ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دوپینگ ملی‌پوش ایرانی در مسابقات آسیایی


فدراسیون جهانی دوومیدانی مدال طلای ملی پوش دوومیدانی ایران را به خاطر دوپینگ پس گرفت و نفر دوم که او هم ایرانی است را به عنوان قهرمان معرفی کرد.

خبرگزاری فارس: شاهین مهردلان، ملی پوش رده جوانان دوومیدانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که اوایل  سال جاری در کشور تایوان برگزار شد در ماده پرتاب وزنه به مدال طلا دست یافت، اما مدالی که با طعم دوپینگ بود.

این ورزشکار پس از مسابقات تست دوپینگ داده بود و مرداد ماه سال جاری نامه‌ای به ستاد ملی دوپینگ ایران و فدراسیون دوومیدانی اعلام می‌کند و بلافاصله این ورزشکار درخواست اعتراض می‌کند که به دلیل مبلغ بالای اعتراض صرف نظر می‌شود و چند ماه بعد مشخص می‌شود که این دوومیدانی کار با محرومیت مواجه شده و نفر دوم آن مسابقات شاهین جعفری که ایرانی هم بوده است، در سایت فدراسیون جهانی به عنوان قهرمان معرفی شده و مهردلان باید مدال خود را پس بدهد.

اینکه چرا این موضوع همان زمان از طریق فدراسیون دوومیدانی ایران اعلام نشد و پس از محرز شدن دوپینگ به شاهین جعفری اعلام نشد که او به عنوان قهرمان معرفی نشده است، نکته ای است که باید مسئولان فدراسیون پاسخگو باشند.

شاهین جعفری و مربی وی از این موضوع گلایه زیادی دارند و عنوان می‌کنند، فدراسیون دوومیدانی در این زمینه کم کاری کرده است و باید زودتر اعلام می‌کرد.

گفته می‌شود این موضوع به وزارت ورزش و جوانان نیز اطلاع رسانی شده است.


ویدیو مرتبط :
ملی پوش سنگین وزن ایران ابوالفضل نویدی مسابقات آسیایی 2011

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل عدم اعزام بوکس به مسابقات جهانی مشخص شد؛ دوپینگ ناشیانه یک ملی‌پوش!



اخبار,اخبار ورزشی ,تست دوپینگ

مسئولان فدراسیون بوکس دلیل عدم اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی را مصدومیت حسن شاهینی عنوان کرده‌اند اما دلیل این تصمیم، مثبت اعلام شدن تست دوپینگ این بوکسور است.

  مسابقات جهانی بوکس در حالی قرار است از فردا 15 مهرماه به میزبانی قطر برگزار شود که قرار بود تیم ملی بوکس ایران با ترکیب سه ملی پوش در این رقابت‌ها حضور پیدا کند، اما با تصمیم مسئولان فدراسیون این تیم به مسابقات اعزام نشد.

مسئولان فدراسیون اعلام کردند که حسن شاهینی نماینده وزن 81 کیلوگرم به دلیل مصدومیت از ناحیه دست حضور در آوردگاه جهانی را از دست داد و سجادمحرابی و رضا مرادخانی نمایندگان وزن 75 و 91 کیلوگرم نیز برای کسب سهمیه المپیک باید در قطر مدال طلا و نقره کسب کنند و با توجه به کم بودن شانس آنها برای رسیدن به مدال طلا و نقره اعزام این 2 بوکسورها نیز به مسابقات جهانی لغو شد.

با این وجود شنیدیم که لغو سفر، دلیل دیگری داشته و گویا حسن شاهینی نماینده وزن 81 کیلوگرم مصدومیتی نداشته و به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگش حضور در مسابقات جهانی قطر را از دست داده است.

یکی از مسئولان سابق فدراسیون پزشکی - ورزشی، در پاسخ به این سؤال که شنیده شده یکی از بوکسورهای اعزامی به مسابقات جهانی به دلیل دوپینگ این رقابت‌ها را از دست داده است گفت: بله متاسفانه طی روزهای اخیر تست دوپینگ یکی از بوکسورهای اعزامی به مسابقات جهانی مثبت اعلام شده است.

مسئولان فدارسیون بوکس نیز پس از تماس خبرنگار فارس با تایید مثبت اعلام شدن دوپینگ ملی پوش بوکس تاکید کردند که وی ناشیانه اقدام به مصرف دارو کرده ولی از داروی نیروزا استفاده نکرده است.

 

 اخبار  ورزشی  -  فارس