ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دو کشتی گیر دوپینگی محروم شدند


اتحادیه جهانی کشتی از محرومیت مادام‌العمر طالب نعمت‌پور و همچنین محرومیت چهار ساله محمدحسین محمدیان به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ خبر داد؛ این در حالی است که نعمت‌پور ماه قبل با انتشار نامه‌ای خداحافظی‌اش از کشتی را اعلام کرده بود.

ایسنا: اتحادیه جهانی کشتی از محرومیت مادام‌العمر طالب نعمت‌پور و همچنین محرومیت چهار ساله محمدحسین محمدیان به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ خبر داد؛ این در حالی است که نعمت‌پور ماه قبل با انتشار نامه‌ای خداحافظی‌اش از کشتی را اعلام کرده بود.

 اتحادیه جهانی کشتی نام طالب نعمت‌پور و محمدحسین محمدیان را به فهرست کشتی‌گیران دوپینگی اضافه کرد.

در فهرست جدید اعلام شده، طالب نعمت‌پور به خاطر ارتکاب دوپینگ در جام جهانی 2014 برای همیشه از حضور در ورزش محروم شد. ماده مصرف شده نعمت‌پور اپی ترنبولون اعلام شده است.

نعمت‌پور پیش از این نیز یک بار دوپینگ کرده بود اما سوابق مشخصی از آن وجود نداشت به همین خاطر فدراسیون جهانی او را دو سال محروم کرده بود اما با مشخص شدن اینکه او در جام جهانی برای دومین بار مرتکب دوپینگ شده، برای همیشه از کشتی محروم شد.

اما خبر بد برای کشتی آزاد محرومیت چهار ساله محمدحسین محمدیان ملی‌پوش وزن 86 کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی 2014 است. محمدیان در آن رقابت‌ها به مدال برنز جهان رسید اما فدراسیون جهانی کشتی اعلام کرد در تاریخ یک اکتبر 2015 از او در خارج از مسابقه تست دوپینگ گرفته شده و به دلیل وجود ماده متااسترون متابولایت به مدت چهار سال از حضور در کلیه رقابت‌های ورزشی محروم شده است.

البته این موضوع باعث پس گرفتن عنوان جهانی محمدیان نمی‌شود. محمدیان در کنار رضا یزدانی یکی از مدعیان جدی حضور در دوپینگ در وزن 97 کیلوگرم بشمار می‌رفت.


ویدیو مرتبط :
حرکت بسیار جالب کشتی گیر آمریکایی روی کشتی گیر ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ یک کشتی گیر در گود کشتی



 ,گود کشتی,کشتی چوخه ,پهلوان مصطفی برومند,اخبار,اخبار ورزشی

 

مرگ یک کشتی گیر در گود کشتی

در یکی از مسابقات گود کشتی چوخه که هر پنج شنبه انجام می شود پهلوان برومند در مسابقه با حریف خود در یک فن دچار حادثه از ناحیه نخاع شد.

مهر- معاون اداره ورزش و جوانان چناران از درگذشت پهلوان چوخه کار این شهرستان به علت ضایعه نخاعی در گود کشتی خبر داد.

یونس شیخ احمدی گفت: پهلوان مصطفی برومند در گود کشتی چوخه چناران دچار ضایعه نخاعی شد و شب گذشته فوت کرد.

وی افزود: در یکی از مسابقات گود کشتی چوخه که هر پنج شنبه انجام می شود پهلوان برومند در مسابقه با حریف خود در یک فن دچار حادثه از ناحیه نخاع شد.

وی افزود: این پلوان بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که متاسفانه شب دوشنبه در بیمارستان امدادی فوت کرد./عصرایران