ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دونگا: پیروزی بزرگی کسب کردیم


سرمربی تیم ملی برزیل عنوان کرد پیروزی در دیدار دوستانه برابر آرژانتین اعتنماد به نفس بازیکنان این تیم را افزایش داده است.

خبرگزاری ایسنا: برزیل در دیداری دوستانه موفق شد با 2 گل آرژانتین را شکست دهد تا نتایج خوب دونگا برای برزیل ادامه داشته باشد. دونگا گفت: برتری برابر آرژانتین که توانسته در جام جهانی به عنوان نایب قهرمانی برسد کار آسانی نبود. برزیل جام جهانی سختی را پشت سر گذاشت ولی در چند بازی قبلی خودمان توانستیم با پیروزی در بازی‌های دوستانه خاطره شکست در جام جهانی را فراموش کنیم. پیروزی برابر آرژانتین اعتماد به نفس زیادی به بازیکنانم می‌دهد.

سرمربی برزیل در ادامه به انتقاد از داور چینی این دیدار پرداخت و گفت: بازی برزیل و آرژانتین یک داربی به تمام معنا است. به همین خاطر این دیدار به یک داور با تجربه نیاز دارد. متاسفانه داور این دیدار آماده نبود. بازی آرژانتین و برزیل در هر شرایطی هم که باشد دیدار دوستانه نیست و مثل فینال جام جهانی است. بازیکنان آرژانتین خیلی خشن بازی می‌کردند و تکل‌های خشنی روی پای بازیکنانم رفتند که داور به سادگی از کنار آنها گذشت.

دونگا ادامه داد: از شرایط تیمم در این دیدار کاملا راضی بودم. ما خیلی خوب و سریع حمله می‌کردیم و اصلا به حریف اجازه ندادیم تا در خط دفاع منظم شوند. در این دیدار توانستم بازی خودمان را به حریف تحمیل کنیم. شما در یک بازی فوتبال نمی‌توانید 90 دقیقه یکجور بازی کنید. به همین خاطر به مدافعان کناری‌ام آزادی بیشتری دادم تا در خط حمله حضور داشته باشند و با پرس حریف در زمین خودی به آنها موقعیت گل ندهیم. در نیمه دوم شرایط برای ما بهتر شد و توانستیم بازی بهتری به نمایش بگذاریم و برتری خودمان را کامل کنیم.

سرمربی برزیل ادامه داد: پس از پایان جام جهانی روحیه تیمی بازیکنانم خیلی پایین بود. بر عهده گرفتن هدایت تیمی در این شرایط نوعی ریسک بود ولی می‌خواستم این چالش را تجربه کنم. با دعوت از چند بازیکن جدید به اردوی تیم از جمله فیلیپه و تاردلی خواستم تا نوع بازی تیمم تغییر کند که خوشبختانه این تغییرات مثبت بود و ما به پیروزی رسیدیم. حالا می‌توانم بگویم که با پیروزی در این دیدار بزرگ خاطرات تلخ گذشته ما از بین رفته است و اعتماد به نفس زیادی پیدا کردیم.


ویدیو مرتبط :
مجید جلالی : اگر در جام ملت‌ های آسیا جزو چهار تیم باشیم کار بزرگی کردیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلوپ: یک پیروزی بی‌عیب و نقص کسب کردیم


سرمربی تیم فوتبال بورسیادورتموند از پیروزی قاطع تیمش در خانه اندرلشت بلژیک ابراز رضایت کرد هرچند معتقد بود نایب قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا می‌توانست با اختلاف بیشتری میزبانش را شکست دهد.

خبرگزاری تسنیم: یورگن کلوپ در واکنش به پیروزی 3 بر صفر مردانش در خانه اندرلشت بلژیک که جایگاه زردپوشان وستفالن را در صدر جدول رده‌بندی گروه D مستحکم کرد، به خبرنگاران گفت: برای ما این پیروزی یک موفقیت بی‌عیب و نقص بود. بازی بی‌هیچ مشکلی و با یک گل زودهنگام برای ما آغاز شد. بر بازی کنترل داشتیم، نه صددرصد اما می‌توانم بگویم 80 درصد و فرصت‌هایمان برای گلزنی بهتر بود. متأسفانه تعدادی از این موقعیت‌ها را در نیمه اول از دست دادیم اما در نیمه دوم، زمانی که باید واقعاً‌ تلاش می‌کردیم تا نتیجه بگیریم دو گل بعدی را به ثمر رساندیم و بازی تمام شد.

کلوپ ادامه داد: به میدان فرستادن آدریان راموس (زننده دو گل از سه  گل دورتموند) ایده خوبی بود. من از ابتدای بازی می‌خواستم آدریان را به میدان بفرستم اما دستیارم گفت بگذار چیرو ایموبلیه به میدان برود. بعد از سه دقیقه دیدیم که تصمیم‌مان خوب بود و نتیجه داده است.

سرمربی زردپوشان وستفالن خاطرنشان کرد: در اواسط بازی به آدریان گفتم که خیلی خوب می‌شود اگر او بتواند کار حریف را برای ما یکسره کند و این همان کاری بود که او انجام داد. گاهی اوقات از این نوع اتفاقات رخ می‌دهد، نه همیشه اما در این بازی رخ داد. اکنون وقت لذت بردن از موفقیت‌‌هایمان است.