ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دومین شکست والیبال ایران مقابل فرانسه


شاگردان رائول لوزانو در دومین دیدار تدارکاتی خود در فرانسه باز هم مغلوب میزبان شدند.

خبرگزاری تسنیم: شاگردان رائول لوزانو در دومین دیدار تدارکاتی خود در فرانسه باز هم مغلوب میزبان شدند.

تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه در دومین دیدار تدارکاتی به مصاف هم رفتند که در پایان تیم فرانسه در شهر پاریس با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید تا دومین شکست شاگردان رائول لوزانو رقم بخورد.

در این بازی قهرمان لیگ جهانی 2015 موفق شد با نتایج 25 بر 20، 25 بر 19 و 25 بر 21 به پیروزی برسد.

این دو تیم شب گذشته نیز نخستین بازی تدارکاتی خود را برابر هم برگزار کرده بودند که در آن فرانسه 3 بر یک به پیروزی دست یافته بود.


ویدیو مرتبط :
خلاصه ست سوم والیبال / ایران - فرانسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیگ جهانی والیبال 2013/دومین شکست آبرومندانه برای ایران



لیگ جهانی والیبال 2013

دومین شکست آبرومندانه برای ایران

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در لیگ جهانی برابر روسیه نتیجه را واگذار کرد.

تیم ملی والیبال ایران که در نخستین بازی خود در لیگ جهانی برابر روسیه با نتیجه 3 بر صفر بازنده شده بود از ساعت 19 و 30 دقیقه امروز بازهم برابر این تیم قرار گرفت و بازهم نتیجه را با حساب 3 بر یک (25-23، 25-22، 17-25 و 25-18) واگذار کرد.

به گزارش فارس، دومین رویارویی این دو تیم در لیگ جهانی بازهم در سالن یانتارنی با گنجایش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار شد و شاگردان ولاسکو نتوانستند برابر قهرمان المپیک کاری از پیش ببرند.

جعفر علی از بحرین و ناصر شعبان از مصر قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

سعید معروف، حمزه زرینی، امیر غفور، محمد موسوی عراقی، آرمین تشکری، فرهاد ظریف و فرهاد قائمی نفرات اصلی آغاز کننده تیم ملی ایران در دومین دیدار در لیگ جهانی مقابل روسیه بودند.

* گیم اول؛ 25 بر 23 به سود روسیه

بازی را روس‌ها آغاز کردند و در نخستین حرکت سرویس را از دست دادند و بازی یک بر صفر به سود ایران شد. امتیاز سوم برای ایران با حرکت سرعتی محمد موسوی به دست آمد. در ادامه روس‌ها سومین سرویس خود را از دست دادند و نتبجه بازی 6 بر 3 به سود ایران شد و بعد از ان بازهم روس‌ها سرویس خراب کردند تا نتیجه بازی 7 بر 4 شود، اما شاگردان ولاسکو نتوانستند این اختلاف را حفظ کنند و روس‌ها با برنامه‌تر بازی کردند و نتیجه بازی به 8 بر 7 به سود تیم میزبان تغییر کرد تا تیم‌ها روانه وقت استراحت فنی اول شوند.

در آغاز مجدد بازی تیم ایران بازی را بازهم بهتر شروع کرد و توانست نتیجه را 10 بر 9 به سود خود تغییر دهد. در ادامه حملات دو تیم و از دست دادن سرویس توسط بازیکنان ایران نتیجه را 13 بر 13 کرد.

روس‌ها تا امتیاز 15 به سود ایران 9 بار توپ‌های سرویس را از دست دادند. امتیاز 16 را روس‌ها کسب کردند و ایران در امتیاز 15 ماند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. بازهم در آغاز مجدد بازی ایران بهتر بود و توانست نتیجه بازی 17 بر 16 به سود خود کند.

وقتی روس‌ها 20 بر 19 از ایران پیش افتادند ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد، در ادامه ملی‌پوشان ایران توانستند بازی را به تساوی بکشانند. اسپک حمزه زرینی به بیرون زمین رفت تا روس‌ها به امتیاز 22 برسند و این حرکت موجب شد تا ولاسکو کشاورزی را جایگزین زرینی کند. در ادامه روس‌ها با زدن یک سرویس پرشی و هدفمند توپ را در زمین ایران جا دادند تا به امتیاز 23 برسند و این امتیاز ولاسکو را مجبور کرد بازهم با درخواست وقت استراحت، وقفه‌ای در بازی ایجاد کند.

هرچند که روس‌ها توانستند 3 امتیاز اختلاف ایجاد کنند، اما تیم ایران اختلاف را کم کردند و نتیجه بازی 24 بر 23 به سود روسیه شد و آندری ورنکوف درخواست وقت استراحت فنی کرد و با شروع بازی معروف سرویسش را به تور زد تا این گیم 25 بر 23 به سود روس‌ها خاتمه پیدا کند.

* گیم دوم؛ 25 بر 22 به سود روسیه

گیم دوم را روس‌ها بهتر شروع کردند و نتیجه بازی 2 بر صفر شد؛ اشتباهات متعدد در تیم ایران باعث شد تا نتیجه 4 بر یک به سود روس‌ها شود تا چهره ولاسکو کمی درهم شود و درخواست وقت استراحت فنی کرد.

روس‌ها در ست دوم خیلی راحت‌تر بازی می‌کردندو نتیجه بازی 6 بر 2 به سود آنها پیش‌می‌رفت، اما شاگردان ولاسکو انگیزه خود را از دست ندادند.

اشتباه بین بازیکنان ایران بسیار زیاد شد تا اینکه روس‌ها به رسیدن به امتیاز 8 بر 4 تیم‌ها را به وقت استراحت فنی اول فرستادند. تیم ایران در گیم دوم در دریافت و دفاع و حمله عملکرد خوبی نداشت و همین عوامل دست به دست هم داد تا اختلافی 4 امتیازی بین تیم‌ها حاکم شود.

دریافت اول روس‌ها برخلاف گیم و بازی گذشته بسیار خوب بود و تقریبا تمام توپ‌ها را جمع می‌کردند، اما در طرف مقابل تیم ایران بسیار ضعیف ظاهر شد و نتیجه 10 بر 4 به سود روسیه ولاسکو را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت کند و وقفه‌ای در بازی ایجاد کند. خیال روس‌ها به قدری راحت شده بود که دیگر از سرویس‌های ساده استفاده می‌کردند، اما بازیکنان ایران در دریافت همین توپ‌ها هم مشکل داشتند. تیزهوشی روس‌ها و بازی با تفکر بازیکنان این تیم نتیجه را 13 بر 8 به سود آنها کرد.

روس‌ها اختلاف خود را حفظ کردند و با رسیدن به امتیاز 16 بر 11 بازهم تیم‌ها را به وقت استراحت فنی بردند. ولاسکو در این وقت استراحت به بازیکنان گفت که توانایی برگشت به بازی را دارند.

سرویس‌های موجی و هدفدار سعید معروف و در ادامه دفاع و حملات خوب غفور موجب شد تا اختلاف کم شود نتیجه بازی به 18 بر 15 تغییر پیدا کند.

سرویس عالی از فیاضی و دریافت بد روس‌ها موجب توپ وارد زمین ایران شود، اما غفور اجازه خودنمایی به حریف نداد و بلافاصله با یک اسپک تماشایی امتیاز 17 را برای ایران به ارمغان آورد تا اختلاف امتیاز به یک برسد. شاگردان ولاسکو به خوبی توانستند اختلاف امتیاز را کم کنند تا آندری ورنکوف مجبور شود در بازی وقفه ایجاد کند.

بعد از اینکه بازی بار دیگر به جریفان افتاد روس‌ها نتیجه بازی 21 بر 19 کردند. نیکولای پاوولف، بازیکن شماره 7 روس‌ها در این بازی بسیار خوب بازی کرد و توانست امتیاز روس‌ها را به 23 برسانند. دریافت بی‌نقص روس‌ها از سرویس عالی قائمی و حمله خوب آنها موجب شد نتیجه بازی 24 بر 21 شود؛ این گیم در پایان با حساب 25 بر 22 به سود قهرمان المپیک خاتمه پیدا کرد.

* گیم سوم؛ 25 بر 17 به سود ایران

این را بازهم مانند همیشه ایران خوب شروع کرد و توانست نتیجه بازی را 6 بر 2 کند تا سرمربی روس‌ها درخواست وقت استراحت فنی کند. ملی‌پوشان ایران پس از وقت استراحت هم توانستند امتیازگیری کنند و نتیجه بازی 7 بر 2 شد. سرویس‌های بی نقص از قائمی و عملکرد خوب در دفاع و حمله توسط ملی‌پوشان ایران موجب شد تا نتیجه بازی 8 بر 2 به سود ایران شود و تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند.

روس‌ها کمی دست‌پاچه بازی را آغاز کردند و همین موضوع موجب شد تا اختلاف تیم‌ها به 7 امتیاز برسد؛ تیم ایران 9 بر 2 از قهرمان المپیک پیش افتاد. دهمین امتیاز ایران هم با دفاع بی‌نقص ملی‌پوشان به ارمغان آمد و ولاسکو هم از این دفاع بسیار خوشحال شد.

گویی روس‌ها در این گیم حرفی برای گفتن نداشتند و اسپک تماشایی غفور امتیاز 11 را برای ایران کسب کرد؛ روس‌ها امتیاز سوم خود را به وسیله از دست دادن سرویس توسط قائمی کسب کردند.

زدن سرویس‌های عالی توسط ملی‌پوشان و به خصوص پوریا فیاضی تیم ایران را به امتیاز 16 رساند و با نتیجه 16 بر 5 به سود ایران تیم‌ها روانه وقت استراحت فنی دوم شدند؛ این نتیجه برای علاقمندان به والیبال دور از انتظار بود، اما ولاسکو بازهم نکات کلیدی را به بازیکنانش گوشزد کرد تا بازی را رها نکنند.

حرکت خوب فیاضی و حرکت وی از پشت خط و اسپکی که زد موجب شد تا نتیجه بازی 17 بر 6 شود. سرمربی روس‌ها در این گیم به بازیکنان اصلی خود استراحت داد، اما ذخیره‌های روسیه هم بسیار خوب بازی کردند و توانستند نتیجه بازی به 19 بر 11 تغییر دهند تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند، چراکه روس‌ها در حال امتیازگیری بودند و اختلاف را کم کرده بودند.

روس‌ها با وجود اینکه شانس کمی برای پیروزی در این گیم داشتند، اما بازی را رها نکردند و نتیجه را 21 بر 14 کردند. تیزهوشی غفور . اسپکی که زد امتیازات ایران را به 23 رساند و دفاع خوب ملی‌پوشان امتیاز 24 را برای ایران همراه داشت. عادل غلامی تیر خلاص را به روس‌ها زد و امتیاز 25 را با یک حرکت سرعتی برای ایران کسب کرد تا این گیم 25 بر 17 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا قهرمان المپیک برابر شاگردان ولاسکو زانو بزند.

* گیم چهارم؛

گیم چهارم را دو تیم پایاپایی آغاز کردند؛ موزیریسکی، بلند فدترین بازیکن لیگ جهانی در آغاز این گیم بازهم وارد میدان شد و بیشتر توپ‌ها به این بازیکن ختم می‌شد. اشتباه در زدن سرویس برای دو تیم موجب شد بازی 5 بر 4 به سود روسیه شود.

دفاع خود عادل غلامی و استفاده از توپ برگشتی توسط همین بازیکن امتیازهای 6 و 7 را برای ایران به ارمغان آورد، اما روس‌ها دست از تلاش برنداشتند و با حملات بی‌نقص خود توانستند نتیجه بازی را 8 بر 7 به سود خود کنند و تیم‌ها را به وقت استراحت فنی اول فرستادند.

پس از یک کش و قوس دفاع خوب محمد موسوی به همراه فرهاد قائمی امتیاز 10 را برای ایران کسب کرد، اما از دست دادن سرویس توسط غلامی و در ادامه حمله خوب توسط روس‌ها نتیجه بازی را 11 بر 10 به سود آنها کرد.

زدن سرویس‌ها محکم و پرشی در دستور کار روس‌ها قرار گرفت و همین موضوع موجب شد تا نتیجه بازی 14 بر 10 به سود روسیه شود و ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کرد، اما پاوولوف در خط سرویس حضور داشت و کسی نمی‌توانست وی را مهار کند تا اینکه نتیجه بازی 16 بر 10 به سود روسیه شد و تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

در امتیاز 17 بر 12 مهدوی وارد زمین شد تا شاید بتواند کمکی به تیم کند، اما روس‌ها فقط برای پیروزی آمده بودند از هر توپی امتیاز می‌گرفتند. نتیجه 21 بر 15 به نفع روسیه موجب شد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند و مانع امتیازگیری روس‌ها شود. اگر بازیکنان ایران کمی دقت می‌کردند شاید شرایط تغییر پیدا می‌کرد، اما اشتباهات بازیکنان به قدری بود که ولاسکو هم متعجب شده بود تا اینکه این گیم هم 25 بر 18 به سود قهرمان المپیک خاتمه پیدا کرد.

* صربستان حریف بعدی شاگردان ولاسکو

کاروان والیبال ایران ساعت 11 صبح فردا کالینگراد را به مقصد مسکو و سپس تهران ترک خواهد کرد و ساعت 23 فردا یکشنبه 19 خرداد از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد تهران خواهد شد.

بر اساس برنامه آماده‌سازی تیم، دو روز استراحت در برنامه کاری ملی‌پوشان است و از روز 22 خرداد تیم ملی با 22 بازیکن که اسامی آنها قبلاً به فدراسیون جهانی اعلام شده در دو گروه الف و ب در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی بار دیگر پیگیری خواهند کرد تا بتوانند خود را برای رویارویی با تیم ملی صربستان در روز های 31 خرداد و 1 تیر آماده کنند.

در حال حاضر اردوی تیم ملی ب ایران با حضور بقیه بازیکنان دعوت شده به اردو، زیر نظر معدنی و کادر فنی تیم ب در حال پیگیری است و پس از رسیدن تیم الف تمرینات در دو گروه الف و ب ادامه پیدا خواهد کرد./ورزش3