ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دیدار با ستارگان جهان؛ خوشنامی فوتبال ایران پس از توافق هسته‌ای؟



اخبار,اخبارورزشی,ستارگان   فوتبال

دیدار خیریه ستارگان جهان و ایران فرصت مناسبی برای ایران است تا چهره فرهنگی خود را بار دیگر به دنیا نشان دهد.

به گزارش ایسنا، ششم شهریورماه قرار است روزی به یادماندنی در تاریخ فوتبال ایران باشد. جمعی از ستارگان فراموش نشدنی فوتبال دنیا آن روز به تهران می‌آیند و در ورزشگاه پرخاطره آزادی رودرروی ستارگان همیشگی فوتبال ایران صف آرایی می‌کنند. این دیدار از چند جهت قابل بررسی و دارای اهمیت است. اقدام صحیح درباره این بازی، آبرو و اعتبار و اقدام نامناسب و ناقص بی‌آبرویی برای فوتبال ایران به بار می‌آورد.

تاکنون چند بار فرصت فراهم شده تا تعدادی از بهترین‌های فوتبال جهان پا به ورزشگاه آزادی بگذارند و مقابل چشم هزاران هوادار ایرانی فوتبال، طنازی کنند. بایرن مونیخ، تیم ملی آلمان و تیم پیشکسوتان میلان نمونه‌هایی از این دست هستند.

هر سه نمونه خاطرات شیرینی برای فوتبال ایرانی به یادگار گذاشته اما برخی مشکلات و ناهماهنگی‌ها پای طاووس این بازی‌ها بودند و باعث شدند برخی دلخوری‌ها و رنجش‌ها پیش بیاید.

تجربه نشان داده هر گاه پای برگزاری چنین رویدادهای بزرگ و جهانی در میان بوده کمیته برگزاری خوب و اصولی مسابقه لنگیده و شرایط آن طور که باید شکل نگرفته است.

در لیگ برتر ایران یکی، دو سال است که مراسم و جشن‌های قهرمانی با سر و شکل نسبتا قابل قبول برگزار می‌شود. تا پیش از این برگزاری یک مراسم در خور شأن فوتبال ایران و هوادارانش آرزوی دست نیافتنی به نظر می‌رسید. اکنون هم این امید می‌رود که مراسم و مسابقه منظم، هماهنگ و قابل قبول برگزار شود.

چندی است ایران در مجامع جهانی مورد توجه عام و خاص قرار گرفته و به ویژه پس از توافق هسته‌ای با کشورهای 1+5 این توجه‌ها بیشتر هم شده است. شاید حضور ستارگان جهان در ایران با این توافق و اجماع جهانی به سود ایران بی‌ارتباط نباشد. در نتیجه برگزاری این مسابقه – که قطعا بازتاب جهانی زیادی خواهد داشت – فرصت مناسبی برای شناساندن ایران به کسانی است که نگاه درست و کاملی از ایران و ایرانی ندارند.

تصور کنید مردمی که تاکنون از ایران فقط تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی را دیده‌اند و شناخت خوبی از ایرانیان ندارند، مسابقه خیریه ستارگان جهان و ایران را از طریق رسانه‌ها ببینند و اخبارش را پیگیری کنند. اگر در چنین شرایطی تصویری که از ایران به دنیا مخابره می‌شود مملو از ناهماهنگی، شلوغی، فرهنگ غلط و هرج و مرج باشد، دیگر چگونه می‌توان چهره غلطی که از ایران در ذهن جهانیان نقش بسته را زدود؟

عقل سلیم حکم می‌کند که در چنین اوضاع و احوالی از تک تک فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد تا چهره ایران در دنیا هرچه بیشتر و بهتر نمایانده شود.

برگزارکنندگان بازی باید تمام هم و غم خود را برای برگزاری خوب این مسابقه و مراسم و ضیافت‌های قبل و بعدش صرف کند. هر یک از ستارگانی که پنجشنبه و جمعه این هفته به ایران می‌آیند پس از بازگشت به کشورهای خود سفیرانی خواهند بود که از فرهنگ و نظم و آداب ایرانیان سخن خواهند گفت. دیدار با ستارگان جهان از این جهت دو راهی نام و ننگ است.

آنچه در زمین مسابقه و مراسم خارج از آن رخ می‌دهد آینده‌ای است روبه‌روی چهره ایران که تصویرش مستقیم روی آنتن رسانه‌های خارجی قرار می‌گیرد و ایران و ایرانی را به جهان بازتاب می‌دهد.

گذشته از این مساله، نیت برگزاری این بازی و کمک به بیماران ام اسی می‌تواند یک قدم بزرگ در فوتبال ایران باشد. استفاده از پتانسیل‌های مغفول فوتبال یکی‌اش می‌تواند همین کارهای خیرخواهانه باشد و آن هم این که ستارگان در کنار هواداران منشا خیر باشند. البته در این بین انتظار از ستاره‌هایی همچون علی دایی بیش از این است که خیلی راحت نقش بزرگ اجتماعی خودشان را فراموش کنند و تنها نگاهی حرفه‌ای به مسوولیت‌شان داشته باشند. مطمئنا اگر این بازی در هر کجای دیگر جهان برگزار می‌شد و از دایی به عنوان مهمترین چهره فوتبال ایران برای حضور در تیم ستاره‌های دنیا دعوت می‌شد، دایی آن را می‌پذیرفت و در آن بازی حاضر می‌شد، بنابراین اکنون نیز حداقل انتظار از بهترین گلزن جهان این است که یک بار دیگر وظیفه اجتماعی‌اش را انجام دهد و در کنار ستاره‌های فوتبال ایران و دنیا و ده‌ها هزار هوادار ایرانی، روز بزرگی را برای کمک به بیماران ام اسی رقم بزند.


 اخبار ورزشی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
حمایت ستارگان هالیوود از توافق هسته ای با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: درباره روند مذاکرات ایران و 1+5 با خانم اشتون مذاکره کردیم/مشاور امنیت ملی آمریکا: دسترسی به یک توافق هسته ای با ایران به نفع کل جهان است



مذاکرات ایران و 1+5 , مذاکرات ژنو

ظریف: درباره روند مذاکرات ایران و 1+5 با خانم اشتون مذاکره کردیم

دکتر ظریف درباره اینکه آیا در مذاکره با خانم اشتون طرف مقابل با متن جدیدی وارد شد یا متنی که در مذاکرات قبل درباره آن مذاکره می شد، روی میز بود؟ گفت: نه. متن جدیدی نداریم ولی ما فعلا داریم درباره روند صحبت می کنیم.

دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران پس از دیدار دو جانبه با «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکرات خود با وی را خوب توصیف کرد و گفت: درباره روند مذاکرات ایران و 1+5 با یکدیگر مذاکره کردیم.

دکتر ظریف این مطلب را پس از ناهار کاری با خانم اشتون در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی ایرنا مبنی بر اینکه آیا مذاکرات ایران و 1+5 درباره متن قبلی پیشنهادی خواهد بود؟ بیان کرد.

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران ایرانی اظهار داشت: صحبت خوبی داشتیم و درباره اینکه چه طور می توانیم این روند را در این چند روز مذاکره ادامه دهیم، صحبت کردیم.

وی افزود: قرار شد که ساعت 6 بعد از ظهر (به وقت محلی) یک جلسه کوتاه داشته باشیم و بعد از آن مذاکرات دو جانبه شروع شود و بعد هم خانم اشتون و بنده با همدیگر و همراه هیات های ایران و اتحادیه اروپا صحبت کنیم.

دکتر ظریف درباره اینکه آیا در مذاکره با خانم اشتون طرف مقابل با متن جدیدی وارد شد یا متنی که در مذاکرات قبل درباره آن مذاکره می شد، روی میز بود؟ گفت: نه. متن جدیدی نداریم ولی ما فعلا داریم درباره روند صحبت می کنیم.

وزیر امور خارجه درباره اینکه چه قدر امکان دارد که وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 برای مذاکره وارد ژنو شوند، گفت: این تصمیمی نیست که من باید بگیرم. ولی فعلا درباره موضوع صحبت می کنیم.

 

-------------------------------------------


مشاور امنیت ملی آمریکا: دسترسی به یک توافق هسته ای با ایران به نفع کل جهان است

شبکه آمریکایی سی ان ان اعلام کرد با وجود اختلافات در اردوگاه غرب، دستیابی به یک توافق هسته ای با ایران امکان پذیر است.

سایت شبکه سی ان ان آمریکا در آستانه مذاکرات ژنو نوشت، با وجود اختلاف بین کشورهای غربی می توان با ایران به یک توافق درباره برنامه هسته ای این کشور دست یافت.

در گزارش این شبکه آمده است کشورهای گروه 1+5 و ایران روز چهارشنبه در ژنو گرد هم آمده اند تا با دستیابی به یک راه حل سیاسی قابل قبول در مورد برنامه هسته ای ایران بخشی از تحریم های این کشور را لغو کنند.

در این گزارش با اشاره به اهمیت این توافق و مخالفت های مقامات رژیم صهیونیستی با آن به نقل از سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا آمده است که دسترسی به یک توافق هسته ای با ایران به نفع کل جامعه جهانی است.

سوزان رایس در این خصوص گفته است: با این توافق جامعه جهانی دسترسی بی سابقه ای به تاسیسات هسته ای ایران خواهد داشت و از این طریق شفافیت های لازم درباره فعالت های ایران را به دست خواهد آورد.

در ادامه نویسنده در بخشی دیگر به اختلافات مقامات آمریکایی در قبال توافق هسته ای با ایران پرداخته و در نهایت به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نامی از او برده نشده است می نویسد، مذاکرات با ایران در حال نزدیک شدن به یک توافق موقت در زمینه های کلیدی هسته ای هستند.

 

-------------------------------------------

 

عراقچی: اگر به نتیجه خوبی برسیم احتمالا از فردا مذاکره درباره متن شروع می‌شود

معاون وزیر خارجه ایران گفت: امشب راجع به روند مذاکره می‌کنیم، اگر به نتیجه خوبی برسیم فردا احتمالا در مورد متن مذاکره شروع می‌شود.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان پس از ناهار کاری ظریف با اشتون در جمع خبرنگاران گفت: در مذاکرات امشب راجع به روند مذاکره گفت‌وگو می‌کنیم، اگر به نتیجه خوبی برسیم احتمالا از فردا مذاکره درباره متن شروع می‌شود.

وی افزود: هنوز با 1+5 وارد گفت‌وگو درباره متن نشده‌ایم. باید یکسری اصول و روند مذاکراتی شروع و اعتمادی که از دست رفته احیا شود.

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا امیدوارید اعتماد از دست رفته احیا شود؟ گفت: امیدواریم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای درباره مذاکرات دوجانبه که قرار است بعد از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 برگزار شود، عنوان کرد احتمالا مذاکره با سه کشور اروپایی و مذاکرات به طور جداگانه با روسیه، چین و آمریکا برگزار شود.

فارس/ایرنا