوتبال توصیف کرد.

 به رغم حضور رئال مادرید و بارسلونا در رده‌های اول و دوم در بین 20 تیم برتر، نام هیچ تیم اسپانیایی دیده نمی‌شود.

از سال 1996 تا سال 2003 منچستریونایتد در صدر فهرست پردرآمدترین باشگاه‌های جهان قرار داشت اما از آن سال به بعد رئال مادرید توانسته بود، در صدر این فهرست قرار گیرد.

در بین تیم‌های غیر اروپایی کورینتیانس قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها در سال 2012 بهترین رتبه را دارد که در رده 31 جای گرفته است.

فهرست 10 باشگاه ثروتمند فوتبال جهان:

1- رئال مادرید (512.6 میلیون یورو)

2- بارسلونا (483 میلیون یورو)

3- منچستریونایتد (395.9 میلیون یورو)

4- بایرن مونیخ (368.4 میلیون یورو)

5- چلسی (322.6 میلیون یورو)

6- آرسنال (290.3 میلیون یورو)

7- منچسترسیتی (285.6 میلیون یورو)

8- میلان (256.9 میلیون یورو)

9- لیورپول (233.2 میلیون یورو)

10- یوونتوس (195.4 میلیون یورو)

ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
قهرمانی رئال مادرید در جام باشگاه های جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئال‌مادرید قهرمان جام باشگاه‌های‌جهان شد



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه رئال‌مادرید

 

اخبار ورزشی - رئال به رکورد آث میلان رسید
رئال‌مادرید قهرمان جام باشگاه‌های‌جهان شد

رئال مادرید با پیروزی 2-0 مقابل سن لورنزوی آرژانتین، قهرمان جام باشگاه های جهان شد.

به گزارش ورزش سه، شاگردان کارلو آنچلوتی در این دیدار کاملا برتر از حریف بودند و توانستند به یک پیروزی راحت دست پیدا ‏کنند.‏ همان طور که انتظار می رفت، بازی با برتری رئالی ها آغاز شد و در مقابل بازیکنان سن لونزو تلاش می کردند تا با خطاهای پیاپی، ‏روند حملات حریف را دچار اختلال کنند. همین مسئله باعث شد تا در همان 20 دقیقه ابتدایی بازی، داور دو بار به بازیکنان سن ‏لورنزو کارت زرد نشان بدهد اما تلاش تیم آرژانتینی برای بسته نگه داشتن دروازه اش تنها تا دقیقه 37 پایدار ماند و سرخیو راموس، روی ضربه کرنر تونی ‏کروس، با یک پرش بلند و ضربه سری تماشایی، رئال را 1-0 پیش انداخت.‏ در آخرین ثانیه های نیمه اول، مصدومیت مارسلو، باعث شد تا کارلو آنچلوتی در همان نیمه اول اول تعویضش را انجام بدهد و ‏کوئنترائو را به بازی بفرستد.

رئالی ها نیمه دوم را هم بهتر آغاز کردند و خیلی زود توسط گرت بیل به گل دوم رسیدند. ستاره ولزی با پاس ایسکو، در داخل محوطه ‏جریمه صاحب موقعیت شد و با ضربه ای نه چندان محکم، دروازه حریف را باز کرد. روی این گل، اشتباه دروازه بان سن لورنزو هم ‏موثر بود. ‏ بعد از این گل، رئالی ها به حملات شان ادامه دادند اما نتوانستند به گل های بیشتر برسند. در دقایق پایانی، سن لورنزو تا اندازه ای ‏بازی را در دست گرفت اما بازیکنان این تیم توان عبور از خط دفاعی رئال را نداشتند تا در نهایت بازی با همان نتیجه 2-0 به پایان ‏برسد و رئال عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان را به دست آورد. ‏

رئال مادرید به رکورد آث میلان رسید
رئال با برتری 2-0 برابر سن لورنزو، تعداد افتخارات بین المللی خود را به 18 رساند.
  بدین ترتیب، رئال مادرید با رکورد افتخارات بین المللی میلان برابری کرد. این دو باشگاه همراه با بوکاجونیورز آرژانتین، 18 جام بین المللی را در ویترین افتخارات خود دارند. بوکا در آمریکای جنوبی صاحب این رکورد است. در حالیکه هر سه باشگاه، پایین تر از باشگاه الاهلی مصر قرار دارند که 20 افتخار بین المللی دارد. هر چند که افتخارات باشگاه مصری قابل مقایسه با افتخارات رئال، میلان و بوکاجونیور نیست. پس از این 4 باشگاه، ایندیپندینته آرژانتین با 16 جام و بارسلونا با 14 جام قرار دارند.

گرت بیل، مردی برای تمام فینال ها
گرت بیل در یک فینال دیگر نیز برای رئال مادرید گلزنی کرد تا بیش از پیش ثابت کند که ارزش 100 میلیون یورویی که رئال برای خرید او پرداخت کرد را دارد. بیل تابستان گذشته به رئال مادرید پیوست و اولین فینالی که با این تیم تجربه کرد، دیدار نهایی کوپا دل ری مقابل بارسلونا بود. بیل در آن بازی یک گل استثنایی به ثمر رساند تا رئال 2-1 بارسا را شکست داده و قهرمان شود.

یک ماه بعد در فینال لیگ قهرمانان بازهم گرت بیل برای کهکشانی ها گلزنی کرد . این بار او گل دوم رئال را به اتلتیکو زد. رئال در آن بازی 4-1 پیروز و قهرمان اروپا شد. آگوست امسال و در دیدار سوپرجام اروپا مقابل سویا که در شهر کاردیف برگزار شد، بازهم بیل برای رئال گلزنی کرد. رئال آن بازی را 2-0 برد و قهرمان شد.

اخبار ورزشی - ورزش سه