ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دیشب در 90 چه گذشت



 

دیشب در 90 چه گذشت

 

برنامه نود دوشنبه شب این هفته مطابق هر هفته با اجرای عادل فردوسی پور به روی آنتن رفت که با حواشی نیز همراه بود. حواشی از جنس کتک خوردن داور در تالش... تعجب عادل و حتی پای استیضاح وزیر اقتصاد هم به نود باز شد!

* حمیدرضا صدر: بازیکنان ما در باشگاه ها نشانی از فرهنگ نمی بینند

حمید رضا صدر گفت: «ورزش یک زیر مجموعه از جامعه است و بحرانی را که بازیکنان پرسپولیس انجام داده اند را خود ما مردم هستیم که گسترش می دهیم.»

کارشناس فوتبال که امشب مهمان برنامه نود بود این را گفت و ادامه داد: «به عقیده من باید مشکل را در جامعه جستجو کرد. من چند هفته پس از قتل مرحوم داداشی به دیدار خانواده ایشان رفتم. در بین راه یکی از جوانانی که بومی همان منطقه بود به من گفت که قاتل بچه این محله است (در راه محله ای را نشان داد). حتی با چشم هم می شد به راحتی فقر فرهنگی و اقتصادی را در این محله دید و نیازی به پرس و جو نبود. من می گویم از زمانی که نصرتی و شیث این عمل را مرتکب شده اند خود ما چند پیام کوتاه را خوانده ایم که تمسخر آمیز بوده است؟ آیا یکی از ما این پیامک ها را پاک کرده ایم؟ نه تنها این کار را نکرده ایم بلکه با طنازی هر چه تمام تر آن را گسترش داده ایم.»

صدر افزود: «بحث دیگر به باشگاه ها بر می گردد. بازیکنی که برای نخستین بار وارد باشگاهی می شود آیا فرهنگ را در این باشگاه مشاهده می کند؟ متاسفانه مدیران ما که در باشگاه های ورزشی روی کار می آیند نتیجه گرا هستند و می خواهند سابقه خوبی از خودشان به جا بگذارند. کمتر مدیری است که در باشگاه های ورزشی فرهنگ را هم ترویج دهد تا بازیکنی که به عضویت باشگاه در می آید فرهنگ را در کنار ورزش لمس کند.»

* محمد خاکپور: در فوتبال ما تعلیم و تربیت وجود ندارد / جامعه، نصرتی و شیث را تنبیه کرد

کاپیتان سابق تیم ملی معتقد است که در ایران سیستم ورزش باید به ورزشکاران کمک کند تا آنها نابود نشوند.

محمد خاکپور هم امشب یکی دیگر از مهمانان برنامه نود بود. او هم با ورود به بحثی که عادل فردوسی پور در مورد بروز ناهنجاری ها در فوتبال راه انداخته بود در این مورد گفت: «در کشوری مثل آمریکا در رشته بسکتبال اکثر ورزشکاران از قشر ضعیف وفقیر جامعه هستند. اما سیستم ورزش این کشور این ورزشکاران را می آورد، آموزش می دهد و بعد به بدنه ورزش تزریق می کند. اینکه چه طور صحبت کنند، چه طور رفتار کنند و حتی چه طور قرارداد های مالی شان را امضاء کنند. تاکید آنها بر مسائل اخلاقی است، اتفاقی که در ورزش ما نمی افتد. ما در ایران بازیکنانی داریم که از دورترین و محروم ترین نقطه کشور به پول زیاد و شهرت می رسد که ظرفیتش را ندارد. این وظیفه سیستم ورزش است که باید به آنها کمک کند تا نابود نشوند.»

کاپیتان سابق تیم ملی ادامه داد: «در زنجیره فوتبال ما تعلیم و تربیت وجود ندارد.ما آمده ایم تا اخلاق را با زور اعمال کنیم. ما می خواهیم برای اخلاق قانون بگذاریم در صورتی که این یک رفتار انسانی است و ورزشکاران باید آن را انجام بدهند.»

خاکپور در پایان در مورد نصرتی و شیث رضایی گفت: «من از کاری که این دو بازیکن انجام دادند حمایت نمی کنم اما محمد نصرتی همان کسی است که با گلش به بحرین کل مردم ایران را خوشحال کرد. به عقیده من این دو بازیکن را اجتماع تنبیه کرد. پیام های کوتاه و بحث در مورد حرکت این دو بازیکن در جامعه به نظر من برای آنها کافی است. شرایط طوری شده که حتی آنها از خانه هایشان بیرون در نمی آیند. به هر حال این نظر من است که می گویم جامعه خودش شیث و نصرتی را تنبیه کرد.»

* مجید جلالی: شیث را نمی دانم اما نصرتی شاگردم بوده و تا به حال خطای اخلاقی نداشته است

سرمربی فولاد می گوید نصرتی شاگردش بوده و تا به حال خطایی از او سر نزده است.

مجید جلالی با اشاره به اینکه از حرکت محمد نصرتی متعجب شده است در این مورد گفت: «شیث را نمی دانم اما من با نصرتی کار کرده ام. اصلا هم مخالف جریمه کردنش نیستم اما شهادت می دهم که ورزشکار خوبی بوده و هست و هیچ سابقه بدی هم در کارنامه اش ندارد. محمد واقعا پسر خوبی است. من وقتی این اتفاق را شنیدم متعجب شدم. به هر حال تا جایی که من از نصرتی شناخت دارم باید بگویم که رفتار او من را متعجب کرد.»

* کنایه طالبی به استیضاح وزیر اقتصاد!

جلال طالبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که با خبرنگاران برنامه نود مصاحبه ای کرده بود به بی توجهی به وضعیت فرهنگ در فوتبال انتقاد کرد و تمام شدن همه چیز با یک معذرت خواهی ساده را به ماجرای معذرت خواهی وزیر اقتصاد در مجلس تشبیه کرد.

طالبی در این مصاحبه عنوان کرد: «وقتی وزیر اقتصاد کشور در مجلس ماجرایی را که همه مردم نگران آن بودند با یک معذرت خواهی به پایان می برد چه انتظاری از فوتبال باید داشت.»

طالبی در این برنامه به انتقاد از وضعیت فوتبال کشور پرداخت و گفت: «زمان ما بازیکنان این همه پول نمی گرفتند و مشکلات این چنینی هم پیش نمی آمد اما حالا می بینیم که بازیکنان این همه پول می گیرند و حرکات غیر اخلاقی هم انجام می دهند.»

* رای نهایی صادر شده است؛ کفاشیان مانع اعلام رای پرونده نصرتی و رضایی شد

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دلیل اعلام نشدن رای نهایی پرونده دو بازیکن پرسپولیس را عنوان کرد.

قرار بود رای نهایی درخصوص پرونده حرکت غیراخلاقی محمد نصرتی و شیث رضایی روز یکشنبه اعلام شود، اما این کار صورت نگرفت.

اسماعیل حسن زاده رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: «ما روز یکشنبه به جمع بندی نهایی درخصوص رای این پرونده رسیدیم و حتی می خواستیم آن را نیز از طریق دبیر فدراسیون ابلاغ کنیم، اما در آخرین لحظه علی کفاشیان مانع این کار شد.»

وی افزود: «رییس فدراسیون معتقد است که این رای می تواند در روحیه تیم ملی در آستانه دیدار با بحرین و اندونزی تاثیر بگذارد. همانطور که می دانید، بازیکنان تیم ملی نیز حمایت خود از نصرتی را اعلام کرده بودند. با توجه به این مساله و برای آنکه روحیه تیم خراب نشود، تصمیم گرفته شد رای پس از دو دیدار تیم ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی اعلام شود.»

* تیم ملی بازی دارد، صلاح نیست فعلا رای نصرتی و شیث اعلام شود!

فردوسی پور از اینکه رای نهایی فدراسیون یکشنبه اعلام نشده است ابراز تعجب کرد.

عادل فردوسی پور در حاشیه برنامه امشب خود در مورد اینکه فدراسیون قول داده بود رای خاطیان بازی پرسپولیس و داماش یکشنبه اعلام می شود گفت: «برای من جای سوال داشت که چرا این رای اعلام نشد.»

او این را گفت و ادامه داد:«وقتی ماجرا را پیگیری کردیم متوجه شدیم که چون تیم ملی در روز جمعه و سه شنبه هفته آینده بازی دارد مسئولان صلاح دیده اند که رای نهایی را اعلام نکنند. این برای من کمی عجیب است.»

* حکم نصرتی و شیث از جهاتی کمتر و از جهاتی بیشتر از رای پرسپولیس است

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: «جریمه مالی در نظر گرفته شده برای شیث رضایی و محمد نصرتی کمتر از جریمه باشگاه پرسپولیس است.»

اسماعیل حسن زاده اظهار داشت: «در آیین نامه کمیته انضباطی جریمه بالای 35 میلیون تومان وجود ندارد و جریمه مالی محمد نصرتی و شیث رضایی نیز از این آیین نامه تبعیت می کند.»

وی در پاسخ به این سئوال که مقدار تنبیه و جریمه این دو بازیکن در مقایسه با حکم کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس چگونه است؟ گفت: «جریمه و تنبیه در نظر گرفته شده از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مقایسه با رای کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس از جهتی کمتر و از جهتی بیشتر است!»

گفتنی است، طبق رای کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس، محمد نصرتی تا نیم فصل محروم است و 250 میلیون تومان نیز جریمه شده است. شیث رضایی نیز از پرسپولیس اخراج و 300 میلیون جریمه شده است.

* عزیر محمدی: بازیکن خلاف می کند، باشگاه جریمه اش را پرداخت می کند

رییس سازمان لیگ برتر می گوید که مدیران تیم ها نباید ناز بازیکنان را بکشند و روی خلافی که آنها انجام داده اند پا بگذارند.

وی گفت: «به عقیده من در قیاس با تمام پدیده های اجتماعی، فوتبال از بقیه سالم تر است». این حرف را عزیز محمدی رییس سازمان لیگ برتر در گفتگو با برنامه نود زد و در خصوص ناهنجاری های موجود در ورزش گفت: «در بقیه مشاغل مانند پزشکی، نظامی و ...آنها برای خودشان سازمان بازرسی دارند اما عیب فوتبال در این است که کوچکترین اتفاقات موجود در آن رسانه ای می شود. ممکن است در نظام پزشکی تخلفات زیادی انجام شود اما هیچ وقت این تخلفات علنی نمی شود. فوتبالیست ها جوانانی از دل جامعه هستند و باید در حد و اندازه همان جوان از آنها انتظار داشت.» عزیر محمدی بحث را به باشگاه ها و مدیریت مدیران می کشاند و ادامه داد: «پیش از این همه باشگاه های ما دولتی بودند اما الان در حال گذر و تغییر به سیستم خصوصی هستیم. بیشتر مدیران ما در این سیستم فقط یک سال مدیر عامل هستند و برای اینکه نتایج خوبی از خود به جا بگذارند پا روی خطای بازیکن می گذارند. مثلا بازیکنی که در جایی گیر افتاده با وساطت مدیرش بیرون می آید و این خودش می شود نا هنجاری. اگر بازیکن خلافی را انجام داد و متناسب با خلافی که انجام داد جریمه شد بقیه هم متوجه می شوند که تکرار خلاف مشابه قطعا جریمه دارد. ما بازیکن را جریمه می کنیم و باشگاه مبلغ جریمه او را می دهد! تازه ناز آنها را هم می کشند و....»

* اظهارات نصرتی

نصرتی یک بار دیگر به خاطر حرکتی که در بازی با داماش انجام داده بود از همه مردم ایران عذر خواهی کرد.

بازیکن پرسپولیس در برنامه نود با قبول اشتباهش یک بار دیگر از همه مردم ایران عذر خواهی کرد. او گفت: «دوست داشتم شیث هم روی خط می آمد و تا او هم در این مورد صحبت می کرد. همه من را می شناسند و سوابق من برای همه مشخص است. همه کسانی که در این چند روزه برای من طومار نوشتند لطف داشتند و می دانند که من تا به حال کوچکترین رفتار غیر اخلاقی نداشتم. من یک رفتار ناآگاهانه انجام دادم که نه تنها خانواده ام بلکه همه کسانی با من ارتباط داشتند را زیر سوال بردم. به همین دلیل می خواهم یک بار دیگر از همه مردم ایران عذر خواهی کنم.»

* پخش تصاویر کتک زدن داور

دیشب در برنامه نود، تصاویری مربوط به کتک خوردن داور بازی جنجالی تالش به نمایش گذاشته شد.

تصاویر مربوط به این صحنه دلخراش دیشب در برنامه نود پخش شد که به نظر می رسد بازتاب وسیعی را به همراه خواهد داشت. رییس کمیته انضباطی که با تلفن با عادل فردوسی پور صحبت می کرد به او گفت : «با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.»

این تصاویر تکان دهنده از شبکه استانی گیلان (باران) پخش شده است. در جریان آن مسابقه برخی از دست اندرکاران تیم چوکا به علت کارت زردی که شمس، به بازیکن چوکا نشان داد، به داور حمله کردند و به شکلی وحشیانه او را کتک زدند!

* پس از کتک زدن داور توسط نیمکت نشینان؛ سرپرست چوکا: ناظر بازی مقصر بود!

در جریان کتک زدن داور بازی توسط بازیکنان چوکا سرپرست این تیم ناظر بازی را مقصر دانست.

خانی پور سرپرست چوکا می گوید که ناظر بازی مقصر اصلی در کتک خوردن داور، در بازی آنها با شهرداری دزفول بوده است: «قبل از بازی یک فرد ناشناس در کنار زمین بود که ما به ناظر بازی گفتیم او را از کنار زمین به بیرون هدایت کند. وقتی آن اتفاقات عجیب در آخر بازی افتاد این فرد تماشاگر نما یکی از کسانی بود که داور را کتک می زد.»

او در جواب عادل فردوسی پور که پرسید سرپرست شما و بازیکنان چوکا شروع کننده این درگیری بودند و داور را تا جایی که می خورد کتک زدند گفت: «من در جریان تمام اتفاقات هستم. خود ما هم از این اتفاق ناراحت هستیم. عده کثیری از تماشاگر نماها به داخل زمین ریختند و آن صحنه های زشت را رقم زدند. البته ما همان شب در باشگاه تشکیل جلسه دادیم و تصمیم گرفتیم که سرپرست خود را اخراج کنیم. اما به نظر من در کل ناظر بازی کم کاری کرد و باعث بروز این اختلافات شد.»

* در نظر سنجی برنامه نود مشخص شد؛ دلیل بروز ناهنجاری ها در فوتبال فقر فرهنگی است

65 درصد از بینندگان برنامه نود از بین گزینه هایی که فردوسی پور برای سوال برنامه اش طرح کرده بود به گزینه فقر فرهنگی رای دادند.

دیشب در برنامه نود عادل فردوسی پور سوالی را در مورد دلیل بروز ناهنجاری ها در فوتبال مطرح کرد و از مخاطبانش خواست تا از بین 5 گزینه مطرح شده یکی را انتخاب کنند.

در این نظر سنجی بینندگان برنامه نود از بین گزینه های مطرح شده بیشترین رای را (66 درصد) به فقر فرهنگی دادند و تشخیص آنها این بود که کمبود فقر فرهنگی دلیل اصلی بروز ناهنجاری ها در فوتبال است. 16 درصد بر این باور بودند که باشگاه ها در زمینه این ناهنجاری ها مقصرند و 10 درصد از بینندگان هم گزینه بازیکنان را انتخاب کرده بودند. رسانه ها 5 درصد و تماشاگران هم 3 درصد از این نظر سنجی را به خودشان اختصاص داده بودند و از نظر مردم کمترین تقصیر را در بروز ناهنجاری ها در فوتبال داشتند.


ویدیو مرتبط :
در گذشت پیشکسوت فوتبال در برنامه ورزشی 90

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت +عکس


برنامه نود این هفته از ساعت 22:38 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما بر روی آنتن رفت و ساعت 2:25 بامداد سه شنبه به پایان رسید.