ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دو مدال نقره برای کشتی نوجوانان ایران


نوجوانان آزاد و فرنگی کار ایران در روز سوم مسابقات قهرمانی آسیا صاحب دو مدال نقره شدند.

سایت فدراسیون کشتی: رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا روزهای 21 تا 24 خردادماه در شهر دهلی نو کشور هندوستان برگزار می‌شود.

در مسابقات روز سوم (شنبه) این رقابت‌ها تیم ایران صاحب دو مدال نقره شد.

در کشتی فرنگی و در وزن 76 کیلوگرم مسلم مرادی در دیدار نخست با نتیجه 7 بر صفر از سد حریف هندی گذشت وی در دور بعد نیز کشتی گیری از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت اما در این دیدار مقابل حریف قزاق ضربه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 69 کیلوگرم شایان عفیفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 3 بر یک کشتی گیری از هند را مغلوب کرد وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 3 مغلوب حریف ازبکستانی شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل حریفی از کشور کره جنوبی با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و پنجم شد.

در کشتی آزاد و در وزن 58 کیلوگرم امیرحسین کاوسی پس از یک دور استراحت در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر از سد حریف ازبکستانی گذشت وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 9 بر 4 حریف هند را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر 5 مغلوب کشتی گیر مغولی شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 63 کیلوگرم آرمین بابایی در دور نخست مقابل حریف هندی با ضربه فنی شکست خورد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، بابایی در گروه بازنده ها مقابل حریف قزاق با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل حریفی از کشور قرقیزستان با نتیجه 12 بر 6 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 54 کیلوگرم حامد رحیمی در دیدار نخست مقابل حریف ژاپنی با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف در مسابقات بعدی، وی از دور رقابت ها کنار رفت.

فردا و در روز پایانی این رقابت ها در رشته کشتی آزاد مهدی عشقی, امیر پرسته و رضا علی جان زاده در اوزان 42، 46 و 50 کیلوگرم به میدان می‌روند.

در رشته کشتی فرنگی نیز سعید یوسفی و امین میرزاده در اوزان 85 و 100 کیلوگرم رودرروی حریفان قرار می‌گیرند.


ویدیو مرتبط :
کشتی: مراسم اهدای مدال نقره به عزت الله اکبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدال نقره وزن 74 کیلوی کشتی آزاد بر گردن گودرزی/ دهمین مدال کاروان ایران نقره‌ای شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مدال نقره وزن 74 کیلوی کشتی آزاد بر گردن گودرزی/ دهمین مدال کاروان ایران نقره‌ای شد

خبرگزاری فارس: نماینده وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان مدال نقره این وزن را در بازی‌های المپیک 2012 لندن از آن خود کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد المپیک 2012 لندن از ساعت 16:30 امروز در سالن "اکسل" شهر لندن آغاز شده و صادق گودرزی نماینده وزن 74 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست و پیروزی در دورهای دوم و سوم مقابل ترزی‌یف از بلغارستان و تیگی‌یف از ازبکستان، در مرحله نیمه‌نهایی هم از سد نماینده مجارستان گذشت و به فینال رسید.

وی در دیدار پایانی این وزن در 2 تایم و با نتایج (صفر بر یک) و (صفر بر یک) مقابل جردن باروس، دارنده طلای 2011 جهان از آمریکا شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

صادق گودرزی یک بار در فینال جهانی 2011 و یک بار هم در جام جهانی 2012 مغلوب این کشتی‌گیر قدرتمند آمریکایی شده بود. باروس در نیمه‌نهایی موفق به شکست دنیس چارگوش دارنده 2 مدال طلای 2009 و 2010 جهان از روسیه شده بود.

کشتی‌گیر وزن چهارم کشورمان که 3 مدال نقره و برنز جهان را در کارنامه دارد در دور اول استراحت کرد و در دور دوم با اقتدار ترزی‌یف، دارنده مدال برنز المپیک پکن از بلغارستان را در 2 تایم و با نتیجه 8 بر یک شکست داده بود. وی در دور سوم هم مقابل تیگی‌یف، نایب قهرمان المپیک 2008 پکن در 2 تایم و با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید. گودرزی در نیمه‌نهایی نیز در 2 تایم و با نتیجه 4 بر صفر از سد گابور هاتوش، دارنده مدال برنز 2010 جهان از مجارستان گذشت و مقتدارنه گام در فینال گذاشته بود.

صادق گودرزی که مدال برنز 2009 جهان، نقره 2010 و 2011 مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با این مدال کارنامه افتخاراتش درخشان‌تر از گذشته شد.

مدال‌های برنز این وزن هم به سوسلان تیگی‌یف از ازبکستان و دنیس چارگوش از روسیه رسید./فارس