ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دوستی‌مهر: مقصر هر دو باخت من هستم


سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با عذرخواهی دوباره از فدراسیون فوتبال، مردم ایران و بازیکنان این تیم گفت: مقصر همه این ناکامی‌ها من هستم که نتوانستم چیدمان و تاکتیک‌های مناسبی را در دو بازی اول اتخاذ کنم.

خبرگزاری مهر: علی دوستی‌مهر پس از پیروزی تیمش مقابل میانمار که پایان کار ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بود در نشست خبری شرکت کرد. این نشست خبری با حضور گسترده رسانه‌ها و بیش از 40 نفر از خبرنگاران میانمار و دیگر کشورها برگزار شد. آنها به محض ورود دوستی‌مهر به کنفرانس شروع به کف زدن برای او کردند. سرمربی ایران اجازه خواست پیش از بحث درباره اتفاقات بازی امروز چند ثانیه‌ای صحبت کند.

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: امروز من به خوبی فهمیدم اگر بخواهید معلم خوبی باشید، باید دور مربیگری را خط بکشید و اگر بخواهید مربی بزرگی شوید باید معلم بودن را فراموش کنید. در هدایت این تیم ناموفق بودم زیرا خواستم معلمی کنم. من دوبار سرمربی جوانان ایران بودم و هر دوبار تیم ملی از راه‌یابی به جام جهانی بازماند.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران افزود: اگر دوبار اشتباهی را تکرار کنید جایی برای دفاع باقی نمی‌ماند. فدراسیون فوتبال، اصحاب رسانه و دیگران برای کمک به ما از هیچ چیز دریغ نکردند و همیشه همراه ما بودند. دلیل ناکامی این تیم فقط شخص من هستم و همه مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرم.

وی اضافه کرد: بار دیگر از فدراسیون فوتبال، مردم ایران و همه مربیان ایرانی که در این مسابقات نماینده آنها بودم عذرخواهی می‌کنم. فرصت بزرگی از دست رفت. جام جهانی را از دست دادیم. من نمی‌دانم جواب این بازیکنان را که با تصمیماتم موجب حذف تمیشان شده‌ام، چه بدهم.

دوستی‌مهر خاطرنشان کرد: این بازیکنان می‌توانستند با حضور در مراحل بعدی این مسابقات و سپس جام جهانی بهتر خودشان را نشان دهند و خیلی از آنها به باشگاه‌های اروپایی برود. مقصر همه این ناکامی‌ها من هستم که نتوانستم چیدمان و تاکتیک‌های مناسبی را در دو بازی اول اتخاذ کنم.

وی سپس درباره بازی با میانمار خاطرنشان کرد: میانمار فوتبال خوبی بازی کرد. این تیم از حمایت بیش از 20 هزار هوادارش هم بهره می‌برد که شور و هیجان را به ورزشگاه آورده بودند. ما 2 گل زدیم و چندین گل هم نزدیم. در دو بازی قبل مستحق باخت نبودیم ولی این اتفاق افتاد و برد امروز ما در مقابل میانمار بی اثر شد.

یک خبرنگار میانماری سوال کرد "این بازی برای شما چه فرقی با بازی‌های گذشته داشت؟" سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: قبل از بازی از بازیکنانم خواستم به زمین بروند و طوری بازی کنند که برای همه مشخص شود که مسئول دو باخت در مقابل تایلند و یمن فقط من بوده‌ام و آنها ضعفی در بازی فردی‌شان ندارند.

یک خبرنگار استرالیایی سپس پرسید: "آینده شما در این تیم و در ایران چه می‌شود؟ آیا سرمربی این تیم می‌مانید؟"وی خاطرنشان کرد: شانس هدایت این تیم دو بار به من داده شد و من نتوانستم از این دو شانس استفاده کنم. تنها درخواست من این است که این تیم و این بازیکنان را رها نکنید. استعداد این بازیکنان و تجربه‌ای که به دست آورده‌اند نباید از دست برود.

سرمربی ایران همچنین در پاسخ به یک خبرنگار میانماری که پرسید "آیا میانمار می‌تواند به جام جهانی برود؟"، یادآور شد: میانمار فراتر از انتظارها فوتبال بازی کرد و با حمایت طرفداران پرشوری که دارد، حتما می‌تواند یکی از تیم‌های صعود کننده به جام جهانی زیر 20 ساله‌های نیوزلند باشد. بازی که از تیم شما دیدم آینده درخشانی را برای فوتبال میانمار پیش‌بینی می‌کنم. دست از حمایت این تیم بر ندارید و و مطمئن باشید این بازیکنان آینده متفاوتی را برای فوتبال شما رقم می‌زنند."


ویدیو مرتبط :
‫با خانمی اروپایی‌ آشنا هستم، پیشنهاد دوستی‌ جدی‌تر دادم اما می‌گوید نسبت به من هیچ حسی ندارد!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای قلعه نویی گفتن «من مقصر باخت هستم» تا این حد سخت است؟!



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم فوتبال استقلال

برای توجیه هر شکست راه‌های فراوانی هست ... فقط کافی است شما دل‌تان نخواهد باخت را گردن بگیرید. باد کردن تیم حریف، ‌تعریف کردن از ستاره‌های تیم مقابل و ستاره خواندن دروازه‌بان رقیب راه‌هایی است برای سرپوش گذاشتن روی اشتباهات فنی و تاکتیکی ...

سرمربی استقلال هم پنج‌شنبه‌شب همین كار را كرد ... او كه تیمش یك بر صفر به نفت باخت و اگر درخشش محسن فروزان كه یك پنالتی گرفت و حداقل ۳ موقعیت صد درصد گل را از حریف گرفت، نبود باید ۲، ۳ گل از نفت می‌خورد، وقتی به كنفرانس خبری رفت، علیرضا بیرانوند را در حد یاشین بالا برد تا به افكار عمومی بگوید نفت پیروزی‌اش را مدیون بیرانوند است.

صدالبته در این كه بیرانوند و فروزان ستاره‌های بازی بودند، هیچ تردیدی نیست... یك طرف فروزان پنالتی، تك به تك و شوت از راه دور می‌گرفت و طرف دیگر بیرانوند حملات استقلال را مهار می‌كرد اما چطور می‌شود سرمربی استقلال فقط عملكرد دروازه‌بان حریف را ببیند و دروازه‌بان تیم خودش را نبیند.

 

فروزان هفته پیش ستاره استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان بود و این هفته هم برای بار دوم درون دروازه استقلال پنالتی مهار كرد اما امیر قلعه‌نویی ترجیح داد از بیرانوند تعریف كند تا لازم باشد از او بپرسیم آیا در ۷ هفته پایانی لیگ برتر چهاردهم كه تیمش باید در كورس قهرمانی بجنگد، بیرانوند قرار است دروازه‌بان استقلال باشد؟! به نظر شما چرا گفتن این جمله كه «من مقصر باخت هستم» تا این حد سخت است؟!

 

اخبار ورزشی - خبرورزشی