ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دهن‌کجی رونالدوی برزیلی به بارسایی‌ها


ستاره پیشین خط حمله تیم ملی برزیل با انتشار یک عکس در اینترنت، تیم باشگاهی پیشین خود را مسخره کرد و خشم هواداران این تیم را برانگیخت.

خبرگزاری تسنیم: رونالدوی برزیلی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی عکسی را آپلود کرده است که در آن نتیجه پایانی جدال او و فرزندش در بازی رایانه‌ای فیفا 15 را میان تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا نشان می‌دهد. این عکس نشان می‌دهد رئال مادریدی که کنترل آن در دست رونالدو قرار داشته است، توانسته بارسلونای تحت کنترل فرزند ستاره اسبق سلسائو را با نتیجه 7 بر یک شکست دهد.

رونالدو همراه با این عکس پیامی هم با این مضمون گذاشته است: وقتی دانش‌آموز به استاد درس می‌دهد. زود باش مادرید. من آن دانش آموزم!


دهن‌کجی رونالدوی برزیلی به بارسایی‌ها


ویدیو مرتبط :
رونالدوی برزیلی یا رونالدوی پرتغالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توکلی: ضرغامی به مردم دهن کجی کرد/واکنش لاریجانی به انتقاد از طرح ماجرای "شنود"



احمد توکلی,علی لاریجانی

احمد توکلی در نطق میان از دستور:

ضرغامی به مردم دهن کجی کرد/ نصب شنود کار دستگاه رسمی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به صراحت علی مطهری در انتقاد گفت: وزارت اطلاعات باید سریع‌تر نصب شنود در دفتر مطهری را رسیدگی کند البته یک کمیته تخصصی در وزارت اطلاعات برای بررسی موضوع تشکیل شده است.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه طی سخنانی در نطق میان‌دستور خود طی سخنانی اظهار کرد: «اینکه یک نفر به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود، تجلی اراده مردم است و علی‌القائده رئیس جمهور وقت اقتضاء می‌کند که منطقا از تصمیماتی که تعهدات شدیدی برای دولت بعدی فراهم می‌کند، پرهیز کند.»

گزیده سخنان توکلی به نقل از تسنیم به این شرح است:

وقتی رئیس جمهوری انتخاب می‌شود که مشی آن، نقد رئیس جمهور موجود است ما نمی‌توانیم بگوییم که رئیس جمهور موجود از اختیارات قانونی خود استفاده نکند، ولی احترام به جمهوریت نظام جمهوری اسلامی و وفاداری به رای مردم و عقل و انصاف اقتضاء می‌کند که رئیس جمهور از تصمیماتی که برای رئیس جمهور بعدی تضییعات فراهم می‌کند، پرهیز کند که من در این زمینه 2-3 مثال ذکر می‌کنم تا ببینید که وضع خوب نیست.

 

بحث 74هزار میلیارد

اول این بحث 74 هزار میلیارد تومان که گزارش آن را به نمایندگان داده‌ام؛ توجه کنید که نرخ ارز تغییر کرده و مبلغی بر دارایی‌های خارجی بانک مرکزی اضافه می‌شود که باید بانک مرکزی اسکناس چاپ و توزیع کرده و یا راهی را اتخاذ کند که به مردم کمتر ضرر برسد؛ ماده 26قانون پولی و بانکی به بانک مرکزی اختیار داده که چه کاری انجام دهد. متاسفانه آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس مجمع بانک مرکزی برخلاف قانون تصمیم گرفته که این 74 هزار میلیارد تومان را بعد از تسویه بدهی دولت، صرف تسویه شرکت‌ها و بانک‌های دولتی شود که همه آنها خلاف قانون از بانک مرکزی اعتبار گرفته‌اند، تا روی تخلفات گذشته پوشیده شود.

 

من به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ام و رئیس مجلس نیز از این کار حمایت کرده و دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور هم در این زمینه کمک کردند و دیوان این اقدام را متوقف کرد، پس فردا هم محکمه تشکیل خواهد شد و من برای دفاع از منافع مردم به محکمه خواهم رفت؛ خلاصه این کار در این زمان بسیار معنادار است که دولتی که صدارت خود را ترک می‌کند، درباره 74 هزار میلیارد تومان که به اندازه 60 درصد بودجه یکساله‌اش است، طوری تصمیم گیری کند که برای دولت بعد جا را تنگ شود.

 

واگذاری نمایشگاه بین‌المللی به صدا و سیما

واگذاری مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور، مسئله دیگری است که به آن می‌پردازم. این مرکز یک مرکز باسابقه و جاافتاده است، این نمی‌شود که آقای ضرغامی بر خلاف اراده مردم و دهن‌کجی به مردم جلسه تجلیل بگذارد و تجلیل مدح‌گونه کند و دو روز بعد آقای رئیس جمهور چنین مرکز بزرگ تجاری‌ای که برای تجارت و بازرگانی خارجی اهمیت دارد را به دست‌خطی واگذار کند البته ممکن است این کار قانونی باشد، ولی عقل اقتضاء می‌کند که این کار صورت نگیرد.

 

شنود در دفتر مطهری

این حادثه‌ای که در دفتر آقای مطهری اتفاق افتاده، نشان می‌دهد که این ناشی‌گری کار دستگاه رسمی نیست. اگر دستگاه رسمی قصد شنود داشته باشد این کار را آنقدر ماهرانه انجام می‌دهد که به این سادگی‌ها کشف نمی‌شود.

 

فکر می‌کنم افراد و گروه‌هایی ممکن است که به دلیل اینکه مطهری مشهور به صراحت در انتقاد است و برای اینکه نشان دهند که حکومت، منتقدان داخل خود را تحمل نمی‌کند و آن را به رئیس جمهوری اسلامی انتصاب دهند، کاری کردند که این شنودها کشف شود و اعتراضات بلند شود و وزارت اطلاعات که به عنوان سیستم عصبی بدنه کشور کارمی‌کند، زیر سوال رفته و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد؛ وزارت اطلاعات سریع باید به این مسئله رسیدگی کند.

 

البته تا آنجا که بنده اطلاع دارم، همان ظهر پنجشنبه که علی مطهری به وزیر اطلاعات نامه نوشت، یک کمیته تخصصی از گروه‌های مختلفی از این وزارتخانه تشکیل شده تا این موضوع را رسیدگی کند، ولی فعلا اتهام متوجه دستگاه اطلاعاتی کشور شده است. لذا این باعث می‌شود که ما باید به جد از وزارت اطلاعات بخواهیم که تکلیف را روشن کند و دفاع جمهوری اسلامی از انتقادات سازنده را نشان دهد.

 

سفرهای خارجی نمایندگان

برخی از نمایندگان سفرهای خارجی انجام می‌دهند که خرج آن را شرکت‌های دولتی پرداخت می‌کنند و این به مصلحت نیست لذا از رئیس مجلس درخواست می‌کنم که اگر انجام یک سفر خارجی، لازم است، طرح آن را باید مجلس داده شود، نه شرکت‌های دولتی؛ بنابراین اگر شرکتی خرج یک نماینده را بدهد آن نماینده دیگر نماینده نیست و نمی‌تواند نظارت اعمال کند.

 

واکنش لاریجانی به انتقاد از طرح ماجرای "شنود"

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: ما موظف هستیم مقابل دشمنان از دستگاه‌های امنیتی کشور دفاع کنیم.

به گزارش فارس بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جلسه علنی امروز خانه ملت خطاب به علی لاریجانی گفت: شما سال گذشته ضابطه‌ای را گذاشتید که ما آن را پذیرفتیم اما امروز مجددا خلاف آن عمل شد.

وی اضافه کرد: به اسم تذکر وقت گرفته شد اما به دستگاه‌های امنیتی نظام جفا شد و رئیس محترم جلسه به جای قطع تذکر تا انتها اجازه دادند بحث پیش رود و اعلام کردند که ما به حراست مجلس می‌گوییم که موضوع را پیگیری کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه نماینده‌ای گفته است در دفترم شنود کار گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: همه دنیا می‌دانند که تیم 9 نفره عملیاتی، 5 ساعت در اتاقی نمی‌مانند تا شنود کار بگذارند.

لاریجانی خطاب به بیرانوند گفت: حال شما می‌خواهید در مجلس راجع به این موضوع صحبت کنید؟

بیرانوند پس از سخن لاریجانی در بیان ادامه تذکر خود گفت: ما موظفیم مقابل دشمنان از دستگاه‌های امنیتی دفاع کنیم.

 

لاریجانی از بیرانوند پرسید که آیا شما اطلاعی درباره این موضوع دارید که اظهار‌نظر کنید؟ یکی از همکاران شما اعلام کرده که در دفترش شنود کار گذاشته‌اند، آیا شما مسئولیتی دارید که نسبت به این موضوع پاسخ دهید؟ و یا آن نماینده حق دارد که موضوع را پیگیری کند؟ اگر تخلفی صورت گرفته باید بدان رسیدگی شود.

 

بیرانوند پس از سخنان لاریجانی اظهار داشت: آقای رئیس! یک مطلب اثبات نشده برای دستگاه‌های بیگانه خوراک می‌شود و ما موظفیم از منافع نظام دفاع کنیم؛ آن نماینده هم حق ندارد موضوع را بیان کند زیرا اثبات نشده است.

 

لاریجانی مجددا خطاب به بیرانوند گفت: یکی از همکاران شما ادعا کرده است که در دفترش شنود کار گذاشته‌اند که این موضوع یا درست است و یا غلط، اگر درست باشد که تخلف صورت گرفته است البته رسیدگی به این موضوع ساز و کاری دارد.

وی اضافه کرد: ساز و کار این موضوع این است که نماینده شکایتی کرده و این شکایت مسیر خود را طی کند. جای طرح این بحث‌ها در مجلس نیست؛ ما در اینجا مباحثه نمی‌کنیم و مجلس محل بحث نیست؛ البته تذکر شما وارد نیست.

تسنیم/فارس