ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دی‌ماتئو: تا زمان گل بلكبرن بازی تیمم عالی بود



 

 

 

دی‌ماتئو: تا زمان گل بلكبرن بازی تیمم عالی بود

 

سرمربی تیم فوتبال وست‌برومویچ‌آلبیون گفت: تا زمان دریافت گل اول از بلکبرن عالی بازی و دفاع کردیم.

روبرتو دی‌ماتئو اظهار داشت: تا قبل از آنکه گل اول حریف زده شود و مرتکب اشتباه شویم، تصورم این است عالی دفاع کردیم. همچنین ثبات و یکنواختی مطلوبی داشتیم. زمانی که گل اول زده شد، سرگرم ارائه بازی قابل توجه خود بودیم.

این مربی ایتالیایی افزود: در نیمه دوم از چنین شرایط مطلوبی تا حدی زیاد فاصله گرفتیم و بازی پرانتقادی ارائه کردیم که به باخت از حریف منجر شد.

در دیدار شب گذشته از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، شاگردان این مربی ایتالیایی 2 بر صفر از بلکبرن شکست خوردند.


ویدیو مرتبط :
گل دی ماتئو برای چلسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دی ماه زمان اوج زمین لرزه است



 

 

 

 

باز هم در دی ماه کره زمین لرزید و سیلاب خون راه انداخت. هائیتی در دریای کارائیب هم مانند بم لرزید و فاجعه آفرید. دی ماه زمان اوج زلزله هاست. سال هاست این اصل مهم طبیعت و قانون لایتغیر هستی را متذکر می شوم که زمین لرزه ها رابطه مستقیمی با چگونگی فاصله زمین از خورشید دارند.

می دانیم طبق قانون کپلر زمین در مدار بیضی به دور خورشید می چرخد به طوری که خورشید در یکی از کانون های این بیضی قرار دارد و بر این اساس و در این چرخش بیضی وار فاصله زمین به خورشید متغیر است. نزدیک ترین فاصله زمین به خورشید را نقطه حضیض می گویند که بر اساس ماه های تقویم ایرانی مقارن است با دی ماه و دورترین فاصله زمین با خورشید، نقطه اوج است که مقارن می شود با مردادماه. زمین در دی ماه به نزدیک ترین فاصله به خورشید می رسد و در غلیظ ترین غلظت تشعشعات به اصطلاح کیهانی خورشیدی قرار می گیرد و این غلظت تشعشعات کیهانی که عامل چسب هسته یی عناصر سازنده پوسته زمین هستند باعث سنتز هسته یی و ساخته شدن عناصر اعماق زیرین پوسته زمین و قطورتر شدن جداره زمین در دی ماه می شوند و وقتی در این فرآیند سنتز، حجم عظیمی از ضدماده درون زمین به ماده سنتز می شود. قاعدتاً حفره های وسیع و خالی در زیر پوسته جامد زمین به وجود می آید که تکیه گاه پوسته از بین رفته و به ناچار بر اثر وزن خود شکسته شده و در داخل مذاب زیرین خود فرو می ریزد یعنی زمین لرزه روی می دهد و جای شکستگی هم گسل است.

بیان جزییات بیشتر علمی این امر از حوصله این متن خارج است و در فرصت مقتضی و در مجامع علمی باز هم توضیحات کامل تری ارائه خواهم داد. بنابراین خواستم بگویم علت شدت زمین لرزه ها در ماه دی به خاطر همین امر است کمااینکه در این ماه اخیر زلزله های فراوانی از جمله سانفرانسیسکو، کالیفرنیا و اخیراً هم صبح چهارشنبه ۲۳/۱۰/۸۸ زلزله خونبار هائیتی پیش آمد و خاطرمان هم هست که زلزله مرگبار بم هم در پنجم دی ماه سال ۸۲ به وجود آمد و اگر رد پای زلزله های مهیب و تاریخی دنیا را جست وجو کنیم مسلماً نمودار زمین لرزه ها در دی ماه به اوج خود می رسد. سال هاست این مورد بسیار مهم را در مطبوعات و روزنامه های کشور عنوان کرده ام و در زمینه زلزله ها با سازمان های علمی مربوطه ارتباط دارم. امیدوارم بعد از این مساله بااهمیت فصلی بودن زلزله ها کاملاً مورد تعمق و تفکر و بررسی قرار گیرد.