ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دومین برد میلانِ اینزاگی در یک بازی پرگل



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات فوتبال

 

اخبار ورزشی - هفته دوم سری آ ایتالیا
دومین برد میلانِ اینزاگی در یک بازی پرگل

در آخرین بازی هفته‌ی دوم رقابت‌های سری آ ایتالیا تیم آث‌میلان موفق شد تا در خانه‌ی تیم پارما این تیم را با نتیجه‌ی 4-5 شکست دهد.

به گزارش "ورزش سه"، این بازی که دومین حضور رسمی پیپو اینزاگی قهرمان روی نیمکت تیم میلانی بود با یک برد پرگل برای این تیم به پایان رسید تا هواداران میلان به آینده‌ی تیمشان امیدوار بشوند.


در این بازی پرهیجان بوناونتورا (۲۵)، کیسوکه هوندا (۳۷)، ژرمی منز (۴۵، ۷۹)، و نایجل دیانگ (۶۸) برای میلان و کاسانو (۲۷)، فلیپه (۵۱)، لوکارلی (۷۳) برای پارما گل زدند؛ ضمن این که گل آخر تیم میزبان روی گل به خودی دی‌شیلیو در دقیقه‌ی ۸۹ به ثمر رسید. در این بازی پربرخورد بونه‌را از دقیقه‌ی ۵۸ برای میلان و فلیپه از دقیقه‌ی ۷۷ برای پارما با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شدند.

اخبار ورزشی - ورزش سه

 


ویدیو مرتبط :
برد پرگل ویارئال مقابل سلتاویگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی برد – برد در افغانستان شکل گرفته است؟/دومین دیدار نامزدها در منزل «عبدالله



اخبار,اخباربین الملل,توافق کاندیداها ی افغانستان


 اخبار بین الملل -  بازی برد – برد در افغانستان شکل گرفته است؟

پس از توافق 2 کاندیدای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، فضای عمومی این کشور پس از یک دوره تنش، با آرامش نسبی همراه شده است

به گزارش فارس ، پس از توافق 2 کاندیدای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای ایجاد دولت وحدت ملی، پیامدهای آن به خوبی قابل رویت و درک است.

پیامدهای توافقات پس از یک دوره تنش طولانی اکنون در نظر مردم، اتفاقی خوشایند در راستای ادامه مسیر ناهموار توسعه است.

بن بست انتخابات در یک ماهه اخیر چنان دغدغه‌ای برای مردم و حاکمیت افغانستان به بار آورده بود که هر طرف خود را مغموم جریان انتخابات می‌دانست و همگان به دنبال راهی برای فرار از این منجلاب، حتی با میانجیگری فردی بیگانه همچون وزیر امور خارجه آمریکا بودند.

به باور مردم، «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که طی یک ماه گذشته در فضای مناقشه فکری در خصوص نتیجه انتخابات بسر می‌بردند، با توافق برای تشکیل و ایجاد دولت وحدت ملی روزنه‌های امید را بار دیگر روشن کردند.

توافق این کاندیداها که با ستایش مردم همراه شد، ناشی از اهتمام آن‎ها برای تقویت و حمایت از روحیه وحدت ملی با مشارکت همه اقوام دانسته می‎شود.

این توافق، تأثیر مستقیمی بر افکار عمومی و زندگی مردم افغان گذاشته و در راستای بحران‎زدایی نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت که اهم آنرا در قالب چند نکته بررسی می‎کنیم.

1 ـ پیش از انجام توافق میان دو کاندیدا، بدون شک فضای رعب و وحشت در دل‎ و اذهان عمومی ایجاد شده بود. مردم ترس داشتند که مبادا بن بست انتخابات به سدی در برابر خواست‌های اولیه و بحق آنان تبدیل شود.

نخستین تأثیر این فضا، تشویش اذهان عمومی بود که مانع آسایش و آرامش فکری آن‎ها شده بود، اما پیش از آنکه دامنه این نگرانی‎ها در عمل نیز دیده شود، تغییر رویه بازیگران اصلی فضای سیاسی را تغییر داد.

توافق کاندیداها علاوه بر اینکه سبب رسیدن هر دو تیم انتخاباتی به قدرت می‎شود، بدون شک عامل خاطر جمعی مردم نیز شد. آرامش‎ فکری و خاطر جمعی خود همان نوع پدیده‎ای است که زمینه‎ساز ثبات جمعی در یک کشور می‎شود.

2 ـ پس از برگزاری انتخابات و پیش از توافق کاندیداها، افغانستان بار دیگر از خود چهره‌ای تند و خشن معرفی کرد اما خیلی زود با پی بردن به اشتباه به جبران مافات پرداخت و نظر رسانه‌های جمعی و افکار عمومی جهانی را تغییر داد.

3 ـ کاهش «قدرت خرید» مردم در جریان اختلافات انتخاباتی یکی دیگر از سوژه‎های مهم رسانه‎های ملی و بین‌المللی بود که بنابر عدم حصول به نتیجه‌ای مشخص در انتخابات حاصل شده بود.

با گذشت هر روز، آمار مبادلات کالاهای افغانستان با کشورهای خارجی به صورت تدریجی کاهش می‎یافت و این رقم بر روی ارزش پول ملی این کشور نیز تأثیر گذاشت.

سرعت کاهش ارزش پول ملی همراه با افت قدرت خرید مردم به صورت موازی و یکسان تغییر می‎کرد تا اینکه این رقم منفی با توافق کاندیداهای ریاست جمهوری خاتمه ‎پیدا کرد و امید به جامعه بحرانی افغانستان بازگشت.

 

                                          ....................................................


  مذاکره پیرامون جانشین رئیس مستعفی دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
دومین دیدار نامزدها در منزل «عبدالله

«ضیاالحق امرخیل»، رئیس مستعفی دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات که قبلا مسئولیت این امر را به عهده داشت بخاطر اتهامات وارد شده به وی که از جمله آن تلاش برای تقلب در آرا علیه ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی بود، در جریان دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان از سمت خود کنارگیری کرد و استعفای خود را اعلام داشت.

 دومین دیدار دو نامزد انتخاباتی افغانستان این‌بار با میزبانی عبدالله از اشرف‌غنی احمدزی خواهد بود و قرار است در این نشست برای انتخاب جانشین «ضیاالحق امرخیل» رئیس مستعفی دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش« تابناک » در همین زمینه و در بیانیه‌ای مشترک ستادهای انتخاباتی اشرف‌غنی احمدزی و عبدالله عبدالله اعلام کردند: دو نامزد در دیدارشان بر سر تعیین رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات گفت‌وگو خواهند کرد.

مسئولین ستادهای انتخاباتی عبدالله و احمدزی بر این امر اذعان داشتند که تعیین سرنوشت دبیرخانه کمیسیون انتخابات حائز اهمیت است و نباید جهت رسیدگی به آن عجولانه تصمیم گرفت و بدون هماهنگی اقدام کرد چراکه این موضوع از مواردی به شمار می‌رود که حضور و موافقت دو نامزد انتخاباتی لازم و ضروری است.

«فیض‌الله ذکی» عضو ستاد تحول و تداوم بیان کرد: درباره اینکه چه کسی رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات خواهد شد نمی‌توان زود قضاوت کرد، اما فهرستی از اسامی بر سر میز مذاکره دو نامزد وجود دارد که تا کنون شخص خاصی معرفی نگردیده است، در هر صورت این نکته محرض است که شخص مورد توافق دو طرف قطعا به عنوان رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات معرفی و تعیین خواهد شد.

«ضیاالحق امرخیل»، رئیس مستعفی دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات که قبلا مسئولیت این امر را به عهده داشت بخاطر اتهامات وارد شده به وی که از جمله آن تلاش برای تقلب در آرا علیه ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی بود، در جریان دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان از سمت خود کنارگیری کرد و استعفای خود را اعلام داشت.

پیش از این نیز سه‌شنبه شب گذشته هر دو نامزد به میزبانی احمدزی باهم بر سر چگونگی روند بررسی و بازشماری آرا به به بحث و گفت‌وگو پرداخته بودند که در پایان نامزدان انتخاباتی اظهار رضایت و خرسندی خود را از نشست مذکور ابراز داشتند.
اخبار بین الملل - فارس, انتخاب