ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دوپینگ دو فوتبالیست مثبت شد



اخبار,اخبار ورزشی , فدراسیون فوتبال

 

اخبار ورزشی - دوپینگ دو فوتبالیست مثبت شد

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از مثبت شدن نمونه کنترل دوپینگ دو بازیکن فوتبال ایران خبر داد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: بر اساس اعلام آزمایشگاه کنترل دوپینگ، نتایج 83 نمونه کنترل دوپینگ فوتبال و فوتسال اعلام شده که بنا بر نتایج اعلامی 81 نمونه منفی و دو نمونه مثبت است.

وی افزود: نمونه های مثبت رمز گشایی شده که یک نمونه آن مربوط به لیگ برتر فوتبال و دومین نمونه مربوط به یکی از بازیهای جام حذفی یک تیم دسته دوم بوده و بر همین اساس موارد تخلف به بازیکن و باشگاه مربوطه ابلاغ شده و در صورت عدم درخواست آنالیز نمونه B از سوی بازیکنان متخلف، فرایند رسیدگی آغاز و طبق قوانین آیین نامه ملی کنترل دوپینگ اقدام می شود.

هاشیمان در ادامه گفت: در نمونه های مثبت اعلام شده، ماده ممنوعه ناندرلون، تاموکسی سن و استانازول وجود داشته است.

وی در پایان ضمن تشکر از رسانه های گروهی گفت: اخیرا شاهد همکاری شایسته رسانه های گروهی به ویژه خبرگزاری ها و روزنامه ها در پرهیز از هر گونه گمانه زنی و استفاده از حروف مخفف در جهت معرفی افراد ذکر شده، بوده ایم که به نوبه خود از این فرهنگ رسانه ای تشکر می کنم و به منظور رعایت حقوق متخلفین و موارد تصریح شده در آیین نامه کنترل دوپینگ و با هدف اشاعه اخلاق مداری در فوتبال کشور انتظار دارم رسانه های جمعی همچنان سعه صدر نشان داده و اجازه دهند پس از رسیدگی پرونده متخلفین، تا صدور رای قطعی مطالب خود را مطرح کرده و مطمئنا با قطعی شدن رای متخلفین؛ مراتب از طریق سایت رسمی فدراسیون اعلام خواهد شد. 

اخبار ورزشی - سایت فدراسیون فوتبال

 


ویدیو مرتبط :
بررسی دوپینگ فوتبالیست‌های معروف ایرانی توسط کارشناس ورزشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمونه دوپینگ یك فوتبالیست ایرانی مثبت شد



 

نمونه دوپینگ یك فوتبالیست ایرانی مثبت شد

 

 

دکتر هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از مثبت بودن یک نمونه آزمایش دوپینگ خبر داد.به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، هاشمیان گفت: از ۲۲ نمونه ارسالی به آزمایشگاه کلن آلمان که مربوط به بازیکنان لیگ برتر فوتبال، لیگ دسته یک و لیگ برتر فوتسال و فوتبال بانوان است، ۲۱ نمونه منفی بوده و یکی مثبت اعلام شده است.

 

وی اضافه كرد: یک نمونه مثبت مربوط به لیگ دسته یک است.../خبرگزارى ایپنا